Kan het Lyme zijn?

butterfly90

Kan het Lyme zijn?

Berichtdoor butterfly90 » Wo 18 Mei 2016, 14:18

Hoi allemaal,

In juli 2015 vond ik een teek in mijn rechterlies. Deze heeft er waarschijnlijk 2 dagen ingezeten. Ik heb 'm uit paniek eruit getrokken (gelukkig was ie nog heel) en ben naar de huisarts gegaan. Hij heeft mij 1 antibioticapilletje gegeven (doxycycline 1000 mg dacht ik). Heb geen rode kring gehad maar bleef ongerust. Ben twee weken later weer naar de huisarts gegaan en heb een 7-daagse kuur gehad (weer doxy).

Nu ben ik sinds een maand ontzettend oververmoeid. Sinds maart heb ik een pup en in het begin was ik daar erg moe van. Deze moeheid trok weg en nu ben ik dus weer ontzettend moe, ik val gewoon in slaap op de bank overdag! Mijn bloed is geprikt op verschillende dingen, maar er kwam niets uit.

Andere vage klachten die ik weleens heb, zijn: sinds 3 maanden spierpijn in nek, schouders en rug (matras is niet geweldig maar had dit nooit), soms vaag zien, jeuk of een beetje pijn in het oor, af en toe het gevoel dat een voet slaapt en buikpijn na het avondeten. Ik maak me wellicht teveel zorgen, maar vraag me af of die AB kuren voldoende zijn geweest. Het is natuurlijk mogelijk dat de teek niet besmet was, maar je weet het nooit!

Herkent iemand deze klachten? En wat zijn volgens jullie de beste laboratoria om je te laten testen op Lyme?

Alvast bedankt!

Sproetje

Re: Kan het Lyme zijn?

Berichtdoor Sproetje » Wo 18 Mei 2016, 16:05

Butterfly, welkom hier

Of ik de klachten herken?
Mijn klachten begonnen na mijn tekenbeet met EM en 14 dagen antibioticum ook het eerste jaar als enorme vermoeidheid.
Vóór mijn tekenbeet kon ik nog boodschapjes doen na het werk en eten koken en in de avond naar vrienden enz..
Sinds mijn tekenbeet moest ik als ik thuis kwam ineens op de bank liggen van vermoeidheid.
En als ik dan aan het eten wilde beginnen was ik nog steeds moe, nooit goed uitgerust zeg maar.

Zo is het langzaam aan erger geworden met mij.

Het beste kun je jezelf laten testen in Berlijn

butterfly90

Berichtdoor butterfly90 » Do 19 Mei 2016, 11:34

Hoi Sproetje,

Bedankt voor je antwoord. Ik schrik hier wel van, misschien had ik hier geen vraag moeten plaatsen om nog meer stress te voorkomen haha.
Ik kies waarschijnlijk toch voor Pro Health, of misschien * in Putten (m.b.v. bioresonantie).

Jij hebt je bloed dus laten testen in Berlijn, hoe is het daarna verder gegaan? Krijg je nu een goede behandeling?
Ik zit wel in de stress, maar aan de andere kant lijkt het me erg sterk dat het lyme zou kunnen zijn. Ik heb geen EM gekregen, heb 10 dagen antibiotica gekregen (had in mijn vorige post 7 gezet, maar het waren 10 dagen na de eerste antibiotica pil). Maar om het hele lyme gebeuren af te kunnen sluiten ga ik me laten prikken.

Sterkte!

- Edit door de moderator: naam behandelcentrum verwijderd dit valt onder reclame -

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Vr 20 Mei 2016, 10:02

Hoi Butterfly, welkom hier!

Ik ken iemand die bio res. gedaan heeft in Putten en hij heeft er erg goed baat bij gehad. Ik begreep dat ze daar ook testen (?)

Volgens de ILADS richtlijnen is 10 dagen AB alsnog tekort.. goggle maar anders ILADS. ;)

Je doet er goed aan om je te laten testen. Met stress o.a kan je klachten weer opvlammen/bacterie kan weer actief worden.

Ik ben geen arts maar ik zou het zeker verder uitzoeken om verdere ellende/klachten te besparen.

In deze link een heel goed lijst van klachten gesplitst per skelet onderdeel. Mss meerdere dingen herkenbaar na het lezen.

https://www.youtube.com/watch?v=kqq7E0Sd84k

Wens je sowieso veel suc6 :D
groetjes,
GM

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 20 Mei 2016, 16:25

butterfly90 schreef:Ik kies waarschijnlijk toch voor Pro Health, of misschien * in Putten (m.b.v. bioresonantie).

Weert neemt ook betere testen af en staat ook bekent als een goed lab.

Putten is denk ik geen lab. (aangezien je specifiek om een lab. vroeg)

Maar je bent natuurlijk helemaal vrij in de keuze die je zelf maakt.

Verder wilde ik nog zeggen dat je géén EM hoeft te ontwikkelen om toch besmet te raken.
Bovendien kan het lang duren voordat er klachten ontstaan na een tekenbeet.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”