...komt een teek bij de dokter...

Henriëtte

Re: ...komt een teek bij de dokter...

Berichtdoor Henriëtte » Zo 13 Nov 2016, 10:01

Hoi Bert,

Hoop heel erg dat "het" inderdaad overwaait.
In post Lyme geloof ik inmiddels niet meer want dat heb ik zes jaar moeten aanhoren en ook dat die klachten nog jarenlang aan kunnen houden.
Het kan ook nog zijn dat je immuunsysteem maar door blijft knokken maar daarvoor neem je maatregelen.
Ik wens je alle goeds, groetjes Henriëtte

BertC

Berichtdoor BertC » Vr 23 Dec 2016, 22:32

Zo...ff het jaar overzien al luisterend naar serious request.
Inmiddels per december gestart met nieuwe baan. Het gaat me wat dat betreft voor de wind.
Verder aan de kruiden en ik denk zelf inmiddels dat ik wat gevolgen heb vd Lyme.
Derde kerstdag naar de longpoli. Flinke hoest die aanhoudt en borstpijn momenten gehad...

Dus...we gaan het zien :oops:

BertC

Berichtdoor BertC » Zo 22 Jan 2017, 13:38

Afgelopen donderdag bloedafname ondergaan voor Lyme test Augsburg. Inmiddels ook weer dagen opeen bloedneuzen. Blauwere plek op bloedafname plaats...
Al met al tja...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 22 Jan 2017, 18:26

Ben heel benieuwd naar je uitslagen Augsburg.

BertC

Berichtdoor BertC » Ma 23 Jan 2017, 20:15

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag.

Inmiddels contact gehad met longpoli over de bloedneuzen. Kan bijwerking zijn van cortico neusspray die ik sinds de kerst gebruik. Daarmee was ik al 2 dagen gestopt.
Half februari histamine tolerantie test. Dan moet ik histamine inademen om te zien hoe de longen reageren, dit om eventueel asthma op te sporen..

Verder nu wekelijks fysio ivm schouderpartij die pijnlijk is. Kan niet meer op de rechterzijde (in)slapen: lastig, want dat was mijn voorkeurs houding bij inslapen...

Wordt vervolgd..

BertC

Berichtdoor BertC » Do 26 Jan 2017, 11:25

Zo, de bloeduitslag deze morgen gehad: géén Lyme...
dat is een. maar dan ?
- bloedneuzen
- knobbeltje (Bartonella)
- perioden met goed ziek zijn (rillerig/griep-achtig)
- pijn in de armen
Het zou Bartonella kunnen zijn, maar dat ga je niet vinden. Eventueel pcr (dna-test) op knobbeltje gaan doen.

Nu aan de slag ozon. Wie kent er van Epigenar ozon in olie ???
Ik kan het product niet vinden, dus...

bye bye

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 26 Jan 2017, 12:11

Hoi BertC,

Wat fijn dat de Lymetest negatief is.

Bartonella is moeilijk te vinden; misschien dat Deutches Chroniker Labor een optie voor jou is om
bloedonderzoek te laten doen naar Bartonella?

Bij mij hebben ze daar de Henselae en Quintana varianten gevonden aldaar.

Die antilichamen testen van Bartonella daar heb ik persoonlijk niet zoveel vertrouwen in (net als bij Borrelia).

Sterkte gewenst.

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 26 Jan 2017, 18:59

Welke test had je laten doen?
De nieuwe lymespot?

DNA test lijkt me wel een goed plan.

Ik vroeg me af of je op meerdere co-infecties überhaupt ooit getest bent?

Hier is een lijstje:
http://www.lyme-symptoms.com/LymeCoinfectionChart.html

En hier een check list van de meest voorkomende co-infecties:
http://www.mybrainhealth.org/files/Lyme ... _01_12.pdf

Sommige co-infecties hebben een vrij langdurige behandeling nodig.
En ook weer andere ab's enz
Zo kun je met chlamydia pneumoniae beter geen B lactams gebruiken (bv)

Epigenar ozon olie heb ik nooit gebruikt, ik vertrouw het spul niet.
Er staat wel iets over op het vorige forum:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=7067
(Maar of dat die mensen het allemaal zelf hebben gebruikt kan ik niet uit de berichten opmaken, de topic starter wel)

Ik dacht dat rizol ongeveer hetzelfde was
Dit is 69.3% geozoniseerde ricinusolie.
Is te koop bij kaardeshop, maar ook daar heb ik nooit gebruik van gemaakt.

BertC

Berichtdoor BertC » Vr 27 Jan 2017, 15:04

@sproetje: was de lymespot revised in Augsburg.
Co-infecties: destijds chlamydia onderzoek gehad en was negatief.
Bartonella is ook al eens onderzocht en negatief toen.
Ozon zoeken we nog ff verder naar.

Gr Bert

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 29 Mar 2017, 15:03

zo, zo, zo...

en nu ? De teek was inderdaad bij deze dokter...

tja,

longpoli: niet veel verder gekomen. Longfunctie niet gestoord, geen embolie of astma of weet ik wat, gelukkig. Het hoesten is weer minder. Afgesproken in goed overleg met een fijne jonge dokter: als het acceptabel is op dit moment dan gewoon nix doen. Tegen het najaar pas eventueel vervolgtraject qua onderzoek inzetten... Prima.

verder sinds 2 maanden ozontherapie (druppelvorm in ricinusolie) ondergaan. wisselend resultaat.
Soms wel weer geluidsgevoelig, soms enkele keer moe, vaak armpijnen, hoesten is weg. Ivm schouder/armpijn heb ik het
opgepakt om met regulier fysiotherapie aan de slag te gaan. Inmiddels daar dikke 2 maanden mee bezig, rechterschouder, het AC-gewricht (moeilijke naam voor onderdeel van het schoudergewricht).

--> sinds 2 weken gaat het achteruit, meer pijn, ook weer 's nachts wakker worden door pijn in rechterschouder.
Gisteren bij fysiotherapeut te horen gekregen dat het nu wel heel veel lijkt op "frozen shoulder"....pfff. Dat schijnt zich dus te kunnen openbaren "ineens", los van welke behandeling dan ook...

[even tussendoor: voor diegenen die dat niet kennen, is aandoening van schouder met soort van beperking in bewegingsmogelijkheid van je schouder.
Oorzaak: zou kunnen door langdurig minder gebruik van de schouder. Boem! Behandeling = af en toe fysio en indien gewenst pijnstilling.
Maar, dat gehele proces ken wel tussen de 6 maanden en paar jaar gaan duren ! maar, uiteindelijk kom je er van af :D ]

Lekker is dat. Prognose is goed maar duurt dus nog wel ff...

Verder onderzoek gehad van groeiend knobbeltje in de hals dat door plastisch chirurg weg gehaald is: géén Bartonella (kattenkrabziekte), gelukkig.

Werk: ben dus weer aan de slag, voor mezelf als zelfstandige in samenwerking met klein bedrijf. Doe consultancy, dus veel mailen, bellen, en bezoeken brengen aan collega dierenartsen in Benelux.
Bij verzekering nog immer 50 % arbeidsongeschikt.

Nu ik de "frozen shoulder" erbij heb gekregen zal de verzekering mij tegemoet moeten komen, me dunkt. Verder probeeer ik daar waar ik kan jan en alleman vooruit te helpen als het gaat om Lyme. Ook in kennis traject gestapt dat gaat over alternatieven voor antibiotica, op het gebied van vee/landbouwhuisdieren, erg interessant vanuit mijn eigen Lyme-verleden...

Genoeg om over na te denken. Sterker nog, ook weer op vacature pad gekomen vanwege diverse aanbiedingen. Weet nog niet wat dat wordt, samen met mijn recente gezondheids situatie. Het beste zal zijn: de verzekering keert me goed uit. ondertussen doe ik wat ik kan om het arbeidsproces in te blijven.

tot zover dan maar...

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”