hallo , al eerder heb ik hier een bericht geplaatst in mijn zoektocht naar mijn onverklaarbare klachten.
van de week naar een programma over lyme gekeken op npo de kennis van nu 29-04.
erg veel overeenkomsten in gezien.
Ik heb mijn man ook het filmpje laten zien zodat hij mij beter begrijpt als we dit gaan aankaarten bij de reumatoloog waar ik binnenkort heen mag.
ik heb mij suf gepiekerd of ik mij een tekenbeet of rode vlek kon herinneren. maar nee niks kwam naar boven.
tot mijn man dus het filmpje bekijkt waar plaatjes voorbij komen van EM plekken.
weet je wel dat jij ook zulke plekken hebt gehad toen je zwanger was? ineens ging er een lampje bij mij branden...
die rode ronde vlekken heb ik 4 aug 2005 9 jaar geleden gehad toen ik 4 week zwanger was. daarna zijn ook mijn klachten begonnen.
we zijn naar de dokter van mijn man geweest en die kon op het oog niet zien wat het was, hij heeft er een boek bij gepakt en wat gebladerd door plaatsjes en kwam toen uit bij pityriasis rosea.
volgens hem een onschuldige huidinfectie ( heb zojuist de gegevens opgevraagd bij de assistente)
ik kreeg geen zalf of medicijnen mee.
de plekken waren grote ronde cirkels met rode rand die niet jeukten.
naar mijn mening ( tis lang geleden) waren de plekken na ongeveer een maand weer weg.
kan het misschien zijn dat er toen een verkeerde diagnose is gesteld?
zijn er mensen die dit herkennen?
zijn er hier mensen die meerdere ronde plekken hebben gehad na een tekenbeet of is het altijd maar 1 ronde plek?
ik hoor graag jullie reactie.
mvg miranda
verdere vragen in mijn zoektocht.
Re: verdere vragen in mijn zoektocht.
Miify,
belangrijke ontdekking! Het niet herkennen en dan niet behandelen van een EM komt, meestal door onwetendheid en onwillendheid van artsen, ontzettend vaak voor. Dus dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn. Het kunnen meerdere plekken zijn, een EM hoeft niet maar 1 plek te zijn. Veel info staat op http://www.borreliose.nl. Foto’s van EM:
https://www.google.nl/search?q=erythema ... CAYQ_AUoAQ
Josie

https://www.google.nl/search?q=erythema ... CAYQ_AUoAQ
Josie
dank je wel voor je reactie josie,
zeker een belangrijke ontdekking. ik had er nooit weer aan gedacht....
hopelijk weer een stap vooruit hiermee,
gr miranda
zeker een belangrijke ontdekking. ik had er nooit weer aan gedacht....
hopelijk weer een stap vooruit hiermee,
gr miranda
@miify,
Lees de belangrijke informatie van de Stichting Tekenbeetziekten bij De ziekte van Lyme, zonder erythema migrans (EM) en stadium 1: Lokale huidinfectie; erythema migrans (EM) http://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/
Artikel 'Huisarts weet te weinig over Lyme' http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondhe ... Lyme.dhtml
De huisarts en de dermatoloog hebben jaren geleden de huiduitslag, Rashes en ACA's niet herkend.
ME artsen hebben het dossier en de medische gegevens niet goed gelezen en lieten in mijn tijd -2009- geen onderzoek doen naar de ziekte van Lyme.
Zij noemden de ziekte van Lyme een 'Hype' en waren de mening aangedaan dat 'chronische' Lyme niet zou bestaan.
De ME artsen stelden de diagnoses ME en Fibromyalgie en een stofwisselingsziekte/spierziekte/mitochondriale ziekte.
Dat bleken verkeerde diagnose te zijn. 3 jaar later kreeg ik eindelijk duidelijkheid.
miify schreef:Ik heb mijn man ook het filmpje laten zien zodat hij mij beter begrijpt als we dit gaan aankaarten bij de reumatoloog waar ik binnenkort heen mag.
ik heb mij suf gepiekerd of ik mij een tekenbeet of rode vlek kon herinneren. maar nee niks kwam naar boven.
tot mijn man dus het filmpje bekijkt waar plaatjes voorbij komen van EM plekken.
weet je wel dat jij ook zulke plekken hebt gehad toen je zwanger was? ineens ging er een lampje bij mij branden...
die rode ronde vlekken heb ik 4 aug 2005 9 jaar geleden gehad toen ik 4 week zwanger was. daarna zijn ook mijn klachten begonnen.
we zijn naar de dokter van mijn man geweest en die kon op het oog niet zien wat het was, hij heeft er een boek bij gepakt en wat gebladerd door plaatsjes en kwam toen uit bij pityriasis rosea.
volgens hem een onschuldige huidinfectie ( heb zojuist de gegevens opgevraagd bij de assistente)
ik kreeg geen zalf of medicijnen mee.
de plekken waren grote ronde cirkels met rode rand die niet jeukten.
naar mijn mening ( tis lang geleden) waren de plekken na ongeveer een maand weer weg.
kan het misschien zijn dat er toen een verkeerde diagnose is gesteld?
zijn er mensen die dit herkennen?
zijn er hier mensen die meerdere ronde plekken hebben gehad na een tekenbeet of is het altijd maar 1 ronde plek?
Lees de belangrijke informatie van de Stichting Tekenbeetziekten bij De ziekte van Lyme, zonder erythema migrans (EM) en stadium 1: Lokale huidinfectie; erythema migrans (EM) http://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/
**verwijderdHet verdwijnen van de EM zegt niets over het verdwijnen van de bacterie in het lichaam.
Als men besmet raakt, kan men weken tot maanden na de besmetting griepachtige klachten krijgen, maar dat kan ook uit blijven.
Maanden tot jaren later kan men zeer diverse klachten krijgen.
De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.
Artikel 'Huisarts weet te weinig over Lyme' http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondhe ... Lyme.dhtml
De huisarts en de dermatoloog hebben jaren geleden de huiduitslag, Rashes en ACA's niet herkend.
ME artsen hebben het dossier en de medische gegevens niet goed gelezen en lieten in mijn tijd -2009- geen onderzoek doen naar de ziekte van Lyme.
Zij noemden de ziekte van Lyme een 'Hype' en waren de mening aangedaan dat 'chronische' Lyme niet zou bestaan.
De ME artsen stelden de diagnoses ME en Fibromyalgie en een stofwisselingsziekte/spierziekte/mitochondriale ziekte.
Dat bleken verkeerde diagnose te zijn. 3 jaar later kreeg ik eindelijk duidelijkheid.
Laatst gewijzigd door Roxy op Za 01 Apr 2017, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
Hallo,
Denk er ook aan om je kind te laten testen!
Succes en sterkte.
Denk er ook aan om je kind te laten testen!
Succes en sterkte.
hallo maddy,
dat ga ik ook zeker doen!
bedankt voor allle info,
dat ga ik ook zeker doen!
bedankt voor allle info,
hallo , daar was ik even weer,
het is me gelukt vandaag mijn bloed naar ausburg te sturen. ik ben erg benieuwd, hoelang duurt het ongeveer voordat de uitslag er is?
ondertussen ook nog bij de reumatoloog geweest, zeer geschikte vrouw die vroeger ook internist is geweest, ze heeft nog op diverse dingen bloedonderzoek verricht en begon zelf over lyme, maar zei er ook bij dat die zeer moeilijk ligt in nederland, ze ging mijn uitslagen nog opvragen bij de huisarts van de lyme testen. en stond er tenminste niet negatief tegenover dat ik het in duitsland wou laten doen.
de 30ste krijg ik uitslag van de reumatoloog en hoop dat ik eigenlijk voor die tijd de uitslagen heb van augsburg zodat ik ze naar haar kan meenemen .
krijg je infectolab alleen een uitslag of krijg je bij hun ook een verdere behandeling als je verder geen arts hebt mocht de uitslag positief zijn?
ik hoor graag weer jullie reacties.
gr miranda
het is me gelukt vandaag mijn bloed naar ausburg te sturen. ik ben erg benieuwd, hoelang duurt het ongeveer voordat de uitslag er is?
ondertussen ook nog bij de reumatoloog geweest, zeer geschikte vrouw die vroeger ook internist is geweest, ze heeft nog op diverse dingen bloedonderzoek verricht en begon zelf over lyme, maar zei er ook bij dat die zeer moeilijk ligt in nederland, ze ging mijn uitslagen nog opvragen bij de huisarts van de lyme testen. en stond er tenminste niet negatief tegenover dat ik het in duitsland wou laten doen.
de 30ste krijg ik uitslag van de reumatoloog en hoop dat ik eigenlijk voor die tijd de uitslagen heb van augsburg zodat ik ze naar haar kan meenemen .
krijg je infectolab alleen een uitslag of krijg je bij hun ook een verdere behandeling als je verder geen arts hebt mocht de uitslag positief zijn?
ik hoor graag weer jullie reacties.
gr miranda
Hallo Miranda,
De uitslag van de test is meestal na 7 dagen bekend.
Voor behandeling heb je een arts nodig!
Maddy.
De uitslag van de test is meestal na 7 dagen bekend.
Voor behandeling heb je een arts nodig!
Maddy.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”