Lyme en parasieten.

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Anoniem1992

Re: Lyme en parasieten.

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 15 Jan 2015, 18:02

15 januari nu.
Gisteren dosis drie genomen en deze keer weer 5 mg genomen.
Mijn oog heb ik niet echt meer gevoeld, mijn hoofd nog wel wat maar mijn handen en voeten worden steeds erger.
Ik voel ze nu bijna de hele dag wel branden net als mijn handen.
Verder voor het eerst sinds lange tijd echt weer flink overtuigend koorts gehad in plaats van verhoging en bluh gevoel.

Goed teken dus! Qua darmklachten merk ik niks van de ivermectine, geen diarree of dat soort dingen, mijn allergie voor gluten en melk heeft het ook niet erger gemaakt.
Teken dat het mijn darmflora dus goed heel laat.
Er wordt weinig gereageerd, maar ik update toch maar, halve informatie heb je ook niks aan.

Eus

Berichtdoor Eus » Do 15 Jan 2015, 18:28

Er wordt weinig gereageerd, maar ik update toch maar, halve informatie heb je ook niks aan.
Ik lees het allemaal met interesse, je schrijft zo duidelijk, dat ik geen vragen heb.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 15 Jan 2015, 19:28

Top Eus. Dan ga ik gewoon zo door. :)

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 18 Jan 2015, 00:39

Pffff ik ben er klaar mee.
Aankomende week geen Ivermectine en eerst een kuur Doxy er in.
Ondanks dat mijn energiepijl best hele goed is heb ik constant verhoging en dat heb ik vaker gehad, dat uit zich in mijn hoofd in depressies.
Nou ik kan best met aardig wat leven maar niet met een depressieve kop.
Dus hallo allergie voor gluten en van alles en nogwat, maar nu eerst rust.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 24 Jan 2015, 01:00

Update 24 januar:
3 dagen doxy geslikt, koorts is nu weg dus gewenst resultaat.
De ongewenste dingen vallen erg mee of zijn er niet, zoals veel last hebben van histamine in voeding wat ik de keer hiervoor had na antibiotica.
Ik ging daar echt enorm van achteruit niet te zuinig ook.

Gisteren 23 januari dosis nummer 4 genomen en om de depressies en angsten die ik krijg van de herxheimers te voorkomen lagere dosering.
Na ca 5 dagen zijn de klachten van de ivermectine weg, las ergens dat het ook zo lang duurt voor het echt uit je lichaam is dus dat klopt.
Nu 2.5 mg genomen en dat gaat aardig goed tot nu toe, mijn oog doet wel weer raar en mijn voeten en handen zijn ook weer feest, dus het werkt als een trein.
Ik neem nu het doordat de koorts ed weer weg is goed ontgiftende middelen bij om te zorgen dat ik minder last heb van die angsten en depressies als ze er zijn.

Nu zijn ze er ook wel, maar het is al veel veel minder en zo is het echt wel te behappen en ik voel me verder ook fysiek erg goed weer.
Wel wat stijf en pijn overal maar het is niet verschrikkelijk, liever iets meer pijn als een hoofd wat me in de steek laat.
Zowel mijn ouders als ik zelf zijn van mening dat ik echt extreem vooruit gegaan ben afgelopen weken qua conditie en alles bij elkaar.
Ik ben fysiek veel stabieler, ondanks slechte nachten soms hoef ik er overdag niks op in te leveren en ik kan echt veel, mijn hoofd verbetert ook nog steeds elke week weer.
Het viel op stal erg op ineens, dat ik gisteren nogal achter haar aan sjokte en traag was, en ze vandaag bekant achter mij aan moest hollen. :lol:

Ik zeg: Ivermectine werkt als een speer.
Een interessant linkje:
http://www.publichealthalert.org/parasi ... ction.html

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 01 Feb 2015, 22:49

Update 1 februari.
Afgelopen week rust genomen van de ivermectine dus deze week geen dosis genomen.
Ik was moe en ik voelde dat ik rust nodig had, zowel lichamelijk als tussen mijn oren, even tijd om hopelijk wat meer zorgeloos dingen te kunnen doen.
Dat is ook gebeurd, en ik voel me uitstekend, ik kan nu meer als dat ik met Lyme ooit gekunt heb lijkt.
Echt top dus, zelfs na een lange intensieve dag, zelfs met vrij vroeg eruit geen problemen gehad of terugval de dag er na.

Het resultaat is echt super, pas als je rust neemt merk je het dan echt blijkt maar weer.
Woensdag weer Ivermectine, dan is het feest weer even voorbij denk ik maar ik weet waar ik het voor doe.
De pijn zal ook wel weer snel terug zijn en het stijve, maar wat moet moet, het is meer hinderlijk als heel erg.
Enige is met sporten werkt het echt niet mee, maarja ik doe wat ik kan, en meer kan nou eenmaal niet.
Shit happens heet dat..

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Ma 09 Feb 2015, 11:01

Het gaat hier nog steeds goed vooruit.
Het lange slapen en daar niet in kunnen snijden loopt aardig goed terug in uren, waar ik al van alles voor geprobeerd heb maar dat wilde niet lukken.
Met de Ivermectine dus wel en daar ben ik erg blij mee.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 22 Mar 2015, 00:35

Na een heel aantal weken geen Ivermectine omdat ik echt rust aan mijn hoofd nodig had lang pauze gehad.
Toen kwam de vooruitgang erg goed uit en ik ben er erg veel mee opgeschoten, er is vooral veel meer stabiliteit en ik kan echt veel meer als eerder, meer vanzelfsprekend ook dat het kan.

Ik heb een kleine twee weken Cowden weer opgepakt, daarna 6 dagen antibiotica in verband met non stop koorts.
Een combi van Azitromycine 500 mg en 200 mg doxycycline, met plaquenil tegen de pijn en als cystebreker.
Tijdens die kuur voelde ik me prima, 6 dagen is voor azitromycine twee kuren.
Na wat dagen rust heb ik de Ivermectine weer opgepakt en dat gaat veel, veel beter.

De oogmigraine heb ik niet meer gehad, mijn voetzolen doen nog steeds geen zeer en ik voel ze ook niet.
De onrust is er nog maar wel een slap aftreksel van, lang niet meer zo erg als het was.
Ik heb de boel flink op kunnen voeren, afgelopen woensdag 2 mg, donderdag in stapjes 10 mg, vrijdag in verband met druk zijn niks en vandaag weer 5.
Geen 10 mg in verband met dat het 5 dagen werkt, anders wordt de dosering in het bloed wel heel hoog dat durfde ik nog even niet aan gezien de reacties laatste keren.

Al met al zeer, zeer positief. Er is geen indicatie Lyme voor maar dat verdiend dit middel zeker!
Het is echt niet alleen parasitair wat het doodt, ook Borrelia en 100% zeker Bartonella als je het mij vraagt. :mrgreen:

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Ma 23 Mar 2015, 22:56

Bij deze aanvullende informatie vers van medelymies in het buitenland over Ivermectine.
In de USA is Ivermectine vrij gangbaar, maar ik lees meer en meer ervaringen en die wil ik delen.
Er zijn twee groepen met verschillende aanpakken, het kan best zijn dat het voelt als open deuren intrappen.
Voor mij wel in elk geval.

Groep 1 heeft langere tijd dagelijks 12 mg Ivermectine genomen, en dan een week of wat achter elkaar minimaal.
Het resultaat is tijdens de behandeling erg goed, ook wel zwaar maar na stoppen heeft een aanzienlijk deel een enorme terugval ervaren waar ze niet heel snel uit komen.

Groep 2 doet het rustiger aan, of lagere doseringen of zeker niet dagelijks.
Met die groep heb ik goede ervaringen gelezen en zelf ervaar ik die terugval ook totaal niet, en de persoon die mij heeft overtuigd om de Ivermectine te proberen ook niet.

Het gaat niet om een hele grote groep, maar de verschillen zijn wel erg duidelijk.
Een persoon die dagelijks 12 mg nam weken lang ervaart een grote terugval bij stoppen en heeft zenuwpijn, heeft hoofdpijn en is duizelig. Voor mij een teken dat ik goed zit door zeker niet elke dag Ivermectine te nemen, en ook niet te lang achter elkaar.

savan

Berichtdoor savan » Di 24 Mar 2015, 09:56

Dat is wel even een punt waar je over begint,
Ik heb zelf de kuur gedaan van 14 dagen ivermectine om zoveel mogelijk af te dekken.
Ik heb er erg veel baat bij gehad, wel geloof ik dat je als lymepatiënt niet blind moet staren op alleen ivermectine, maar ook op praziquantel en DEC (dyethylcarbamazine). Dit heeft weer een werking tegen andere parasieten.
Ik ken iemand die heeft na een tekenbeet na verloop van tijd een hele dikke been er aan overgehouden. Wel toevallig dat dat been sprekend op elephantis lijkt, filariasis.
Ik zit nu op een DEC kuur en hierna doe ik praziquantel. Ik heb gevraagd of er een test gedaan kan worden op nematoden, nou dat kan dus niet of maar heel beperkt, in elk geval niet in de meeste laboratoria in Nederland.

Terug naar “Co-infecties”