Lyme en autorijden

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
hope

Lyme en autorijden

Berichtdoor hope » Wo 01 Jul 2015, 01:05

Wie van jullie heeft het hier ook zo moeilijk mee?
Ik val voortdurend in slaap tijdens het rijden wat natuurlijk megagevaarlijk en megaduur is...
Zelfs als ik mij niet zo vermoeid voel... Heel bangelijk!

Roxy

Re: Lyme en autorijden

Berichtdoor Roxy » Wo 01 Jul 2015, 14:48

@hope,
hope schreef:Ik val voortdurend in slaap tijdens het rijden wat natuurlijk megagevaarlijk en megaduur is...
Zelfs als ik mij niet zo vermoeid voel... Heel bangelijk!
Amai dat is zeker mega gevaarlijk en beangstigend voor je.
Dan heb ik weer een vraag aan je mag dat ;) ?
Hoe is jouw slaap?
Gebruik je slaapmedicatie of melatonine?

Heb je wel eens aan een goed slaaponderzoek en een melatonine onderzoek laten doen gedacht?

Nederlandse informatie http://www.geldersevallei.nl/informatie ... pproblemen
Slaaponderzoeken http://www.geldersevallei.nl/informatie ... nderzoeken , http://www.geldersevallei.nl/afdelingen ... ologie-knf

Ook belangrijk is melatonine onderzoek http://www.geldersevallei.nl/1625/diagn ... apstoornis
Onderzoek melatonine productie: in ons slaapcentrum wordt bij elke patiënt onderzoek gedaan worden naar de eigen melatonine productie.

Je kunt een verstoorde melatonine klok hebben.
Biologische klok stoornissen zijn een veel voorkomende oorzaak van slaapstoornissen en kunnen het best gediagnosticeerd worden door vast te stellen op welk tijdstip in speeksel de melatonine productie in gedempt licht op gang komt (de dim light melatonin onset, DLMO).

Neuroloog: Melatonine moet je meten http://www.geldersevallei.nl/nieuws/243 ... t-je-meten en http://www.melatoninecheck.nl/documents ... echeck.pdf

En slaapstoornissen kunnen ook veroorzaakt worden door de ziekte van Lyme.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

hope

Berichtdoor hope » Wo 01 Jul 2015, 22:59

Bedankt Roxy voor je reactie!

Nee, ik neem geen slaapmedicatie of melatonine. Wel iets anders ( maar ik ben megaslecht in namen onthouden), maar dat helpt niet.

Nee, dit heb ik nog niet laten doen. Persoonlijk denk ik dat ik slecht slaap door de pijn.
Zoals nu... Ik kan onmogelijk gaan slapen, dat heeft nu toch geen zin...
Als ik minder pijn heb en ik neem geen pijnstiller om te slapen, kan ik wel goed slapen, maar ben ik totaal niet uitgerust
als ik wakker wordt.
Neem ik wel een pijnstiller, dan ben ik minder moe, maar dan voel ik me alsof er een vrachtwagen over mij heeft gereden
tijdens de nacht...
Gek, maar ik denk dat het komt omdat ik voortdurend lig te woelen in mijn bed door de pijn.
Wat ik niet doe met een goede pijnstiller, dan lig ik stil en heb ik wel slaapkwaliteit, maar word ik wel volledig stijf van de pijn wakker, omdat ik te lang in dezelfde houding lag.
En dan heb je natuurlijk nachten dat ik helemaal niet kan slapen van de pijn tja, dan ben ik na enkele nachten uitgeput natuurlijk.
Dat is mijn theorie...
Een slaapcentrum is moeilijk... Je moet ervoor doorverwezen worden, toch?
En ik heb geen opvang voor mijn kinderen 's nachts.

Aggie71

Berichtdoor Aggie71 » Do 09 Jul 2015, 22:34

Toen ik pas lyme had was ik doodziek en heel erg moe, viel op de meest vreemde momenten in slaap. Heb ook diverse aanrijdingen en bijna aanrijdingen gehad. Toen mijn hand in een soort kramp toestand bleef en aanrijdingen veroorzaakte ben ik gestopt met autorijden.
In mijn geval was ik te vermoeid om te kunnen autorijden door de lyme.
Inmiddels door behandeling van infectioloog infuuskuren en doorlopend antibiotica weer opgeknapt en ik rijd weer auto. Nog geen hele lange stukken.Ik ben te bang te vermoeid te raken waardoor ik weer een aanrijding zou kunnen veroorzaken.
Auto rijden was mijn hobby, maar ik ben nu al blij dat ik weer naar mijn werk kan rijden....Zeer dankbaar !
Wel worden de stukken die ik durf te rijden steeds langer, behalve als ik vermoeid ben......

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Do 16 Jul 2015, 11:07

Ik kan geen auto meer rijden, ik heb blijvend letsel, kan mijn arm niet lang zonder steun houden.(had ontsteking van hersenzenuwen en blijvend spierverlies) Maar financieel kan ik toch geen auto meer houden en geluk bij een ongeluk: ik had de pest aan autorijden ;)
Momenteel heb ik ook last van slaperigheid maar dat wisselt af met perioden van slapeloosheid.

joos06

Berichtdoor joos06 » Ma 20 Jul 2015, 16:57

Ik was ook een tijd te moe, dat mijn ogen dicht vielen achter t stuur. Daarnaast merkte ik dat ik dingen niet meer goed zag of kon inschatten. Situaties drongen niet goed tot me door. Ik ben toen ook een periode gestopt met zelf rijden.

hope

Berichtdoor hope » Di 21 Jul 2015, 00:03

Bedankt allemaal voor jullie reactie!

Ik weet niet hoe ik dat kan ...niet autorijden, werken en alleenstaande moeder met 2 kinderen...
Ik ben te moe voor veel te stappen en zo... Verder is de school van de oudste ook te ver weg.
Ik heb wel een kussen in de auto en als ik ga slingeren probeer ik zoveel mogelijk aan de kant te gaan.
Ik ben blij dat het nu schoolvakantie is!
Hopelijk ben ik wat beter tegen het nieuwe schooljaar!
Voor jullie ook allemaal: veel moed en beterschap!

Terug naar “Lyme Café”