Troptard schreef:Jup problemen met (stil)staan,behoorlijk dronkeman allures zonder een druppel alcohol
Dat gepeperd eten experimenteerde ik ook al mee,kan niet anders dan dat het een en ander opruimt denk ik !
Ga eens om gember ! Mag ik heel graag ! Gemberkoek mmmm
Kan je thee zetten van verse gemberwortel ? Of gebruik je gemberpoeder ? Laatste deed ik wel eens met kaneel in warme melk
Ik heb me -qua gepeperd eten- altijd al afgevraagd, waarom vooral mensen in de warmere landen (meer infectiegevaar..) zo pittig eten. Bovendien heb ik talloze voedselintoleranties en behoorlijke maagklachten (zweren?) gehad, maar ik heb nog nooit problemen gehad met India of Thai Food.

The amazing healing powers of cayenne pepper (capsicum) is een mogelijke verklaring
Zeker kan je van verse gemberwortel thee zetten, maar pas op: daarna is het poeder niet meer lekker!
Gemakzuchtig als ik ben

Waar ik dan nog wel eens kaneel en honing (deze twee gecombineerd hebben een natuurlijke AB werking) aan toevoeg.
Maar ook vocht- en zouttekorten kunnen die problemen met staan veroorzaken.
Heb je na het eten een grote dip? Zo heb ik er ook profijt van als ik vaker kleinere maaltijden neem