Afgesplitst: Auto-immuunziekte / Lyme

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Eus

Re: Afgesplitst: Auto-immuunziekte / Lyme

Berichtdoor Eus » Do 02 Feb 2017, 14:06

Ik ben het helemaal met je eens; na het doen van een faecesonderzoek naar o.a darmflora kreeg ik "probiotica op maat". Sindsdien heb ik geen AB meer hoeven te slikken. Al 6 jaar slikte ik dagelijks probiotica maar in mijn geval dus niet hetgeen wat ik nodig had.

NickyC

Berichtdoor NickyC » Do 02 Feb 2017, 14:27

Tjee Eus , wel fijn dat je uiteindelijk de juiste probiotica op maat hebt gekregen , maar best wel kwalijk dat het zo lang heeft moeten duren .
Het is zoiezo best wel kwalijk dat artsen zo nalatig of kortzichtig zijn (uitzonderingen daargelaten) en ook dat er zo weinig naar ervaringen van patienten wordt geluisterd .
Nu zijn veel lyme patienten aangewezen op zelf uitzoeken , met alle misverstanden van dien .

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 02 Feb 2017, 15:05

Ik heb lekkende darmen de diagnose Leaky Gut is gesteld.
Ik probeer de lekkende darmen te verbeteren maar dat is een hele klus.

Lekkende darmen leiden tot inflammatie, oxidatieve/nitrosatieve stress, ontstekingen in de hersenen en neurodegeneratie ---> Parkinson, Alzheimer, MS, Kanker. Lezing 12 oktober 2016 door Prof M.M vanaf 32.15 bij 36.24 minuten https://www.youtube.com/watch?v=RLCQXvYrfTU
Lezing 1 december 2016 https://www.youtube.com/watch?v=oRPdOcZo8a4

Lekkende darm https://www.youtube.com/watch?v=yce2E4eoJcE

Oxidatieve en Nitrosatieve stress bij 16.58 minuten https://www.youtube.com/watch?v=RLCQXvYrfTU
Laatst gewijzigd door Roxy op Do 02 Feb 2017, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Do 02 Feb 2017, 15:09

Blijkbaar is niet iedere arts heel goed thuis in het voorschrijven van de juiste probiotica. Ik wissel nl. af en toe van behandelaar om kokervisie te voorkomen. Bij drie verschillende behandelaars faecesonderzoek laten doen (2010 - 2013 - 2016). Sowieso was de laatste test het meest uitgebreide (via Duitsland) en de voorgestelde behandeling was raak.

Ik heb ook leaky gut. Moet nu prebiotica nemen (voorstel van weer een nieuwe behandelaar :D ) en daarnaast ook Glutamine; "Glutamine poeder 2 x 5 gram beginnen. Als je dan diarree en darmkrampen krijgt zitten er verkeerde darmbacterien die groeien op de glutamine. Tegen glutamine zelf kan je niet allergisch zijn, dit is een levensnoodzakelijke stof. Als je klachten hebt, moeten de dysbiotische bacteriestammen eerst worden verminderd, zoniet dan kun je op voeren tot 2 x 20 dat zeker een week volhouden en dan terug onderhoud naar 2 x 5 gram. “ Informatie over L-Glutamine vind je hier; http://www.naturafoundation.nl/monograf ... amine.html

Eus

Berichtdoor Eus » Do 02 Feb 2017, 15:18

Het immuunsysteem en de darmen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Interessant maar moeilijk voor leken; http://www.natuurdietisten.nl/files/Opb ... 20darm.pdf

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 02 Feb 2017, 15:21

Hoi Eus,
Dank weer voor de links met informatie.
Bij Prof M en de collega in Nederland kan een consult en aanvullend onderzoek laten doen best interessant zijn. Maar de hoge kosten komen voor eigen rekening. De middelen die kunnen worden ingezet, het is maatwerk bij de mensen/patiënten, zijn ook interessant te noemen maar zijn ook erg kostbaar. Dat is een belemmering en kan bruin hier niet meer trekken :).

Eus schreef:Het immuunsysteem en de darmen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Klopt! dat heb ik in de afgelopen tijd-jaren kunnen leren en leren begrijpen. Het immuunsysteem proberen de Lyme behandelaars en ik met de behandelingen te ondersteunen en te versterken en ook dat is een hele klus.
Laatst gewijzigd door Roxy op Do 02 Feb 2017, 15:29, 3 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Do 02 Feb 2017, 15:26

Bij Prof M en de collega in Nederland kan een consult en aanvullend onderzoek laten doen best interessant zijn.

Bij Prof. M. ben ik nooit geweest en wie zijn collega in NL is, weet ik eigenlijk niet.
Een hoge consultprijs zegt niets over een hoge kwaliteit van zorg. Mijn faecesonderzoek bij Biovis kostte 103 Euro en dat is minder dan dat ik eerder betaalde bij twee Nederlandse laboratoria. De probiotica die geadviseerd werd, kostte me ongeveer 100 Euro voor drie maanden.

wombat

Berichtdoor wombat » Do 23 Feb 2017, 11:35

Eus schreef:Bij Prof. M. ben ik nooit geweest en wie zijn collega in NL is, weet ik eigenlijk niet.

Het gaat over VM, epe of utrecht.

johnvz

Berichtdoor johnvz » Do 23 Feb 2017, 20:34

Hoe wordt een diagnose leaky gut eigenlijk gesteld?
Is dat op basis van klinisch beeld, faecesonderzoek, bloedonderzoek of iets anders?

Terug naar “Gezondheid Algemeen”