Roxy schreef:Hallo Josie,
Josie schreef:
Roxy schreef: Zelf vond ik het opmerkelijk om te horen dat 7 dagen antibiotica nemen de goede darmflora totaal vernietigd en dat het bijna 6 tot 12 maanden kan gaan duren voordat de darmflora zich heeft kunnen herstellen.
Lijkt me onzin. Ik heb meerdere malen tijdens mijn ruim 1,5 jaar AB mijn darmflora laten checken, er zat nog steeds veel leven in van goede darmbacteriën. AB is veel te slap om binnen 7 dagen 1,5 kilo aan darmbacteriën uit te roeien. Bij de laatste meting had ik wel een verminderde hoeveelheid van een aantal soorten goede darmbacteriën, maar die vul ik nu aan.
Zijn het onderzoek en de onderzoeksresultaten van Prof H.G bij 27.03 minuten en van Prof H.G in samenwerking met Belgische en Duitse wetenschappers 33.25 minuten https://www.een.be/pano/hoe-schadelijk-zijn-antibiotica onzin? Ik kan dat persoonlijk niet als onzin noemen.
Josie schreef: Roxy, jij hebt geen AB gehad toch? Wat maakt dat je de link legt tussen jouw darmklachten en AB? Bij mij is de darmfunctie juist verbeterd door de AB, dit is natuurlijk niet bij iedereen het geval, maar misschien kan dit bij jou ook.
Candida en galstenen worden genoemd in de bijsluiters van antibiotica.
@Roxy je doet erg geheimzinnig en ontwijkend over wat jij tegen de lyme inneemt of ingenomen hebt, of je het nog hebt, welke co-infecties waren vastgesteld, hoe die meebehandeld worden etc.,… ik kan niet uit je berichten en pv opmaken of je wel/nog lyme hebt… maar kan natuurlijk zijn dat ik over dingen heen heb gelezen. Ik ben ook geïnteresseerd in antwoorden op de vragen die Sproetje en ik je stellen. Je bepaalt uiteraard zelf wat je wel en niet beschrijft. Als mede-lymepatiënt vind ik behandelervaringen de meest interessante informatie…

En dus niet de informatie over nadelen van AB… die je herhaaldelijk beschrijft zonder er zelf ervaring mee te hebben.
Wat mij opvalt is dat er in de héle uitzending niet wordt genoemd dat de flora “totaal vernietigd” is. Ik vind het misleidend dat jij dat in je formulering wel zo noemt. Het zéér breedspectrum bactericide antibioticum dat in de uitzending wordt gebruikt is bovendien niet 1 op 1 vergelijkbaar met de antibiotica die tegen lyme wordt ingezet.
Natuurlijk vernietigd antibiotica een deel van de goede darmflora, en kunnen patiënten daar (tijdelijk) flink last van krijgen. Het is een "noodzakelijk kwaad”, waarom herhaaldelijk nadelen opnoemen en lukraak bijwerkingen blijven noemen? Ben je goed voorgelicht door je arts over mogelijke oplossingen voor de nadelen en bijwerkingen?
Josie