Heb hier al eerder iets gepost omtrent lumbaalpuncties. Duidelijk is dat een dergelijke test niet altijd betrouwbaar is. Is dat ook het geval indien uit de lumbaalpunctie komt dat je onstekingswaarden 0,0 % is?? (dit laatste was bij mij het geval).
Graag hoor ik van jullie

Mijn tweede vraag: (ik weet niet goed of ik dat hier kwijt kan, maar moet dit toch echt kwijt).
Ik zit nog steeds in de situatie dat ik niet weet wat ik mankeer. Veel klachten lijken op Lyme en sommige dingen ook wat minder. Ik had mijn verhaal hier al eerder gepost en ben nog steeds bezig met een diagnose vorming. Wat betreft Lyme heb ik de volgende testen gehad: regulier bloedtest op Lyme, LTT (Berlijn), Lumbaalpunctie (regulier) en nog een test waar ik zo-even niet meer weet waar die naar verzonden is door mijn arts (een redelijk nieuw lab in de regio Berlijn). Alles tot nu toe negatief op Lyme. Heb ook een co-infectie test gehad en deze gaf aan dat Bartonella IgG positief was.
Mijn Lyme arts gaf aan dat dit niets zegt en dat er toch Lyme aan de hand kan zijn. Zij gaf aan tóch te willen behandelen alsof het Lyme is. Omdat ik zelf bang ben voor Neurologische Lyme (vanwege mijn rare zichtklachten die mijn leven beÏnvloeden) heb ik aan mijn Lyme arts de vraag gesteld: Hoe groot acht u nu de kans dat ik NeuroLyme heb? Daarop antwoordde ze: "70 of 80%. Verder zonder argumentatie. Echter vraag ik mij af hoe serieus ik die aanname moet nemen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fijn dat er mensen zijn die Lyme serieus nemen en het ook willen behandelen. Maar het voelt een beetje alsof het doorslaat zo. Tot nu toe zijn de testen negatief geweest.
Ben pas geleden ook bij ProHealth in Weert geweest (heel vriendelijke mensen) en de dokter en deskundige gaven aan dat zij in eerste instantie niet aan Lyme dachten. Voor de zekerheid gingen ze wel een PCR test doen. Ook heb ik binnenkort een levend bloed analyse. Dat wacht ik dus nog af. Verder zeiden ze bij ProHealth dat ze vaker testen van Deutsches Chroniker Labor zien (mbt co-infecties) en dat die volgens hen altijd positief waren. Dat vonden zij, naar hun zeggen, apart.
Aan de ene kant is het fijn dat testen negatief zijn, maar deze onzekere situatie is verschrikkelijk.