Psoriasisklachten bij lyme
Psoriasisklachten bij lyme
Is iemand bekend met psoriasisachtige klachten bij lyme? Ik heb 4 keer een lymeinfectie doorgemaakt en nu hardnekkige psoriasis-plekken(zegt de dermatoloog) op mijn scheenbenen. Vraag me af of dit een gevolg kan zijn van lyme, psoriasis komt niet in mijn familie voor.
Re: Psoriasisklachten bij lyme
In het boek van Sandra Eeren (zelf Lyme) staat ook een stuk over haar huidproblemen op haar benen. Lyme een hel op aarde heet het boek.
Dankjewel voor je reactie Eefduck, ik ken het boek niet, zal er naar op zoek gaan.
Hallo Marijke, en van harte welkom hier!
Op je vraag kan ik niet bevestigend antwoorden. Ik ben wel bekend met psoriasis. Mijn vader (84) heeft het al vanaf zijn zesde levensjaar.
In de tijd dat ik me helaas noodgedwongen in de ziekte van Lyme verdiept heb, ben ik geen directe relatie tot psoriasis tegen gekomen.
Wel de overeenkomst dat ze beiden ernstig auto-immuunsysteem gerelateerd zijn...
Ik heb gelukkig zelf niet echt iets van psoriasis kunnen constateren. Inmiddels 5 behandelingen verder wel wat andere huidproblemen zoals veel huidschilfers, wat name in bad duidelijk boven komt drijven. Ik wijd dit aan de AB kuren. Daarnaast heb ik altijd al overmatig huidvet geproduceerd.
Ik heb overigens ook geen idee of een psoriasispatiënt minder vatbaar zou zijn voor de ziekte van Lyme (het ene immuun probleem sluit het andere uit?). Is me ook geen onderzoek naar bekend.
Daarnaast nog iets naar die diagnose, door de ervaring met m'n pap, maak ik het al m'n hele leven mee dat eczeem en psoriasis (ook door artsen) nogal eens verward worden...
Goetjes, Wouter
Op je vraag kan ik niet bevestigend antwoorden. Ik ben wel bekend met psoriasis. Mijn vader (84) heeft het al vanaf zijn zesde levensjaar.
In de tijd dat ik me helaas noodgedwongen in de ziekte van Lyme verdiept heb, ben ik geen directe relatie tot psoriasis tegen gekomen.
Wel de overeenkomst dat ze beiden ernstig auto-immuunsysteem gerelateerd zijn...
Ik heb gelukkig zelf niet echt iets van psoriasis kunnen constateren. Inmiddels 5 behandelingen verder wel wat andere huidproblemen zoals veel huidschilfers, wat name in bad duidelijk boven komt drijven. Ik wijd dit aan de AB kuren. Daarnaast heb ik altijd al overmatig huidvet geproduceerd.
Ik heb overigens ook geen idee of een psoriasispatiënt minder vatbaar zou zijn voor de ziekte van Lyme (het ene immuun probleem sluit het andere uit?). Is me ook geen onderzoek naar bekend.
Daarnaast nog iets naar die diagnose, door de ervaring met m'n pap, maak ik het al m'n hele leven mee dat eczeem en psoriasis (ook door artsen) nogal eens verward worden...
Goetjes, Wouter
Na de eerste 4 maanden AB kreeg ik huidklachten aan de randen van mijn voeten. Ik ben heel vaak bij de dermatoloog geweest en volgens hem was dat psoriasis. Geen idee of deze diagnose kloppend was. Ik weet het zelf aan alle actieve tekenbeetinfecties.
Dank, Wouter, dat hele auto immuun-gebeuren is echt niet fijn! En nog altijd heel vaag.
Eus , is het bij jou over gegaan?
Eus , is het bij jou over gegaan?
Ja, bij mij is het na jarenlange behandeling van de tekenbeetziekten weer verdwenen.
-
Hallo Marijke,
Ik had in het begin van de fase 3 een milde psoriasis op het scheenbeen en de wreef. Na minocycline was ik er vlug vanaf.
Momenteel heb ik helaas een zeer hardnekkig eczeem dat 's avonds jeukt en pijn doet.
Ik had in het begin van de fase 3 een milde psoriasis op het scheenbeen en de wreef. Na minocycline was ik er vlug vanaf.
Momenteel heb ik helaas een zeer hardnekkig eczeem dat 's avonds jeukt en pijn doet.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”