Berichtdoor Cesar » Wo 16 Mei 2018, 19:52
Goede link! had ik nog niet gelezen!
In het verleden ook wel een keer een voedselvergiftiging gehad door American filet in Nederland, tevens
door Samonella en een keer een infectie ivm een reis naar het Middelandse zee gebied waar
ik tussen de lokale bevolking leefde en mijn flesjes (veilige supermarktwater) water zonder dat ik het in de gaten
had en met goede bedoelingen werden bijgevuld met kraanwater...
Daar een week ziek geweest, koorts en rare, zie op "sesamzaadjes" lijkende zaadjes in de ontlasting (diarree).
Bij terugkomst thuis de ontlasting snel zonder "zaadjes" over... en via Feces onderzoek niets gevonden, we hebben het nu
dan ook over circa 20 jaar geleden.
Misschien heeft het een en ander wel met elkaar te maken als we het hebben over co-infecties zeg maar.
Wel opvallend dat het sinds de vitamine b12 injecties, sinds 2011, na opstart dosis van 10 keer en iedere 2 week stukken beter
gaat en ik weer een menswaardig leven heb. De injecties ben ik begonnen in 2011. Met minder vit b12 kan ik niet dan treden er snel weer neurlogische klachten op etc. kan ik geleidelijk aan... niet veel meer.
Wel wil ik even benadrukken dat mijn klachten in lichte mate al bestonden voor mijn reis... Mijn moeder heeft ook een B12 deficientie, tevens had ik al (onbewezen) symptomen van lyme. (heb als kind van 4 een keer een tekenbeet gehad in mijn lies die opzwol waarop de lymfeklier is verwijderd) Tevens achteraf gezien wel vaker EM gehad maar dit was in de jaren 80. Toen waren we hier helemaal niet alert op.
Zat wel altijd in het groen, bos etc. te spelen.
Mbt vitamine B12 zou ik wel een merk zonder onnodige toevoegingen kiezen zie "benzylalcohol" dit wil ik niemand aanraden met namen de MCS patienten niet!