Ik ben nieuw hier!

Lies

Ik ben nieuw hier!

Berichtdoor Lies » Vr 20 Mar 2015, 15:30

Goedendag! Ik heb me aangemeld op advies van een kennisje. Zij heeft ook Lyme, in ernstige mate.
Ik heb in augustus vorig jaar een teek verwijderd, er ontstond geen ring of wat dan ook.
Wel kreeg ik na een week of zes vrij ernstige gewrichtsklachten. Fysiotherapie hielp uiteraard niet, medicijnen tegen artrose ook niet. Mijn huisarts (een arts in opleiding hielp me) heeft toen bloed laten testen begin januari en de diagnose was Lyme. Wist ik veel! Nu wel.... Wat een ellende. 4weken doxycycline geslikt, zonder bijwerkingen van ernstige aard.
Ik heb nog steeds erg pijn in schouder- en heupgewrichten. Ikzie wat wazig en heb nogal eens last van een op hol slaand hart. Dat vind ik het engst. Het feit dat je hele leven erdoor wordt beheerst ik overigens ook een nare bijkomstigheid.
Eind mei moet ik weer bloed laten testen, ik hoop dat ik me tegen die tijd beter voel, want de mens lijdt het meest door het lijden etc.
Ik zal het forum wat doorspitten en hoop wat wijzer te worden.

Daisy

Re: Ik ben nieuw hier!

Berichtdoor Daisy » Vr 20 Mar 2015, 19:47

Welkom op het forum. Jammer dat je Lyme hebt.
Maar ik merk aan je schrijven dat je optimistich bent over je herstel. Alleen ik vrees dat dit niet zo snel genezen zou zijn met 4 weken doxy. Aangezien je nog steeds klachten hebt vrees ik dat de bacterie zich niet veel heeft aangetrokken van de A.B.
Mei is nog ver weg, jij het nu meer behandelingen nodig. Misschien kun je zelf aan de slag met Samento en andere alternatieve middelen?
Lees maar op het alternatieve topic.

Veel sterkte, ik hoop dat je je inmiddels hebt ingelezen, want "kennis is macht".

Daisy
Luister naar je lichaam.

Lies

Berichtdoor Lies » Vr 27 Mar 2015, 14:22

Vanmiddag ga ik een bezoekje aan de huisarts brengen. Ik wil toch even mijn klachten naar voren brengen en hoop dat er wat aan kan worden gedaan. Eventueel nog een AB kuur, doxicycline had ik de vorige keer, 4 weken.
Ik heb nogal last van hartkloppingen en mijn gewrichten doen nog steeds pijn, vooral in mijn armen-schouders.
Ik hou jullie op de hoogte.
P.s. ik probeer optimistisch te blijven, maar dat valt niet mee!

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 27 Mar 2015, 15:56

Hoi Lies
Goed dat je even langs je huisarts gaat.
Als je kunt kijk dan vanavond om 18.40u op België TV Canvas daar komt de herhaling over Lyme.
Misschien wat herkenning en vooral begrip voor je situatie, laat iedeneen die je dierbaar is meekijken.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Lies

Berichtdoor Lies » Vr 27 Mar 2015, 16:23

Hallo!
Ik ben net terug van de huisarts. Hij is arts in opleiding. Ik vind dat prettig omdat ze nog erg enthousiast, leergierig en begaan zijn. Hij heeft in telefonisch overleg met de microbioloog van het MCLeeuwarden me nog een 4 weken kuur doxicycline gegeven. Ik ben weer positief en houd jullie op de hoogte!

Lies

Berichtdoor Lies » Vr 27 Mar 2015, 20:26

Ik heb de docu op Canvas bekeken. Indrukwekkend! Ik had moeite om niet te huilen....

Lies

Berichtdoor Lies » Vr 10 Apr 2015, 13:47

Zo nu en dan ben in wat depressief omdat het zo lang duurt voordat ik verbetering merk.
De laatste paar dagen ben ik wat positiever ingesteld. Ik voel me langzaam opknappen. Ik besef wel degelijk dat het tijdelijk kan zijn. Hoop doet leven nietwaar?
Maar ik moet zeggen dat ik zo nu en dan zelfs niet aan Lyme denk, en dat is de laatste maanden nog niet voorgekomen.
Ik slik sinds een dikke week magnesium, waardoor mijn hart ook een stuk rustiger is geworden.
's Morgens had ik regelmatig flinke hoofdpijn. Dat is nu ook minder, ik drink nu zodra ik wakker word, een flesje water.
Ik drink overdag wel veel om het gif af te voeren, maar dat gaat moeilijk als je slaapt.
Ik ben nu op de helft van de tweede docycycline kuur van 4 weken. Erg moe ben ik niet, het kan beter, maar ja!
Ik hoop toch anderen hiermee een hart onder de riem te steken.
Hopelijk is de bacterie uit mijn lichaam verdwenen straks en wanneer ik me blijf voelen als nu, is daar mee te leven.
In ieder geval kan ik dan mijn best doen fit en soepel te worden en te blijven.
De gevolgen van de bacterie zijn misschien blijvend, maar het kan erger.......
Iedereen het allerbeste toegewenst, ik doe snel een update en blijf hopen!

Lies

Berichtdoor Lies » Zo 26 Apr 2015, 15:38

Afgelopen donderdag heb ik de laatste pillen van de tweede kuur geslikt, dus nu drie dagen geleden. Ik had al het gevoel of er een wasmachine in mijn hoofd draaide, nu is het erger geworden. Ik heb ook opgezette klieren in mijn hals en een pijnlijk oor. Ik ga maar heel veel water drinken, denk ik. Kan iemand me vertellen of dit een verschijnsel is wat meer voorkomt? Is het het afdrijven van gif? Ik stel een reactie erg op prijs!

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 26 Apr 2015, 15:46

Onderwerp verplaatst van "Lyme Café" naar "Algemeen Lyme-Borreliose".

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 26 Apr 2015, 16:10

Hoi Lies,

Sorry maar ik had je bericht nog niet gelezen, vandaar een beetje laat miss.

Ik lees dat je de diagnose lyme hebt gekregen.
en vervolgens 4 weken doxy.
Hoe lang was je 2e kuur en was dat ook doxy?

Lies schreef:Ik had al het gevoel of er een wasmachine in mijn hoofd draaide, nu is het erger geworden. Ik heb ook opgezette klieren in mijn hals en een pijnlijk oor. Ik ga maar heel veel water drinken, denk ik. Kan iemand me vertellen of dit een verschijnsel is wat meer voorkomt? Is het het afdrijven van gif?

Dat duizelige in ernstige mate is hoogst waarschijnlijk een herxheimer
Wat wel belangrijk is is dat het niet te erg gaat worden, dat is ook erg slecht voor je lichaam.
Het afsterven van de bacterie gaat gepaard met het vrijkomen van toxines.

Veel water drinken is goed, en gebruik je ook pro biotica?

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”