Een erg goede tipEus schreef:Ik begrijp de vraag over Anja Garritsen niet. Ik vraag me inmiddels wel af, waarom je zo boos, verongelijkt, teleurgesteld oid doet.... Ik vermoed, dat dat je niets op zal leveren. Probeer je boosheid, verdriet of wat het ook is om te zetten in positiviteit. En hoe jij dat invult, dat maakt mij niet uit. Maar een positieve bijdrage aan bijvoorbeeld Lyme levert vast meer op dan vastzitten in negativiteit.

Sommige mensen blijven in boosheid, gefrustreerdheid, verdriet, negativiteit, slachtofferrol, etc., hangen. Sommige reacties van Lyme patiënten bij RTL bevestigen dat. Het levert inderdaad niemand iets op.
Ik heb veel verloren door de ziekte van Lyme en schade/beperkingen gekregen als gevolg van de ziekte, maar ik weiger om negatief, gefrustreerd, boos of verbitterd te worden. Er zijn altijd lichtpuntjes in het leven die de moeite waard zijn en ontwikkelingen die maken om goede hoop en goede moed te houden en daar houd ik mij aan vast.
Persoonlijk weet ik ook dat Anja zeer betrokken is en met haar team heel hard werkt om zaken te verbeteren voor Lyme patiënten, chronische Lyme patiënten en Q-koorts patiënten.Eus schreef:Stel je vraag rechtstreeks aan Anja, ik ga daar niet over speculeren. Ik weet alleen wel, dat zij haar energie positief inzet om zaken te verbeteren voor chronische patiënten zoals Q-koorts en tekenbeetpatiënten.
@VerlorengezondheidM, jouw vraag aan Anja vind ik bijzonder ongepast. Je wenst niemand maar dan ook niemand onze ziekte toe. Je zult het waarschijnlijk niet zo bedoelen.VerlorengezondheidM schreef:Als dr. Anja Garritsen zelf acute Lyme en co's krijgt met een negatieve Elisa testuitslag wacht zij dan ook? tot 2019 totdat die nieuwe Lymetest op de markt komt of zijn de kaarten dan opeens anders geschud en wordt dan plotseling wel Lyme onderzoek in Duitsland ingesteld?
Wij zouden allemaal het liefst zo snel mogelijk goede nieuwe Lyme testen in NL beschikbaar willen hebben, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Dit is de procedure die gevolgd moet worden:
Anja en haar team verdienen, in mijn ogen, respect.Ik heb begrepen van Innatoss dat het ontwikkelen van een nieuwe test veel geld en veel tijd vragen in verband met de te nemen stappen van 1. proof of principle, 2. proof of concept, 3. validatie, 4. implementatie
Door Innatoss is ook meegewerkt aan het actieplan VWS http://www.zonmw.nl/nl/themas/thema-det ... a07f6c2911