Behandeling in Slovenië

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
Eus

Behandeling in Slovenië

Berichtdoor Eus » Di 21 Feb 2017, 08:25

Blog van een Lyme-patiënt over haar behandeling in Slovenië.

Ik heb meerdere artsen gezien, maar dan blijkt dat dit een ingewikkelde ziekte is waar heel weinig artsen vanaf weten. Ik kwam uiteindelijk in Brussel terecht. Hier ontdekte de arts dat ik nog 2 andere co-infecties erbij heb, dat mijn darmen niet goed meer functioneren en dat de lyme nog zeer actief was. Sinds 2012 wordt ik thuis behandeld met antibiotica pillen, probiotica en met verschillende medicijnen. Iedere 2 maanden moet ik naar Brussel voor een consult en krijg ik een behandelplan mee voor de 2 maanden die daarna volgen.

In Brussel ben ik helaas nu ook uitbehandeld en bestaat de behandeling voornamelijk uit ‘onderhouden’ en ‘niet verergeren’. Naar het medisch centrum in Slovenië gaan is onze enige optie nog. Mijn arts in Brussel heeft dit zelf opgezet voor zijn Lyme-patiënten. De therapeuten komen uit Slovenië maar zijn opgeleid door mijn arts in Brussel.

https://dschaareman.wordpress.com/about/

wombat

Re: Behandeling in Slovenië

Berichtdoor wombat » Wo 22 Feb 2017, 11:39

Ik had dit verhaal inderdaad gehoord. Meer nog ik had gehoord dat er lymereizen naar Hongarije werden georganiseerd, kostprijs 2500 euro.
Het verhaal blijk nu te kloppen ???? Alleen jammer dat er geen zwaar wetenschappelijk onderzoek naar onze ziekte gebeurt.

wombat

Berichtdoor wombat » Wo 22 Feb 2017, 12:30

Correctie op voorgaande bericht. Ik denk dat ik bij de prijs een nulletje te weinig gezet heb.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antw ... -a2909014/

Daisy

Berichtdoor Daisy » Wo 22 Feb 2017, 20:58

Volgens mij is het anders, want uit betrouwbare bron is mij vertelt dat de behandeling van 3 weken in Slovenië zo'n 6000 euro kost: medische kosten, drie weken volpension verblijf in het hotel en vliegtuig. Dus valt mee. ;)
Maar deze behandelingen in Slovenië is er niet op gericht om de Lyme te bestrijden, maar wat hier zou kunnen helpen is het proces van het verwijderen van de neurotoxines zou kunnen versnellen, het is een heel intensieve revalidatie waarbij tegelijk verschillende dingen worden aangepakt. Ontgiften, een cocktail van aansterkende middelen, beweging op maat en ook veel rust: deze combinatie zou het lichaam een soort “klik” kunnen geven om het weer over te nemen, dus het immuunsysteem weer goed te laten werken. Zo heb ik het begrepen. Je leest op de site van deze moeder en dochter die de behandelingen op dit moment volgen, dat het nog lange tijd kan duren eer je iets van verbetering merkt. Maar ook dat is per persoon verschillend. Iedere patiënt heeft ook weer andere symptomen.

Dus is dit meer iets voor uitbehandelde patiënten, of zij die nog last hebben van restverschijnselen.

Daisy
Luister naar je lichaam.

wombat

Berichtdoor wombat » Do 23 Feb 2017, 10:55

Hallo Daisy,

6000 euro voor 3 weken volpension en vlucht en revalidatie is inderdaad niet teveel. De dame van het krantenartikel had het over 35000 euro.
Ik had een bedrag van 2500 euro gehoord en behandeling in Hongarije, misschien is dat nog iets anders. Het werd ook door die arts uit Brussel georganiseerd.
In Slovenie lijkt het mij wel mooi: allen een spaarvarkentje aanleggen voor die reis ? :lol:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 23 Feb 2017, 13:21

Ann uit het Belgische krantenartikel
€45.000 en €35.000 voor behandelingen. Wederom :? :( erg hoge bedragen. Voor de meeste mensen niet weggelegd. Ik hoop van harte dat Ann en Dionne baat bij de behandelingen zullen gaan krijgen.
Gezien de chronische ziekte van Lyme in ons land niet wordt erkend, moest Ann alle medische kosten zelf betalen. De voorbije jaren heeft haar dat in totaal 45.000 euro gekost, zonder voelbaar resultaat.

Sinds kort is Ann op de hoogte van nieuwe, veelbelovende behandelingen die in Slovenië uitgevoerd worden. Inclusief de revalidatie bedraagt de totale kostprijs liefst 35.000 euro.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 23 Feb 2017, 13:47

Behandeling en ervaringen van Karen in Slovenië https://gewoonkaren.wordpress.com/2016/ ... verslagje/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

wombat

Berichtdoor wombat » Vr 24 Feb 2017, 10:06

Ik vraag me ook af wat die veelbelovende behandelingen zijn die 35000 euro kosten. Als ik er echt zou door genezen, dan zou ik een lening aangaan.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 24 Feb 2017, 10:23

wombat schreef:Ik vraag me ook af wat die veelbelovende behandelingen zijn die 35000 euro kosten. Als ik er echt zou door genezen, dan zou ik een lening aangaan.

Ik vermoed dat je die garantie niet krijgt. Kijk maar eens naar alle behandelingen die Yolanda Foster deed, de een na de andere, omdat herstel toch aanvankelijk uit bleef...

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 24 Feb 2017, 11:55

Ik weet wel dat iedere Lymepatiënt anders is en anders reageert, ook op behandelingen. Dus daarom kan je niet zeggen dat die of deze behandelingen wel of niet helpen.
Ikzelf bemerk dat ik enorm heb geboft met mijn manier van behandelen. Ik wist echt niets af van Lyme en de behandelingen, maar was toevallig al bij een therapeut onder behandeling voor alle 'vage' klachten die ik had v.a. 2008.
Niet wetend dat ik al die jaren al last had van de borreliabacterie. Maar dat werd pas duidelijk eind 2012.
Maar al die jaren v.a. 2008 heb ik behandelingen supplementen en vitamine kuren gekregen omdat mijn immuunsysteem zwak was.
Niet wetend dat het onderliggend probleem de Lyme was.

Dus ik had al een voorsprong met de goede behandelingen die ik al jaren kreeg. Vandaar misschien dat toen ik eind 2012 met de 'echte' behandeling ben gestart tegen de bacterie dat mijn immuunsysteem me heeft kunnen helpen. Ik weet het niet, maar het is de conclusie die ik trek van wat ik nu achteraf, pas allemaal op een rijtje kan zetten.
Ik ben voor 50% genezen (dat cijfer is 'natte vinger werk' want verschilt per dag.) Maar de restverschijnselen gaan gewoon niet meer weg.

Zoals ik de blog van de vrouwen die de behandeling in Slovenië hebben ondergaan, heb gelezen, willen zij het laatste restje kwijt raken van e.v.t de overgebleven bacteriën, hun conditie op willen bouwen, afvalstoffen willen lozen door glutathion behandelingen en detox behandelingen dus is dit geen Lyme behandeling maar is iets wat iemand die 'uitbehandeld' is zelf moet overwegen. Dat hier geen verwarring over bestaat.
Je kan geluk hebben! Zoals in de blog van 'gewoonkaren' wordt beschreven. Maar ze heeft ook 2 jaar behandelingen met A.B. met alle gevolgen die daarbij horen moeten doorstaan. Doordat je lichaam daardoor verzwakt is, is dit een mooie nabehandeling om het lichaam te resetten.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Artikelen en Linkjes”