Verhoogde leverwaarden
Verhoogde leverwaarden
Mijn leverwaarden zijn matig verhoogd (ALAT, ASAT, Gamma-GT). Ik snap dat dat kan komen door de medicatie, maar kan ook een die-off leiden tot verhoogde leverwaarden? En zo ja, is dit bij te sturen met extra detox middelen? Of maak je het daarmee alleen maar zwaarder voor je lever?
Re: Verhoogde leverwaarden
Milkthistle zorgde ervoor dat mijn leverwaarden binnen de grenzen bleven. Volgens mij blokkeert het cytochroom P450 en daardoor kunnen er wel verhoogde concentraties van medicatie ontstaan. Overleg dus even met je behandelaar.
http://www.sohf.nl/nutrient/mariadistel
http://www.sohf.nl/nutrient/mariadistel
Mariadistelzaad tinctuur hielp bij mijn leverproblemen eerlijk gezegd ook het beste.
Maar ik heb nooit verhoogde leverwaardes gehad, wel pijn in de leverstreek en regelmatig wittige ontlasting.
Maar let wel op of je het samen met andere middelen kunt gebruiken, zoals Eus ook zegt.
Maar ik heb nooit verhoogde leverwaardes gehad, wel pijn in de leverstreek en regelmatig wittige ontlasting.
Maar let wel op of je het samen met andere middelen kunt gebruiken, zoals Eus ook zegt.
Verhoogde leverwaarden zijn ook een uiting van lyme zelf.
Gamma Gt zal quasi steeds verhoogd zijn als je medicatie neemt.
Zoals eus stelde, geeft mariadistel wel goede resultaten. Ik had hier zelf vroeger baat bij. Helaas weet ik het merk niet meer. Nu slik ik het ook maar ik word er misselijk van.
Zoals eus stelde, geeft mariadistel wel goede resultaten. Ik had hier zelf vroeger baat bij. Helaas weet ik het merk niet meer. Nu slik ik het ook maar ik word er misselijk van.
Maag Lever Darm Stichting Alkalische-fosfatase (AF) en gamma-GT https://www.mlds.nl/ziekten/onderzoeken ... onderzoek/
Ik heb geen antibiotica behandelingen gedaan, drink geen druppel alcohol (alcohol intolerantie http://www.tekenbeetziekten.nl/symptome ... -van-lyme/ ) en heb geen extreem overgewicht.
Gevolgen van Borrelia/Lyme en of cholesterol problematiek..(?)
Galstenen https://www.mlds.nl/ziekten/galstenen/
Alkalische-fosfatase (AF) https://www.nvkc.nl/zoek-een-test?id=130
Bij de internist en de hematoloog & internist zijn uit bloedonderzoek een sterk verhoogde Alkalische-fosfatase en verhoogde gamma-GT en een echo van de buik galstenen geconstateerd.Alkalische-fosfatase (AF) en gamma-GT
Alkalische-fosfatase en gamma-GT zijn ook enzymen. Een verhoogde concentratie in het bloed kan wijzen op verschillende aandoeningen van de lever of galwegen.
Een licht verhoogde gamma-GT waarde heeft meestal te maken met gebruik van alcohol en/of medicijnen, leververvetting en extreem overgewicht. Een sterk verhoogde gamma-GT waarde wijst op alcoholmisbruik of een belemmerde afvoer van galvloeistof. Dit kan veroorzaakt worden door galstenen, een vernauwing of afwijking aan de galwegen.
Een verhoogde alkalische-fosfatase waarde, in combinatie met normale ALAT en ASAT, wijst in de richting van een galwegaandoening. Alkalische-fosfatase wordt ook aangemaakt in de cellen van de darm, nieren, placenta en botten. Een verhoogd gehalte kan dus ook wijzen in de richting van een aandoening buiten de lever en galwegen.
Ik heb geen antibiotica behandelingen gedaan, drink geen druppel alcohol (alcohol intolerantie http://www.tekenbeetziekten.nl/symptome ... -van-lyme/ ) en heb geen extreem overgewicht.
Gevolgen van Borrelia/Lyme en of cholesterol problematiek..(?)
Galstenen https://www.mlds.nl/ziekten/galstenen/
Alkalische-fosfatase (AF) https://www.nvkc.nl/zoek-een-test?id=130
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
Verhoogde leverwaarden zijn ook een uiting van lyme zelf.
Bijna 6 jaar antibiotica geslikt, vaak combinaties van 2-3 soorten in een dubbele dosis. Mijn leverwaarden zijn tweemaal flink verhoogd geweest, eenmaal na een grote operatie met 4 uur narcose en aansluitend 10 dagen Ceftriaxon, ik moest toen tijdelijk stoppen met het merendeel van de reguliere medicatie. Eenmaal een mildere verhoging, waarbij er niets aan gebeurde.
Ik liet maandelijks uitgebreid bloed testen en het is bij twee maal verhoogde leverwaarden gebleven...
Hallo Eus,
6 jaar ab is wel lang. Zou je het anderen aanraden , of had je gewoon geen andere keuze ?
Ik heb ook wat kuren achter de rug, heb nu al 2 jaar niets genomen tot voor kort. Na 2 weken azithromycine had ik zo een toename van klachten, er is ook schade en ik weet nu niet wat gedaan. Ik bespreek het deze week met mijn huisarts.
Hij heeft verscheidene patiënten die voor 90% genezen zijn met ab. Bij mij is het te lang onvoldoende behandeld geweest.
Mijn leverwaarden waren gedaald na de eerste lange antibioticakuur en een lange kuur met mariadistel, daarna is het weer beginnen stijgen.
6 jaar ab is wel lang. Zou je het anderen aanraden , of had je gewoon geen andere keuze ?
Ik heb ook wat kuren achter de rug, heb nu al 2 jaar niets genomen tot voor kort. Na 2 weken azithromycine had ik zo een toename van klachten, er is ook schade en ik weet nu niet wat gedaan. Ik bespreek het deze week met mijn huisarts.
Hij heeft verscheidene patiënten die voor 90% genezen zijn met ab. Bij mij is het te lang onvoldoende behandeld geweest.
Mijn leverwaarden waren gedaald na de eerste lange antibioticakuur en een lange kuur met mariadistel, daarna is het weer beginnen stijgen.
Hallo Wombat,
Op het moment dat ik startte met behandelen, had ik geen keuze. Ik lag 24 uur per dag op de bank of in bed....kon mijn huishouden niet meer doen en onze kinderen niet meer naar school brengen/halen/leuke dingen doen. Daarnaast kwam ik uit de zorg en geloofde 100 % in reguliere medicatie. Zo ongeveer het enige waar informatie op stond, was Lymenet en buitenlandse fora.
Naarmate het herstel langer ging duren en ieder korte stop al een terugval opleverde, ging ik zoeken naar alternatieven. Ik heb veel geprobeerd maar lang niet alles deed iets; korrels gemaakt van eigen urine, bioresonantie, kruiden, Klinghardt-protocol etc.
Als ik opnieuw voor de keuze zou staan, dan zou ik niet meer voor 6 jaar AB gaan. Veel meer gepulst AB innemen en meer ondersteunende supplementen. Zonder de ondersteunende supplementen, kruiden etc, had ik nog niet zover gestaan als dat ik nu ben.
Groeten,
Eus
Op het moment dat ik startte met behandelen, had ik geen keuze. Ik lag 24 uur per dag op de bank of in bed....kon mijn huishouden niet meer doen en onze kinderen niet meer naar school brengen/halen/leuke dingen doen. Daarnaast kwam ik uit de zorg en geloofde 100 % in reguliere medicatie. Zo ongeveer het enige waar informatie op stond, was Lymenet en buitenlandse fora.
Naarmate het herstel langer ging duren en ieder korte stop al een terugval opleverde, ging ik zoeken naar alternatieven. Ik heb veel geprobeerd maar lang niet alles deed iets; korrels gemaakt van eigen urine, bioresonantie, kruiden, Klinghardt-protocol etc.
Als ik opnieuw voor de keuze zou staan, dan zou ik niet meer voor 6 jaar AB gaan. Veel meer gepulst AB innemen en meer ondersteunende supplementen. Zonder de ondersteunende supplementen, kruiden etc, had ik nog niet zover gestaan als dat ik nu ben.
Groeten,
Eus
Hallo Eus,
Antibiotica zelf schaadt natuurlijk ook, maar soms heb je geen keuze. De afgelopen twee jaar heb ik niets genomen buiten voedingssupplementen, kruiden, tinctuur. Ik had wel nog klachten , een ernstige die symptomatisch werd behandeld en vele kleine. Ik dacht: ik leer met mijn handicap leven en neem een nieuwe start. Over enkele maanden verhuis ik. Nu heb ik die opstoot, samen met die extreme herxheimer, wat er op duidt dat borrelia twee jaar lang heimelijk voortkweekte. Alle 4 weken cycli zijn terug. Ik had er 4, na de kuur nog 3.
Hadden jouw operaties verband met lyme ? Bij mij werden 8 operaties voorgesteld.
Groetjes
Antibiotica zelf schaadt natuurlijk ook, maar soms heb je geen keuze. De afgelopen twee jaar heb ik niets genomen buiten voedingssupplementen, kruiden, tinctuur. Ik had wel nog klachten , een ernstige die symptomatisch werd behandeld en vele kleine. Ik dacht: ik leer met mijn handicap leven en neem een nieuwe start. Over enkele maanden verhuis ik. Nu heb ik die opstoot, samen met die extreme herxheimer, wat er op duidt dat borrelia twee jaar lang heimelijk voortkweekte. Alle 4 weken cycli zijn terug. Ik had er 4, na de kuur nog 3.
Hadden jouw operaties verband met lyme ? Bij mij werden 8 operaties voorgesteld.
Groetjes
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”