Hallo
Ik kreeg van prof D.M. de diagnose late stage Lyme met bartonella co-infectie. Ik ben hiervoor sinds 4 mei 2015 in behandeling. Begonnen met 7 dagen erythromicine enteric coated, daarna 3 weken gestopt en toen gestart met tetralysal en rifadine. Daarnaast krijg ik ook 2x per week IM injecties met vit B12.
Momenteel heb ik nog niet ondervonden van de behandeling, enkel dat ik me juist slechter voel. Heeft iemand ervaring met deze behandeling, en zo ja, wanneer kan ik beterschap verwachten?
Groetjes!
Tetralysal en Rifadine
Re: Tetralysal en Rifadine
@Kellyvdm,
Tetralysal is ook bekend als Lymecycline, een 'antieke' tetracycline met nogal een toepasselijke naam. Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=38&t=53
Van doxycycline (ook een tetracycline) heb ik zelf wel wat baat gemerkt.
De combinatie met Rifadine (rifampicine) schijnt goed te kunnen werken tegen Bartonella en mogelijk tevens tegen een klein deel van bepaalde hardnekkige borrelia-vormen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met de combi rifampicine en een tetracycline, maar ben er erg benieuwd naar, want mijn arts stelt deze combi nu ook voor. De combi azitromycine met rifampicine zou ook kunnen.
Wat merk je inmiddels?
Josie
Tetralysal is ook bekend als Lymecycline, een 'antieke' tetracycline met nogal een toepasselijke naam. Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=38&t=53
Van doxycycline (ook een tetracycline) heb ik zelf wel wat baat gemerkt.
De combinatie met Rifadine (rifampicine) schijnt goed te kunnen werken tegen Bartonella en mogelijk tevens tegen een klein deel van bepaalde hardnekkige borrelia-vormen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met de combi rifampicine en een tetracycline, maar ben er erg benieuwd naar, want mijn arts stelt deze combi nu ook voor. De combi azitromycine met rifampicine zou ook kunnen.
Wat merk je inmiddels?
Josie
Ik heb ondertussen gemerkt dat ik wat meer gevoel krijg in mijn voeten en ze ook warmer aanvoelen. Dat zou zijn omdat de bloedvoorziening verbeterd.
Ben nu veranderd naar Rifadine en clarithromycine. In het begin was ik enorm slecht van de claritrhomycine, ondertussen al wat gewoon. Kheb even een betere periode gehad dat ik minder moe was, maar die is nu weer voorbij. Afwachten dus..
Ben nu veranderd naar Rifadine en clarithromycine. In het begin was ik enorm slecht van de claritrhomycine, ondertussen al wat gewoon. Kheb even een betere periode gehad dat ik minder moe was, maar die is nu weer voorbij. Afwachten dus..
Mag ik vragen hoe lang geleden je tekenbeet was? Heb je ook infusen gekregen?
Veel beterschap!
Veel beterschap!
Tekenbeet was waarschijnlijk van begin juli 2011.
Infusen heb ik niet gehad. Kheb al steeds orale ab gekregen..
Infusen heb ik niet gehad. Kheb al steeds orale ab gekregen..
Terug naar “Reguliere Behandeling”