Hepatitis E in Nederlands varkensvlees

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Sproetje

Re: Hepatitis E in Nederlands varkensvlees

Berichtdoor Sproetje » Wo 16 Mei 2018, 17:09

Emté haalt rundvlees uit de schappen met bacterie

https://www.pzc.nl/walcheren/emteneacut ... ~a7d88f5e/

Emté haalt rundvlees uit de schappen vanwege bacterie
VLISSINGEN - Zes Emté-supermarkten in Zeeland hebben afgelopen weekend rundvleesproducten uit de schappen gehaald, omdat die mogelijk besmet is met de STEC-bacterie. Die bacterie is een variant op 'poepbacterie' E.coli.

Grote zoektocht naar rundvlees met poepbacterie:

https://www.ad.nl/koken-en-eten/grote-z ... ~a2ff0be8/

Cesar

Berichtdoor Cesar » Wo 16 Mei 2018, 19:52

Goede link! had ik nog niet gelezen!

In het verleden ook wel een keer een voedselvergiftiging gehad door American filet in Nederland, tevens
door Samonella en een keer een infectie ivm een reis naar het Middelandse zee gebied waar
ik tussen de lokale bevolking leefde en mijn flesjes (veilige supermarktwater) water zonder dat ik het in de gaten
had en met goede bedoelingen werden bijgevuld met kraanwater...
Daar een week ziek geweest, koorts en rare, zie op "sesamzaadjes" lijkende zaadjes in de ontlasting (diarree).
Bij terugkomst thuis de ontlasting snel zonder "zaadjes" over... en via Feces onderzoek niets gevonden, we hebben het nu
dan ook over circa 20 jaar geleden.

Misschien heeft het een en ander wel met elkaar te maken als we het hebben over co-infecties zeg maar.
Wel opvallend dat het sinds de vitamine b12 injecties, sinds 2011, na opstart dosis van 10 keer en iedere 2 week stukken beter
gaat en ik weer een menswaardig leven heb. De injecties ben ik begonnen in 2011. Met minder vit b12 kan ik niet dan treden er snel weer neurlogische klachten op etc. kan ik geleidelijk aan... niet veel meer.

Wel wil ik even benadrukken dat mijn klachten in lichte mate al bestonden voor mijn reis... Mijn moeder heeft ook een B12 deficientie, tevens had ik al (onbewezen) symptomen van lyme. (heb als kind van 4 een keer een tekenbeet gehad in mijn lies die opzwol waarop de lymfeklier is verwijderd) Tevens achteraf gezien wel vaker EM gehad maar dit was in de jaren 80. Toen waren we hier helemaal niet alert op.
Zat wel altijd in het groen, bos etc. te spelen.

Mbt vitamine B12 zou ik wel een merk zonder onnodige toevoegingen kiezen zie "benzylalcohol" dit wil ik niemand aanraden met namen de MCS patienten niet!

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 17 Mei 2018, 12:37

@Cesar,
Gezien het off-topic ;) gaan, bij het genoemde onderwerp vitamine B12, heb ik een reactie gezet in het topic over vitamine B12. Lees verder --> viewtopic.php?f=31&t=274&start=140
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 17 Mei 2018, 16:18

Cesar schreef:Misschien heeft het een en ander wel met elkaar te maken als we het hebben over co-infecties zeg maar.

Ik denk wel dat wanneer je borrelia bij je draagt dat je dan sneller vatbaar bent voor opportunisten.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 18 Mei 2018, 06:44

Schadelijke bacterie aangetroffen in broodje pulled chicken;

De fabrikant heeft onder meer via de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) een waarschuwing afgegeven. De bewuste bacterie kan onder meer voedselinfecties en miskramen veroorzaken.

https://www.nu.nl/eten-en-drinken/52714 ... icken.html

Henriëtte

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 27 Mei 2018, 13:42

Is het branden van kaarsen in huis ongezond?

In Nederland is nog geen uitvoerig wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de invloed van het branden van kaarsen op de gezondheid. Wel hebben Brunekreef en zijn collega’s al eens gekeken naar de luchtkwaliteit in verschillende woningen. Daaruit bleek dat de proefpersonen die thuis kaarsen brandden, meer waren blootgesteld aan roet en stikstofdioxiden. Het verschil lag tussen de 10 en 20 procent, vergelijkbaar met de bijdrage van 'meeroken' aan de persoonlijke blootstelling. Een onderzoek in Denemarken liet zien dat de concentratie fijnstof binnenshuis voor ongeveer 60 procent te wijten was aan brandende kaarsen.

https://www.gezondheidsnet.nl/astma-en- ... 54d89602f0

Henriëtte

Cesar

Re: Kaarsen branden ongezond

Berichtdoor Cesar » Zo 27 Mei 2018, 18:25

Voor MCS gevoeligen zeker.

https://stichtingmcs.nl/

Citaat:
MCS is de afkorting van Multiple Chemical Sensitivity, een meervoudige chemische overgevoeligheid. Onder invloed van een steeds vuiler wordend milieu reageren mensen met MCS op geringe concentraties alledaagse chemische stoffen, geuren, gassen en dampen. De verschijnselen die ze ervan krijgen zijn vaak heel heftig. MCS is een multi-systeemaandoening. Dat wil zeggen dat ieder orgaan en ieder systeem in het lichaam uit balans kan raken onder invloed van een chemische stof of geur.
Laatst gewijzigd door Cesar op Ma 28 Mei 2018, 08:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 27 Mei 2018, 18:33

Cesar schrijft;
MCS is een multi-systeemaandoening. Dat wil zeggen dat ieder orgaan en ieder systeem in het lichaam uit balans kan raken onder invloed van een chemische stof of geur.

Cesar ik ben niet goed bekend met deze materie maar het lijkt me wel interessant.
Goed dat jij het onderwerp hier neer zet.

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 05 Jun 2018, 16:35

Ziek door vis
Uit: NtvG
2018

https://www.ntvg.nl/artikelen/ziek-door-vis

Casus
In één maand tijd traden 2 clusters van scombroïde-intoxicatie op (dat is een histaminevergiftiging na het eten van bijvoorbeeld tonijn). Dankzij de snelle melding van patiënten door behandelaars volgde direct brononderzoek van de GGD en de NVWA. De NVWA bevestigde hoge histaminegehaltes in de tonijn in beide clusters. Bij het eerste cluster haalde de leverancier de partij tonijn van de markt. Hierdoor zijn mogelijk nieuwe ziektegevallen voorkomen. Bij het tweede cluster was de bewuste partij tonijn al verkocht.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 07 Jun 2018, 12:59

NVWA aantal signalen van voedselfraude neem toe;

Hoewel het voedsel in Nederland "over het algemeen veilig is", neemt het aantal signalen van voedselfraude volgens de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) toe.

Volgens dat rapport "krijgt de NVWA door de intensievere opsporingsaanpak en de beschikbaarheid van meer opsporingstechnieken steeds beter zicht op voedselfraude". Daarom zouden er jaarlijks steeds meer signalen worden opgepikt.

https://www.nu.nl/gezondheid/5302388/nv ... t-toe.html

Henriëtte

Terug naar “Off-Topic Café”