Goedemorgen allemaal,
Afgelopen week krijg ik de oproep om de griepprik te halen.
Ik weet even niet of dit verstandig is met het oog op Lyme.
Heeft iemand misschien suggesties over de voors en tegens?
Groetjes Henriëtte
Griepprik
Re: Griepprik
Henriëtte schreef:Goedemorgen allemaal,
Afgelopen week krijg ik de oproep om de griepprik te halen.
Ik weet even niet of dit verstandig is met het oog op Lyme.
Heeft iemand misschien suggesties over de voors en tegens?
Groetjes Henriëtte
Voor ons lastig te beoordelen lijkt me, vooral omdat we niet weten waarom je de oproep gekregen hebt. Heb je aandoeningen waardoor je in een risicogroep valt? Hoe groot is het risico als je griep krijgt?
Een boel spookverhalen op allerlei fora over (griep)vaccins, dus de tegens zul je in overvloed wel als antwoord krijgen.

Goedemorgen Orion,
Dank voor je reactie...
Die "spookverhalen" over de griepprik heb ik natuurlijk ook gelezen.
Ik heb naast de Lyme ook Copd en astma dus vandaar dat ik de oproep krijg.
Vorig jaar heb ik voor het eerst de griepprik gehad en dat is goed verlopen.
Ben momenteel ook weer met een a.b. kuur van 3 maanden bezig.
Vele groetjes Henriëtte
Dank voor je reactie...
Vele groetjes Henriëtte
Henriëtte schreef:Goedemorgen Orion,
Dank voor je reactie...
Vele groetjes Henriëtte
Het lijkt me niet verkeerd om dan proberen te voorkomen dat je daar nog een griep bij krijgt...

Yep,ik krijg hem ook.
Geen last van de prik, beter dan de griep krijgen en door de griep allerlei infectie's te krijgen ( zoals keelontsteking,luchtweginfectie's etc.)
Ik krijg hem omdat ik een verminderde weerstand heb t.g.v de lyme.
Geen last van de prik, beter dan de griep krijgen en door de griep allerlei infectie's te krijgen ( zoals keelontsteking,luchtweginfectie's etc.)
Ik krijg hem omdat ik een verminderde weerstand heb t.g.v de lyme.
-
Ik heb ook een oproep gehad voor de griepprik, met de huisarts over gesprken, die adviseerde het juis niet te doen in verband met de lyme. Ik moet zeggen dat ik in alle jaren maar 1 x de griepprik heb gehad en nog nooit zoveel ziek ben geweest omdat er veel griepvarianten zijn.
In 2010 startte ik mijn behandeling bij het Borreliose Centrum Augsburg, ik had al 6 maanden AB erop zitten. Toen ik vroeg of ik de griepprik wel of niet zou nemen, werd me geadviseerd deze niet te nemen ivm zwak afweersysteem.
In 2015 heb ik bij Dokter S. in Maastricht gevraagd wat ze van een griepvaccinatie vond; daar was ze tegen. In vaccinatie's zitten ook allerhande stoffen, die niet bevordelijk zouden zijn bij een slechte gezondheid.
Enfin, sinds 1998 neem ik geen griepvaccinatie meer (nam deze alle jaren ervoor wel ivm mijn werk in de zorg). Ik heb al in geen jaren meer griep gehad, koorts oid. In de periode dat ik de vaccinatie nog wel nam, was ik veel vaker ziek dan tegenwoordig.
In 2015 heb ik bij Dokter S. in Maastricht gevraagd wat ze van een griepvaccinatie vond; daar was ze tegen. In vaccinatie's zitten ook allerhande stoffen, die niet bevordelijk zouden zijn bij een slechte gezondheid.
Enfin, sinds 1998 neem ik geen griepvaccinatie meer (nam deze alle jaren ervoor wel ivm mijn werk in de zorg). Ik heb al in geen jaren meer griep gehad, koorts oid. In de periode dat ik de vaccinatie nog wel nam, was ik veel vaker ziek dan tegenwoordig.
Vorig jaar zat ik rond deze tijd met dezelfde vraag. Ik kreeg de griepprik al zo'n 18 jaar i.v.m. diabetes. Ik heb het overlegd met mijn Lyme-arts, en die raadde het af. Dus heb ik 'm niet gehaald. Ik heb afgelopen winter (en even ervoor en erna, want de winter heeft maar 3 maanden
) 7 maanden aan de antibiotica gezeten.
Geen echte griep gehad. (veel mensen noemen een flinke verkoudheid griep, maar dat is dus geen griep) Overigens in de vele jaren ervoor ook bijna nooit griep gehad.
Pas kreeg ik weer de oproep, en ik ga 'm weer overslaan. Benieuwd wat deze winter me zal brengen...

Geen echte griep gehad. (veel mensen noemen een flinke verkoudheid griep, maar dat is dus geen griep) Overigens in de vele jaren ervoor ook bijna nooit griep gehad.
Pas kreeg ik weer de oproep, en ik ga 'm weer overslaan. Benieuwd wat deze winter me zal brengen...
Goedemorgen allemaal,
Nou na al jullie adviezen over wel/geen griepprik had ik al sterke twijfel maar het het oog op mijn c.o.p.d. en astma toch maar gedaan.
Voel me al dagenlang hondsberoerd en volgend jaar dus maar niet meer doen.
Vele groetjes, Henriëtte
Nou na al jullie adviezen over wel/geen griepprik had ik al sterke twijfel maar het het oog op mijn c.o.p.d. en astma toch maar gedaan.
Voel me al dagenlang hondsberoerd en volgend jaar dus maar niet meer doen.
Vele groetjes, Henriëtte
Griepprik niet bestand tegen veel voorkomende virussen
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detai ... usvariant/
Henriëtte
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detai ... usvariant/
Henriëtte
Terug naar “Reguliere Behandeling”