Een aantal supplementen die ik (nog) niet heb gezien hier

Binc

Een aantal supplementen die ik (nog) niet heb gezien hier

Berichtdoor Binc » Wo 29 Jul 2015, 21:20

Ik wil graag ook mijn ervaring kwijt. Al jaren ben ik bezig met gezonde voeding en supplementen.
Mede omdat ik dus al jaren lang darmklachten heb in de vorm van briijige ontlasting meerdere malen op een dag.
ook kon ik mijn ontlasting niet op houden. Gewoon een ei kon ik niet eten zonder last te krijgen van enorme buikkrampen en rennen naar het toilet. hetzelfde verhaal met vlees.
Kip en vis verdaag ik over het algemeen goed.
Maar wat mijn klachten een heel stuk heeft verbetert is het gebruik van L glutamine 2 maal daags.
Het slikken van extra maagzuur voor de vertering van eiwitten Betaine HCL heet dat. En daarnaast nog sole van keltisch zeezout.
Nu kan ik wel gewoon een ei eten of een haring zonder meteen naar de toilet te hoeven rennen.
verder vreet de borellia b12 en magnesium. Ik heb magnesium wat de darmen ontlast en dus in de vorm van aminozuren. Alle andere magnesium soorten zoals citraat werkte averechts op mijn darmen. De magnesum die ik gebruik is bysglicinaat poeder. verder heel belangrijk om de lever te ondersteunen.
Ik ben al blij dat ik mijn eten beter kan verteren en kan nu zelf yoghurt nemen wat ik eerder ook niet kon verdragen. Af en toe een keer een boterham gaat ook goed. Maar dat eet ik in principe niet. Neem wel vaak pannenkoeken mee naar werk gemaakt van kastanje meel. Ook zelf maken van soepen deed veel klachten verminderen.
Mijn favo soep...advocado komkommer zalm soep. Ik maak dat zelf en dan pureer ik dat. Dat neem ik mee naar me werk in een thermoskan en drink ik vlak voor mijn lunh, Die bestaat dan alleen nog uit wat groente en wat kip rollade.
Ik ontbijt vaak met komkommer of radijs en stukjes kaas en gekookt eitje erbij. Wellicht dat anderen hier ook mee geholpen zijn.
Een lekker soepje is ook venkel kabeljauw soep. Veel van dat soort soepen zijn te vinden als je zoekt op paleo soepen. Of via gaps dieet/weston price.

En uiteraard probiotica maar ik heb zo een idee dat we dat allemaal wel gebruiken hier :)

hope

Re: Een aantal supplementen die ik (nog) niet heb gezien hie

Berichtdoor hope » Vr 31 Jul 2015, 19:14

Fijn dat het wat beter gaat!
Het probleem bij mij is dat ik onvoldoende energie heb om te kokerellen...
Zeker niet van 's ochtends bij het ontbijt...
En ik heb een zware melkintollerantie.
Fijn dat jou dat wel lukt!

Terug naar “Voeding”