Celzouten

Daisy

Celzouten

Berichtdoor Daisy » Zo 07 Dec 2014, 18:51

Een van de mensen die zich in de negentiende eeuw intensief bezighield met mineralen in het menselijk lichaam was Wilhelm Heinrich Schüssler. Uit zijn onderzoek zijn de Schüssler Celzouten ontstaan, een ondersteuning van de gezondheid, waarbij de tekorten in de mineraalzouten (celzouten) zoals die in het lichaam aanwezig zijn op cel-niveau kunnen worden aangevuld.

Schüssler zocht naar een eenvoudige manier van ondersteuning van het lichaam en ging daartoe storingen, die wij ziektes noemen, grondig onderzoeken. Hij ontdekte dat de meeste ziektes op een tekort aan mineraalzouten terug te voeren zijn.

En wel op een heel specifiek tekort: een tekort binnen in de cel. Schüssler kwam tot het inzicht dat de gezondheid van de cel en daarmee de gezondheid van het lichaam ontstaat door het aanvullen van deze tekorten. Hij ging zelfs verder: "Om schade te voorkomen en om de celzouten direct opneembaar voor de cellen te maken, moeten ze gepotentieërd (verdund) worden".

De celzouten volgens Schüssler bevatten zodanig verdunde (verwreven) mineraalzouten dat ze direct door de cel opgenomen kunnen worden. Mineraalzouten, die onverdund gegeven worden, kunnen voor het lichaam een belasting vormen, zoals b.v. geconcentreerde calcium-, magnesium- of ijzersupplementen. Als deze te lang worden ingenomen kan dit mogelijk leiden tot ongewenste bijwerkingen, omdat het lichaam de stoffen niet goed kan verwerken en deze b.v. in de vorm van nierstenen afzet.

Verdunde mineralen echter kunnen door het lichaam zonder problemen in de cellen worden opgenomen. De celzouten kunnen door uiterst kleine openingen in de celwand heen. Door de verdunning is het bovendien onmogelijk om teveel van deze mineralen binnen te krijgen. Ter vergelijking: in 1 liter mineraalwater bevindt zich ongeveer 1000 mg (=1g) aan opgeloste mineralen. Als iemand een zelfde hoeveelheid aan Schüssler celzouten in 6 decimale verwrijving wil innemen, dan moet diegene 1 ton (1000kg) celzout tabletten innemen. In het verdunnen ligt ook de werking van de Schüssler mineralen besloten. Hierdoor kunnen ze direct worden opgenomen in de cel en hoeven ze niet door het proces van de stofwisseling.

De aanvulling van de tekorten is het belangrijkste werkingsprincipe. De mineraalzout moleculen kunnen, omdat ze in de melksuiker als afzonderlijke moleculen beschikbaar zijn, direct door het lichaam opgenomen en gebruikt worden.
Luister naar je lichaam.

Daisy

Re: Celzouten

Berichtdoor Daisy » Zo 07 Dec 2014, 19:11

De celzouttherapie is niet zozeer een therapie die gericht is op het simpel bestrijden van een symptoom. Zij is er vooral op gericht de stofwisseling weer in staat te stellen, door toevoeging van celzouten, optimaal te functioneren.
De stofwisseling verwerkt alles wat er op ons afkomt, zowel materieel als geestelijk.

Als de stofwisseling niet kan verwerken wat er te verwerken valt, is er sprake van overbelasting en ontstaan er gezondheidsklachten.
Ze zijn vaak chronisch of regelmatig terugkomend van aard.

Celzouten werken vooral opbouwend en ontgiftend.

Welke celzouten heeft iemand nodig?
Bij chronische of steeds terugkerende klachten is de beste methode om te bepalen welke celzouten aanvulling behoeven om weer gezond te worden of te blijven.

Via een electro-acupuntuur methode, of een vegatest, of de nieuwe manier een Asyratest.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikzelf heb een boekje gekocht over celzout therapie (ankertje) en ben er door te lezen achter gekomen waar ik een tekort aan heb. En ik heb er erg veel profijt van.
Meestal weet je zelf wel hoe je inelkaar zit en er staat bij elk celzout beschreven welke celzouttekort bij welk lichamelijk of geestelijk probleem hoort.
Zo kom je er al snel achter.

Het duurt even bij mij ongeveer een maandje eer ik er wat van merkte. Ook geestelijk werd ik sterker en voelde me weer in balans komen.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Ma 08 Dec 2014, 19:05

Beste Daisy, bedankt voor je intentie om bij te dragen op het forum. In het bericht van jou lees ik informatie over celzouten, het staat in de categorie “Alternatieve behandeling” subforum “Kruiden en kruidenprotocollen”. Ik heb dit bericht verplaatst naar de categorie “Ondersteunende maatregelen bij de ziekte” subforum “Overige”, omdat ik het hier beter vind passen.

Leia, moderator

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 08 Dec 2014, 19:36

Nou Leia, ik kan het daar nergens vinden hoor!
Weet je ik vind het nu al een grote zoektocht hier worden. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Zoveel onderwerpen het duizelt me, erg jammer allemaal.

Wij Lymies moeten al zoveel moeite doen om alles te kunnen onthouden en terugvinden.

Ik weet niet meer of ik hier nog aan meedoe hoor.
Elke keer als ik iets plaats wat ik vrij logisch vind, om op een bepaald topic te zetten wordt het weer verplaatst.
Nu wilde ik verder gaan om de celzouten te vermelden kan ik het hele topic niet vinden wat jij hebt beschreven:? nou wáár dan? ik zie het niet meer, Ik heb er ook de energie niet meer voor om verder te zoeken.
Ik hou het voor gezien! :roll:

Daisy
Luister naar je lichaam.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Ma 08 Dec 2014, 22:28

Daisy schreef:Nou Leia, ik kan het daar nergens vinden hoor!

Beste Daisy, je hebt je onderwerp terug gevonden, want je plaatst hier nu een bericht.

Ik moet nog ontdekken hoe ik op de oude plek een linkje kan laten staan naar de nieuwe plek van een onderwerp en of het dan mogelijk is dat dat linkje dan na een aantal dagen vanzelf verdwijnt. Dit zal bijdragen aan het terugvinden van een verplaatst onderwerp.

Daisy schreef:Elke keer als ik iets plaats wat ik vrij logisch vind, om op een bepaald topic te zetten wordt het weer verplaatst.

Dit is het 2de onderwerp van jou dat ik heb verplaatst. Het eerste was: viewtopic.php?f=24&t=153&p=1295#p1295

In het geval van het onderwerp van jou over Celzouten heb ik de beslissing genomen het te verplaatsen, omdat het om een middel gaat dat niet ter mogelijke behandeling van Lyme-Borreliose wordt gebruikt, in het gunstigste geval hooguit ter mogelijke ondersteuning.

Sommige categorieën overlappen elkaar deels, dit is niet erg. Er zijn onderwerpen die op meerdere plekken goed tot hun recht komen. Op de lange termijn is het belangrijk dat onderwerpen in een passende categorie staan.
En waar wij als moderators hier sturing in kunnen geven doen we dat. Vooral nu bij de start van het forum besteden we hier extra zorg aan.

Daisy schreef:Ik weet niet meer of ik hier nog aan meedoe hoor.

Het staat je uiteraard vrij om wel of niet deel te nemen aan het forum.

Leia, moderator

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Di 09 Dec 2014, 12:43

.
Laatst gewijzigd door Lola Lyme op Wo 04 Jul 2018, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 09 Dec 2014, 14:07

Ja sorry, een overstressed reactie gisteren van mij....... :oops:

Het gaat niet altijd lekker met een Lymepatiënt :roll:

Een goeie tip van je Lola Lyme.
En ik had geklikt op - nieuwe berichten- dus kwam via dat topic hier terecht.

Nou ja dan ga ik maar verder als ik weer wat minder moe ben.
Bijlagen
Animation10.gif
soms zie je het even niet meer zitten.
Animation10.gif (29.45 KiB) 13724 keer bekeken
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 09 Dec 2014, 14:12

@Daisy,
Gewoon blijven hoor want ik vind dat je interessante informatie deelt en geeft en leuke plaatjes ;)!
Als wij te moe/uitgeput/kapot zijn, of de ogen werken niet mee bij het lezen, of de concentratie werkt niet mee dan gaat het even niet goed, herkenbaar :?
En het is waarschijnlijk ook nog wennen aan het nieuwe Lyme forum(?).
Sterkte en tot laters!
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 09 Dec 2014, 15:54

;) Dank je Roxy!

Ja dat is dan zo fijn met lotgenoten, je hoeft je niet echt rot te voelen als je even niet zo lekker in je vel zit, of te verontschuldigen ( hoewel dit soms op zijn plaats is) maar we begrijpen elkaar omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

En inderdaad Leia doet haar best en is ook zelf Lymepatiënte dat vergeten we weleens. ;)

Daisy
Luister naar je lichaam.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 13 Dec 2014, 00:24

Ik heb ook celzouten liggen, maar tot nu toe komt het dus niet van de grond qua werking.
Het werkt bij mij wel maar het hakt er hier altijd ontzettend in op een of andere manier, niet prettig vind ik.
Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb werd ik echt gruwelijk moe van, echt dood en doodmoe.
Ik heb wel het gevoel op een of andere manier dat er echt wel een moment gaat komen dat ik er wel heel blij mee ga zijn, en bederven doen ze niet. :)

Voor de mensen die niet tegen lactose kunnen: er bestaat een lactosevrije variant van Orthim wat je in duitsland kunt bestellen online.
Dit zijn globuli, in plaats van tabletten, bij een set van 1 tot 12 betaal je 5 euro per celzout, losse zouten 5.60.
http://www.omp-apotheke.de/schuessler-g ... i.204.html

Terug naar “Overige”