Beste Allen,
Ik ben nieuw hier in dit forum en heb geen idee wie wat waar ik moet doen. Heb al jaren(10/15 jaar) verschillende vagen klachten als: spierpijn, vermoeidheid, hersenmist, spier fasculaties, koude handen en voeten, keelpijn, vergeetachtigheid, concentratie stoornissen, angst, hartoverslagen, pots, etc. Heel veel dokters/ziekenhuizen/psychiaters/psychologen bezocht en dacht bij mezelf misschien moet ik nog maar eens een Lymetest laten doen maar dan niet regulier.
Deze had ik eerder al laten uitvoeren door mijn Neuroloog in het ziekenhuis. (ik vermoed Elisa) Als ook een lumbaalpunctie en 2x een MRI. Echter hier kwam geen lyme uit. Wel afwijkingen (2 witte spots in de hersenen en wat onverklaarbare banden in het hersenvocht). Nog een paar keer langsgeweest, omdat ik angstig was dat ik wellicht MS, CVS, ALS of iets dergelijks zou hebben. Ik ben een echte hypochonder en dat maakt het dus erg lastig voor mij.
Al jaren lang heb ik dus bovenstaande klachten, weet niet meer zeker of ik ooit geprikt ben. Wat ik ook al jaren heb is geen koorts en mijn leuco's zijn altijd net onder de laagste bandbreedte. D3, B12 allemaal ok.
Dus ik naar dr. A.K uit Alblasserdam met al deze klachten en 3 maanden geleden een bloedtest bij Armin Labs gedaan met de volgende uitslag:
- Leucocytes 3,99 Gpt/l (4,00 - 10,00)
- Borrelia b. Full Antigen - 4 SI (possitive)
- Borrelia burgdorferi LFA-1 - 2 SI (weak possitive)
- Ehrlichia/Anaplasma Elispot - 2 SI (weak possitive)
- Chlamydia pneumoniae-Elispot - 4 SI
- Coxsackie-Virus IgG A7 - 1:1000 (1:100)
- Coxsackie-Virus IgG B1 - 1:1000 (1:100)
- T cells CD3+ (absolute) - 889 /ul (900 - 1900)
- CD57+ NK-cells (absolute) 30 / ul (100-360)
- CD56+ CD3- 88 /ul (60-700)
Ik heb nu geen idee of ik überhaupt Lyme heb. (volgens dr. A.K. dus duidelijk) A.K. wil mijn ontlasting nog checken en daarna starten met een behandelplan. Geen idee of dit slim is of dat ik naar het reguliere circuit moet gaan!?
Ik ben eigenlijk alleen maar angstiger geworden door het googelen etc. Ik heb de laatste 8 weken last van fasculaties, flinke spierpijn( griepachtig gevoel in hele lichaam), het idee dat mijn spieren wat minder kracht hebben en ze zijn sneller moe en ik heb lichte keelpijn (op en af). Paar keer bij mijn huisarts geweest met deze klachten (voordat ik deze uitslag had gekregen) en gaf aan dat dit door spanning/stress komt of na
1. Ik ben bang dat mijn immuum systeem voor goed kapot is (door de chlamidia,Lyme) waardoor ziektes de kans krijgen verschrikkelijke dingen te doen. Ik krijg nooit koorts en ben bang dat dat dus stuk is.
2. En ben enorm bang dat Chlamidia en lyme, Myocarditis of MS/ALS aan het worden is en ik hieraan zal overlijden.(wat al jaren een grote angst van mij is) Uiteraard is dit mijn hypochondische inslag. Wellicht kan iemand mij vertellen of er nog hoop is. Met name de fasculaties (over het hele lichaam en soms een tijd op dezelfde plek), appelflauwte, spierpijn en hersenmist is voor mij een bewijs hiervoor.
3. Moet ik nog verder gaan zoeken naar andere coinfecties.
4. Geen idee wat ik nu moet doen. Hertesten, starten met ontgifting, kruiden/supplementen/antibiotica, reguliere circuit.
Alvast bedankt!
(omdat bovenstaande tekst erg lang wordt zal ik later het voorgestelde behandelplan posten)
Gr.,
Sjors
- edit door de moderator: naam arts gewijzigd in eerste letter voor- en achternaam -> forumspelregels 1c: viewtopic.php?f=2&t=271 -
Heb ik Lyme? Wat nu...?
Re: Heb ik Lyme? Wat nu...?
Welkom hier Sjors. Wat moet het een opluchting voor je zijn dat je nu eindelijk een oorzaak voor je klachten hebt gevonden! Nu kan je er daadwerkelijk wat aan gaan doen.
Gewoon bij deze arts blijven en zien wat het met je doet. Met hem heb je een prima keuze gemaakt. Hij volgt ILADS en behandelt via zowel regulier als met kruiden etc.
Bespreek wel even het kostenplaatje met je arts en wat er via de basisverzekering kan en wat niet.
Gewoon bij deze arts blijven en zien wat het met je doet. Met hem heb je een prima keuze gemaakt. Hij volgt ILADS en behandelt via zowel regulier als met kruiden etc.
Bespreek wel even het kostenplaatje met je arts en wat er via de basisverzekering kan en wat niet.
Is Bartonella niet geprikt? Die veroorzaakt vaak angst- en paniekklachten....
Ik ben niet geprikt op Bartonella. A.K. heeft me geprikt op zaken waar ik last van had. Geen idee waarom hij niet voor Bartonella heeft gekozen.
Maar goed, ik weet dus nu ook niet wat ik moet doen. De armin Labs test is volgens mij toch een LTT Elispot !? Geen idee of het een betrouwbare test is, of Armin Labs een betrouwbare Lab is, en of het dus een valse positieve uitslag is.
De verlaagde CK57 maakt me wel angstig en zou ik zelf zo snel mogelijk met bijvoorbeeld Cat Claw willen ophogen. Maar weet ook dat tests erna dan helemaal niet meer betrouwbaar zijn.
Ben wel alvast begonnen met Kurkuma, Gluthation, Orthica/AOV Multi vit, Knoflook, Honing/Kaneel, Omega 3, Vit C, COq10, Chlorella en Magnesium.
Wat A.K. me wil voorschrijven voordat ik met AB(natuurlijk of regulier) begin is (icm bovenstaande):
- Nutrined Perm Plus
- Nutrined Multimessenger
- Nutrined Multimessenger no. 1
- Nutrined Tri-Fortify Orange
- Nutrined/Nutramedix Burbur
- Nutrined/Nutramedix Pinella
- Nutrined/Heel Reneel
- Nutrined/Heel Hepeel
- Nutrined Green magma
- Nutrined Probiotic
Geen idee of ik er goed aan doe en of mijn tests dus vals positief zijn en ik dus allerlei rotzooi naar binnen werk icm AB wat volgens mij ook niet erg goed voor je is.
Maar goed, ik weet dus nu ook niet wat ik moet doen. De armin Labs test is volgens mij toch een LTT Elispot !? Geen idee of het een betrouwbare test is, of Armin Labs een betrouwbare Lab is, en of het dus een valse positieve uitslag is.
De verlaagde CK57 maakt me wel angstig en zou ik zelf zo snel mogelijk met bijvoorbeeld Cat Claw willen ophogen. Maar weet ook dat tests erna dan helemaal niet meer betrouwbaar zijn.
Ben wel alvast begonnen met Kurkuma, Gluthation, Orthica/AOV Multi vit, Knoflook, Honing/Kaneel, Omega 3, Vit C, COq10, Chlorella en Magnesium.
Wat A.K. me wil voorschrijven voordat ik met AB(natuurlijk of regulier) begin is (icm bovenstaande):
- Nutrined Perm Plus
- Nutrined Multimessenger
- Nutrined Multimessenger no. 1
- Nutrined Tri-Fortify Orange
- Nutrined/Nutramedix Burbur
- Nutrined/Nutramedix Pinella
- Nutrined/Heel Reneel
- Nutrined/Heel Hepeel
- Nutrined Green magma
- Nutrined Probiotic
Geen idee of ik er goed aan doe en of mijn tests dus vals positief zijn en ik dus allerlei rotzooi naar binnen werk icm AB wat volgens mij ook niet erg goed voor je is.
Waar ik ook nog mee zit is dat ik Orthica Multi 4 men heb geslikt tijdens de test.
Hier zit o.a. een klein beetje lepidium meyeniiextract (maca) in en knoflook. Geen idee of dit van invloed is op de test. Uiteraard heb ik wel al (ik denk 30 jaar) geen AB gebruikt voor de test.
Vertekenen dit soort planten de Elispot LTT test icm CK57+ NK?
Hier zit o.a. een klein beetje lepidium meyeniiextract (maca) in en knoflook. Geen idee of dit van invloed is op de test. Uiteraard heb ik wel al (ik denk 30 jaar) geen AB gebruikt voor de test.
Vertekenen dit soort planten de Elispot LTT test icm CK57+ NK?
Sjorsnl schreef:Vertekenen dit soort planten de Elispot LTT test icm CK57+ NK?
Nee hoor, wat wel vaak wordt genoemd is samento en banderol en antibioticum en prednison.
Maar die producten geven vaak een vals negatieve uitslag en jouw uitslag was positief.
Bedankt voor jullie reacties!
Uiteraard zit ik nog met zat vragen. Weet iemand of de test die ik heb gevolgd bij Armin Labs betrouwbaar is? Is dit idd de Elispot LTT?
Is het slim om nog meer tests te laten uitvoeren?
Zijn er meer mensen met lage CD57 NK en bijna altijd lage lymfo's?
Uiteraard zit ik nog met zat vragen. Weet iemand of de test die ik heb gevolgd bij Armin Labs betrouwbaar is? Is dit idd de Elispot LTT?
Is het slim om nog meer tests te laten uitvoeren?
Zijn er meer mensen met lage CD57 NK en bijna altijd lage lymfo's?
Sjorsnl schreef:Is het slim om nog meer tests te laten uitvoeren?
Ik denk dat je behandeld moet worden voor borrelia en chlamydia pneu
Voor Chlamydia is azitromycine het eerste middel, dat werkt ook meteen voor borrelia
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3075073/
.....
Azithromycin is a bacterial protein synthesis inhibitor and front-line drug for the treatment of chlamydia infections.
.....
Let goed op dat de juiste ab's worden voorgeschreven, chlamydia pneu wordt snel resistent wanneer er B lactams worden gebruikt.
PS
Dat je waardes zo laag zijn, zou te maken kunnen hebben met je immuunsysteem (hele lage CD 57 NK Zellen)
Lastig verhaal. Mijn huisarts gelooft er geen snars van dat het actief is en trekt het lab in twijfel.
Ik weet dus niet of ik er goed aan doe om adv deze test zomaar te gaan beginnen aan AB. Of dat ik misschien beter met bijvoorbeeld Samento moet beginnen. (heb ik al in huis gehaald). Of werkt daarna AB niet meer doordat de bacteriën zich gaan verstoppen!? Of dat ik nog een andere test kan doen om te controleren of ik echt besmet ben.
Ik begreep dat Elispot niet aangeeft of het een actieve of passieve infectie is!?
Ik weet dus niet of ik er goed aan doe om adv deze test zomaar te gaan beginnen aan AB. Of dat ik misschien beter met bijvoorbeeld Samento moet beginnen. (heb ik al in huis gehaald). Of werkt daarna AB niet meer doordat de bacteriën zich gaan verstoppen!? Of dat ik nog een andere test kan doen om te controleren of ik echt besmet ben.
Ik begreep dat Elispot niet aangeeft of het een actieve of passieve infectie is!?
Sjorsnl schreef:Lastig verhaal. Mijn huisarts gelooft er geen snars van dat het actief is en trekt het lab in twijfel.
Het is bij mijn huisarts niet anders.
En dat terwijl hij ooit zelf een besmette teek bij mij heeft verwijderd daarna ontstond een klassieke EM
Huisartsen krijgen tijdens hun studie niet de stof over hoe uitslagen van testen te lezen, laat staan dat ze weten hoe een test precies werkt.
Ze zitten in een lastige positie.
Misschien een idee om je huisarts deze eens te laten lezen:
https://www.arminlabs.com/nl/tests/elispot
Dr. Leo Joosten, Department of Medicine, de Radboud Universiteit Nijmegen, Nederland:
"Welke diagnostische testen, die momenteel beschikbaar zijn vindt u de meest belovende, en met een hoge betrouwbaarheid? Welke test, die momenteel beschikbaar is voor het grote publiek, met uitzondering van de Western Blot test, bieden volgens u een grotere zekerheid ? "
"Op dit moment zijn er testen gebaseerd op cellulair niveau op de markt. LTT en EliSpot zijn een paar van deze tests. Deze tests geven ons informatie over de cellulaire immuunrespons tegen Borrelia antigenen. Het lijkt erop dat deze testen in de toekomst worden gebruikt naast de serologische testen."
Het beste is dan om het hele stukje uit te printen.
Sjorsnl schreef: Of dat ik misschien beter met bijvoorbeeld Samento moet beginnen
Samento kun je rustig gaan gebruiken, ik heb 1 en een half jaar het hele cowden protocol gedaan, zonder antibioticum, maar sorry, ik was daarna nog steeds ziek.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”