Antibioticum

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Eus

Re: antibioticum

Berichtdoor Eus » Wo 19 Nov 2014, 14:55

Ik heb dat advies nog nooit eerder voorbij zien komen.
Bij Minocycline wordt het wel geadviseerd door Duitse artsen, de bijwerkingen van dit middel zijn heftig. Bij het direct starten van de volledige dosis komt het voor, dat deze medicatie niet verdragen kan worden. Andere AB kun je gewoon mee starten. Te laag doseren is niet goed, kan resistentie in de hand werken.

joos06

Berichtdoor joos06 » Wo 19 Nov 2014, 15:11

Ik heb het zien staan in een artikel in het blad " laat je niet lymen" van de lyme vereniging. Dat artikel gaat over de herxheimer reactie. Er staat: De meeste ILADS lyme deskundigen pleiten voor een voorzichtige (orale) opbouw van de behandeling om heftige herxheimer reacties te voorkomen. Dit geldt met namen voor ernstig zieke patiënten die vermoedelijk een grote "bacterie-load" ( hoeveelheid bacterien) hebben en in slechte conditie verkeren.

Vandaar dus dat ik dat dacht. Ik moest zelf ook langzaamaan opbouwen, maar ik had idd minocycline.

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 19 Nov 2014, 16:54

Doseringen van ILADS-artsen zijn meestal fors hoger dan de doseringen volgens de richtlijn Lymeziekte. Zeg maar gerust; niet te vergelijken!

Ik begrijp het advies volkomen; ik slikte namelijk 3 soorten AB in een dubbele dosis. Dat kan je niet allemaal tegelijkertijd starten, dan ga je opbouwen. Eerst middel 1, daarna middel 2 en tot slot middel 3 en afhankelijk van je reactie ben je dus lang of langer bezig om alle drie de soorten AB te kunnen slikken.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Vr 21 Nov 2014, 11:04

Ineens merk ik..... huh ik zweet minder!!! Aaaah dus toch al een kleine vooruitgang na 6 dagen antibiotica. Wie had dat gedacht haha. De huisarts iig niet;)

Zonnige groetjes :)

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Vr 21 Nov 2014, 11:55

Goed om te horen dat jij verbetering merkt! Ik zit nu 10 dagen 2x daags 100 aan de doxy maar voel me nog altijd ellendig. (branden achter borststreek, heel raar uit mn ogen kijken)

eefduck

Berichtdoor eefduck » Vr 21 Nov 2014, 12:57

Dat branden achter borststreek herken ik helemaal! Is denk ik de maag die opspeelt.

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Vr 21 Nov 2014, 20:10

Het is echt boven de borststreek meer vanaf je sleutelbeen tot je borst, het voelt niet als maagzuur branden oid.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Vr 21 Nov 2014, 21:55

Hmm bah dat lijkt me niks. had je daar van tevoren ook al wat last van?
Ik heb ineens last van spieren in mijn gehele rug, bij mijn ribben en nek. Alleen weet ik niet of dat nu komt, omdat ik eergisteren 15 uur in bed heb gelegen, of omdat de antibiotica aanslaat. Moeilijk allemaal he.... pfff

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Za 22 Nov 2014, 12:09

Ja dat heb ik precies hetzelfde, alleen speelt bij mij mn rug en nek al langer, dus ik denk dat het bij mij persoonlijk van het vele liggen komt.
Ja zo frustrerend en vervelend allemaal!!!

Terug naar “Reguliere Behandeling”