Goedemiddag allemaal.
Gisteren had ik een afspraak bij mijn huisarts gemaakt. Met de vraag of er ook verdere bloedonderzoeken gedaan konden worden, aangezien de laatste aangaf dat ik in aanmerking ben geweest met de bactieren.
Ik gaf aan dat er, zoals ik hier op het forum heb gezelen, labs in Berlijn Duitsland en Weerd zijn.. Die iets betrouwlijker zijn dat de "standaard" testen.
Mijn huisarts gad duidelijk aan, dat dit alleen maar zo na buiten word gebracht omdat hun ook 'klanten' willen hebben. Al met al, is het dus onzin, want Lyme is sowieso moeilijk te diagnoseren.
Hij vertelde ook dat mijn lichaam wel antilichaampjes aanmaakt, dus de kans op Lyme is klein.. Hij kon er wel voorzorgen dat ik weer een lumbaalpunctie en bloedonderzoeken krijgt, om alles nogmaals te vergelijken met de vorige.
Heeft iemand tips voor mij?
Liefs, Vlora
Huisarts wilt niet meewerken?
Re: Huisarts wilt niet meewerken?
Hoi Vlora,
Hoe het zit met de testen kun je lezen op:
http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=66
Geef deze desnoods aan je huisarts, want hij/zij is geen laborant en weet er niet voldoende vanaf om te oordelen hoe het zit met de testen rondom lyme.
De Elisa heeft een slechte sensitiviteit
Mocht je je willen laten testen dmv een betere test dan kun je inderdaad naar Weert, Augsburg of Berlijn.
Verder weet ik niet of je je bij de huisarts hebt laten testen voor lyme, maar uit je verhaal op te maken had je dat wel al gedaan?
Vraag de uitslagen van deze testen op, voor jezelf om na te kijken.
Hoe het zit met de testen kun je lezen op:
http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=66
Geef deze desnoods aan je huisarts, want hij/zij is geen laborant en weet er niet voldoende vanaf om te oordelen hoe het zit met de testen rondom lyme.
De Elisa heeft een slechte sensitiviteit
Mocht je je willen laten testen dmv een betere test dan kun je inderdaad naar Weert, Augsburg of Berlijn.
Verder weet ik niet of je je bij de huisarts hebt laten testen voor lyme, maar uit je verhaal op te maken had je dat wel al gedaan?
Vraag de uitslagen van deze testen op, voor jezelf om na te kijken.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”