https://meisgeensolk.petities.nl/
Steun en help ME patienten, ze vechten net als Lyme patienten voor erkenning en zorg, en geen onzin behandelingen die niet evidence based zijn. Naar een dokter kunnen die verstand heeft van wat je hebt. Niet moeten vechten tegen onbegrip en desinteresse en gebrek aan kennis bij keuringsinstanties die geen idee hebben van de ernst van je aandoening. Het zou toch normaal moeten zijn. Helaas, in NL sta je er als patient feitelijk alleen voor of krijg je "therapieen" aangeboden die niet alleen niet effectief zijn, maar zelfs schadelijk, gebaseerd op het idee dat "verkeerde gedachten" je ziekte in stand houden.
Help alsjeblieft mee deze onzin op te laten houden en mensen te laten doordringen van het feit dat we niet nog tientallen jaren kunnen wachten op verandering. De Gezondheidsraad heeft vooral mensen in haar commissie gezet (die een adviesrapport schrijft aan de tweede kamer momenteel over ME) die dit soort achterhaalde standpunten uitdragen en belang hebben bij het handhaven en verspreiden van die standpunten. Zo is er een 1,5 miljoen Euro "grip op klachten" SOLK project, gefinancierd door zorgverzekeraars, dat tot doel heeft zorgkosten te verminderen en ME patienten landelijk in GGZ te behandelen.
ME is een chronische complexe multi-systeemziekte waar nog geen genezende behandeling voor bestaat.
Wij willen een kans op een toekomst en ons leven terug, net als zoveel andere patienten met een aandoening die door maatschappij, overheid en zorgprofessionals gewoon aan de kant geschoven wordt, of in psychosomatische behandelhoek gegooid wordt. Keer op Keer.
Tekenen dus alsjeblieft, eht kost 1 minuut (kan anoniem, vergeet niet op de bevestigingsmail te klicken in je email nadat je tekent)
Je helpt er zo velen mee. En deel de link alsjeblieft op je eigen sociale media of andere fora. We hebben de steun heel hard nodig.
Dank