Lyme uitslag

Kennethve

Lyme uitslag

Berichtdoor Kennethve » Vr 29 Apr 2016, 21:48

Wie of wie wilt deze arme 19 jarige stakker helpen?
Mijn waarden zijn goed maar morphology is positief (detected in dilution 1 and 2) wat in godsnaam wilt dit dan zeggen? Is dit duidelijk bewijs? Help mij aub
Kijk dit staat er precies:

Melissa Lyme borrealea - borrealea full antigen lysate of B. Burgdorferi sensu stricto

-full antigen : 1.71 SI <3
-full antigen 2: 1.90 SI <3
-full antigen 3: 1.47 SI <3
Morphology: POSITIVE +

positive reaction to borrealea burgdorferi sensu stricto full antigen (morphologically detected in dilution 1 and 2) indicating an active Lyme borreleosis

Dusssss: waarde zijn goed maar toch positief? Hoe kan dit? Is dit zeker bewijs? Ik heb alle symptomen en ben er zelf zeker van maar wil toch even weten wat dit betekend

Sproetje

Re: Lyme uitslag

Berichtdoor Sproetje » Zo 01 Mei 2016, 15:55

Kennethve schreef:Wie of wie wilt deze arme 19 jarige stakker helpen?

Hoi Kenneth,

Ik zal mijn best doen, hoewel ik nooit een Melisa heb laten doen, daardoor kan ik het niet precies lezen.
Maar zoals ik het zie heb je antigenen tegen Borrelia b. ss
Maar ook tegen Garinii en Afzelii, deze zitten onder de grens van 3

De enige actieve Borrelia die je hebt is de Borrelia burgdorferi ss.

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 15 Mei 2016, 22:45

Mijn waarden zijn goed maar morphology is positief (detected in dilution 1 and 2) wat in godsnaam wilt dit dan zeggen? Is dit duidelijk bewijs? Help mij aub

Melissa Lyme borrealea - borrealea full antigen lysate of B. Burgdorferi sensu stricto

positive reaction to borrealea burgdorferi sensu stricto full antigen (morphologically detected in dilution 1 and 2) indicating an active Lyme borreleosis

Dusssss: waarde zijn goed maar toch positief? Hoe kan dit? Is dit zeker bewijs? Ik heb alle symptomen en ben er zelf zeker van maar wil toch even weten wat dit betekend

Welkom Kennethve,

Beetje late reactie…
De full antigen 1 t/m 3 zijn negatief, dat wijst op: geen actieve borrelia-infectie. Echter, de Morphology is positief! Dit is een controletest die op de lymphocyten wordt uitgevoerd ter verificatie van de uitslag op een full antigen test.

Als de morphology zoals bij jou positief is wil dat bij de MELISA-LTT test zeggen dat de betreffende full antigen waarde niet geldig is. Ik denk dat een positieve morphology wijst op een te lage hoeveelheid lymphocyten.
Hier vond ik er meer over: http://www.melisa.org/pdf/MELISA-Lyme.pdf

For quality control, cells from the 5-day cultures were additionally analyzed morphologically after staining cytospin preparations with rapid differential hematology staining solutions (Dade Behring Marburg) to confirm the presence of lymphoblasts in positive results and of viable small lymphocytes (noncytotoxicity and nonmitogenicity) in negative results. Valid results were those showing an average background proliferation of <3000 cpm, a strong positive control response of SI >30, and a morphologic confirmation.

Bij jou was dit bij de full antigen 1 en de full antigen 2 waarden. Deze zijn volgens de bijvermelde testinterpretatie dan fout-negatief wat dan toch wijst op een actieve borrelia-infectie.

Is er nog iemand die meeleest en weet of dit zo klopt? Ik ben geen microbioloog. ;)

Deze postieve uitslag i.c.m. je 'alle symptomen' maakt dat je zo snel mogelijk aan de antibiotica moet. Heb je al een arts?
Je vraagt of de testuitslag zeker bewijs is, 100% zeker is het nooit.

Josie

Kennethve

Berichtdoor Kennethve » Do 16 Jun 2016, 09:07

Josie schreef:

Welkom Kennethve,

Beetje late reactie…
De full antigen 1 t/m 3 zijn negatief, dat wijst op: geen actieve borrelia-infectie. Echter, de Morphology is positief! Dit is een controletest die op de lymphocyten wordt uitgevoerd ter verificatie van de uitslag op een full antigen test.

Als de morphology zoals bij jou positief is wil dat bij de MELISA-LTT test zeggen dat de betreffende full antigen waarde niet geldig is. Ik denk dat een positieve morphology wijst op een te lage hoeveelheid lymphocyten.
Hier vond ik er meer over: http://www.melisa.org/pdf/MELISA-Lyme.pdf

For quality control, cells from the 5-day cultures were additionally analyzed morphologically after staining cytospin preparations with rapid differential hematology staining solutions (Dade Behring Marburg) to confirm the presence of lymphoblasts in positive results and of viable small lymphocytes (noncytotoxicity and nonmitogenicity) in negative results. Valid results were those showing an average background proliferation of <3000 cpm, a strong positive control response of SI >30, and a morphologic confirmation.

Bij jou was dit bij de full antigen 1 en de full antigen 2 waarden. Deze zijn volgens de bijvermelde testinterpretatie dan fout-negatief wat dan toch wijst op een actieve borrelia-infectie.

Is er nog iemand die meeleest en weet of dit zo klopt? Ik ben geen microbioloog. ;)

Deze postieve uitslag i.c.m. je 'alle symptomen' maakt dat je zo snel mogelijk aan de antibiotica moet. Heb je al een arts?
Je vraagt of de testuitslag zeker bewijs is, 100% zeker is het nooit.

Josie

Dankjewel voor het antwoord!

Nee ik heb nog geen arts.. Ik heb eigenlijk geen idee waar te beginnen.. En of ik regulier of natuurlijk Lyme ga bestrijden?.. Ik gebruik nu wel al colloidaal zilver (geen idee of het werkt).. Ik kijk er wel al tegenop om duizenden euro's aan mijn ouders te moeten vragen voor antibiotica als ik het regulier ga proberen te bestrijden. Maar ik merk dat het wel echt noodzakelijk is want met dit gevoel wil ik niet blijven leven..

Josie

Berichtdoor Josie » Do 16 Jun 2016, 11:18

Kennethve schreef:Nee ik heb nog geen arts.. Ik heb eigenlijk geen idee waar te beginnen.. En of ik regulier of natuurlijk Lyme ga bestrijden?.. Ik gebruik nu wel al colloidaal zilver (geen idee of het werkt).. Ik kijk er wel al tegenop om duizenden euro's aan mijn ouders te moeten vragen voor antibiotica als ik het regulier ga proberen te bestrijden. Maar ik merk dat het wel echt noodzakelijk is want met dit gevoel wil ik niet blijven leven..

Hoi Kennethve,
Hoe langer je wacht hoe groter het risico dat het steeds erger wordt en steeds moeilijker te behandelen, maak er snel werk van. Antibiotica voorgeschreven door een arts wordt in principe vergoed door de zorgverzekering, is dus ofwel gratis voor jou ofwel als je nog niet door het eigen risico (in NL) heen bent vele malen goedkoper dan natuurlijke middelen. Laat het weten als je meer vragen hebt.

Probeer in eerste instantie bij de huisarts erkenning te krijgen voor je testuitslag. Dan kan hij/zij je antibiotica voorschrijven. Of was je al bij de huisarts geweest? Als de huisarts de testuitslag niet erkent of de klachten aanhouden als hij/zij stopt met antibiotica voorschrijven, dan zijn er andere artsen die wel willen doorbehandelen volgens de ILADS-richtlijn, zij hebben veel meer kennis over de ziekte dan een doorsnee huisarts.

Josie schreef:Als de morphology zoals bij jou positief is wil dat bij de MELISA-LTT test zeggen dat de betreffende full antigen waarde niet geldig is. Ik denk dat een positieve morphology wijst op een te lage hoeveelheid lymphocyten.

Ik heb nog aan mijn arts nagevraagd hoe het zit met de morphology (bij mij was o.a. die ook positief). Mijn arts zei dat dat te maken had met hoe de cellen er onder de microscoop uitzien. Het klopt denk ik niet wat ik eerder schreef, maar hoe het precies zit weet ik nog steeds niet.

Josie

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”