Hoi allemaal.
Ik heb regelmatig teken en n paar jaar geleden kreeg ik last van koortsaanvallen. Bij de huisarts heb ik toen aangedrongen op een test en helaas positief. Na n korte antibiotica kuur waren mijn klachten weg. N jaar geleden ben ik toevallig in contact gekomen met een arts die mijn bloed in Duitsland liet testen, hier konden ook de bacterie zelf aangetoond worden. Helaas waren deze voltallig aanwezig, na een maandje antibiotica waren de resultaten zichtbaar. Momenteel heb ik last van pijnlijke steken in mijn borstkas en vraag ik me af of dit ook door lyme kan komen?
Andere vragen die ik heb zijn
Kom je ooit van de bacterie af?
Kun je ook weer opnieuw besmet worden?
Kun je ook besmet raken door het eten van besmet vlees? BV Reewild zit vol met teken.
Gr roger
Kom je ooit van lyme af?
Re: Kom je ooit van lyme af?
Ja,
Mogelijk,
Ja,
Nee.
Mogelijk,
Ja,
Nee.
Welkom Roger!
Ik heb het onderwerp verplaatst van "Lyme Café" naar "Algemeen Lyme-Borreliose".
Ik heb het onderwerp verplaatst van "Lyme Café" naar "Algemeen Lyme-Borreliose".
Leia, moderator
Hoi Roger,
Je vraagt:
Of je van de bacterie af kan komen kan niemand met alle zekerheid zeggen.
De testen zijn niet precies genoeg om dat te kunnen aantonen, vandaar dat je wel kunt zeggen dat je klachtenvrij bent.
Ja, je kunt gewoon weer opnieuw besmet worden.
De antilichamen die je lichaam zelf heeft aangemaakt tegen borrelia zorgen er niet voor dat je niet meer opnieuw besmet kunt raken.
Ja, je kunt ook besmet raken door het eten van vlees.
Onderzoek van Marie Kroun heeft aangetoond dat wanneer een cel die vol zit met borrelia onder hoge temp. wordt verhit, er vervolgens nog steeds levende borrelia bacteriën uit komen:
viewtopic.php?f=32&t=302
Je vraagt:
roger schreef:Kom je ooit van de bacterie af? Kun je ook weer opnieuw besmet worden? Kun je ook besmet raken door het eten van besmet vlees? BV Reewild zit vol met teken.
Of je van de bacterie af kan komen kan niemand met alle zekerheid zeggen.
De testen zijn niet precies genoeg om dat te kunnen aantonen, vandaar dat je wel kunt zeggen dat je klachtenvrij bent.
Ja, je kunt gewoon weer opnieuw besmet worden.
De antilichamen die je lichaam zelf heeft aangemaakt tegen borrelia zorgen er niet voor dat je niet meer opnieuw besmet kunt raken.
Ja, je kunt ook besmet raken door het eten van vlees.
Onderzoek van Marie Kroun heeft aangetoond dat wanneer een cel die vol zit met borrelia onder hoge temp. wordt verhit, er vervolgens nog steeds levende borrelia bacteriën uit komen:
viewtopic.php?f=32&t=302
Hoi sproetje
Dat is wel schrikken, Reewild en ook ander wild maar ook koeien enz hebben regelmatig teken. Daarbij verwacht ik ook dat deze besmet worden met borrelia. Dit vlees gaat vervolgens naar de poelier en beland op ons bord. Dus met andere woorden hoef je geen tekenbeet gehad te hebben om besmet te worden met deze bacterie. Zou dit echt het geval zijn?
Gr
Dat is wel schrikken, Reewild en ook ander wild maar ook koeien enz hebben regelmatig teken. Daarbij verwacht ik ook dat deze besmet worden met borrelia. Dit vlees gaat vervolgens naar de poelier en beland op ons bord. Dus met andere woorden hoef je geen tekenbeet gehad te hebben om besmet te worden met deze bacterie. Zou dit echt het geval zijn?
Gr
Ik was poelier, en dan in alle facetten die maar denkbaar zijn, van herten, rendieren en reeën tot ratelslangen, oeverbevers, muskusossen, aligators en ratelslangen... Overal geweest, alles gezien, en gedaan. Uitgesneden, toebereid en gegeten.
Dat het overdraagbaar is door het eten van het vlees, wil ik in normale bereidingen niet zo geloven. Wel is het zo dat zoönosen in bereidingen zoals carpaccio, een risico-factor vormen.
Ik denk dat waar het besmetting door consumptie ooit een probleem mag blijken, het item van de seksuele overdraagbaarheid een groter item zal zijn...
Naar alle waarschijnlijkheid ligt mijn besmetting in de teken die op de reeën en herten die we ambachtelijk verwerkten. Mogelijk al meer dan 20 jaar terug...
Ik had toen een prima werkend immuunsysteem, dat werd onderuit gepiekt door een mislukte operatie met een hoop bloedverlies. En toen konden Borrelia en co wijd uit..
Groetjes, Wouter
Dat het overdraagbaar is door het eten van het vlees, wil ik in normale bereidingen niet zo geloven. Wel is het zo dat zoönosen in bereidingen zoals carpaccio, een risico-factor vormen.
Ik denk dat waar het besmetting door consumptie ooit een probleem mag blijken, het item van de seksuele overdraagbaarheid een groter item zal zijn...
Naar alle waarschijnlijkheid ligt mijn besmetting in de teken die op de reeën en herten die we ambachtelijk verwerkten. Mogelijk al meer dan 20 jaar terug...
Ik had toen een prima werkend immuunsysteem, dat werd onderuit gepiekt door een mislukte operatie met een hoop bloedverlies. En toen konden Borrelia en co wijd uit..
Groetjes, Wouter
Besmet raken door het eten van vlees blijft natuurlijk speculeren, maar het ziet er logisch uit dat het wel zou kunnen.
Vreemd lijkt het me i.i.g. niet.
Zo zijn bv een deel van onze kippen ook besmet met de MRSA (maar ook varkens), en komen ook besmet in onze schappen te liggen, hoe dat zit met verhitten en de MRSA weet ik niet.
http://medischcontact.artsennet.nl/arch ... -thuis.htm
http://www.omroepbrabant.nl/?news/19294 ... er+om.aspx
http://nos.nl/artikel/479673-ziekenhuiz ... ofkip.html
Er wordt wel gezegd dat je een besmette MRSA kip goed moet verhitten en dat het dan geen kwaad meer kan.
Maar de borrelia bacterie is weer een ander geval, deze zit o.a. in de cellen v.d. gastheer.
Vreemd lijkt het me i.i.g. niet.
Zo zijn bv een deel van onze kippen ook besmet met de MRSA (maar ook varkens), en komen ook besmet in onze schappen te liggen, hoe dat zit met verhitten en de MRSA weet ik niet.
http://medischcontact.artsennet.nl/arch ... -thuis.htm
http://www.omroepbrabant.nl/?news/19294 ... er+om.aspx
http://nos.nl/artikel/479673-ziekenhuiz ... ofkip.html
Er wordt wel gezegd dat je een besmette MRSA kip goed moet verhitten en dat het dan geen kwaad meer kan.
Maar de borrelia bacterie is weer een ander geval, deze zit o.a. in de cellen v.d. gastheer.
Hoezo, van binnen worden die cellen dan niet heet als er borrelia in zit?
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”