Nieuw boek van Dr. Richard Horowitz! How can I get better

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Josie

Nieuw boek van Dr. Richard Horowitz! How can I get better

Berichtdoor Josie » Wo 08 Mar 2017, 17:13

Daar is die dan eindelijk!
Het nieuwe boek van dr. Horowitz is uit! :D

How can I get better
An action plan for treating resistant Lyme & chronic disease

book horowitz.jpeg
book horowitz.jpeg (25.22 KiB) 6523 keer bekeken

Dear friends,

I am excited to let you know that my new book, "How Can I Get Better? An Action Plan for Treating Resistant Lyme & Chronic Disease" is now available earlier than expected on Amazon and Barnes and Noble. Since my original book came out in November 2013, I have heard from many people that a simpler, easier to read version for patients and health care providers would be helpful, with updated scientific advances in the field.

"How Can I Get Better?" is the book you have asked me to write.
It contains brand new research on Lyme diagnostics and treatment, emerging Borrelia species and co-infections, EXCITING data on pulsing and persister protocols (which is working in many patients who have failed other regimens!), with important scientific updates in the 16 point MSIDS map that impact your health.

This handbook will help guide other health care providers to create a comprehensive and effective treatment plan to guide their patients back to health. It will also give you a better understanding of all of the new science on pulsing and persister protocols that is turning out to be so effective in our office.

Wishing you the best of health.

Bron en meer info: http://www.cangetbetter.com/

Voor zover ik kon ontdekken is hij in NL verkrijgbaar in het engels voor 15 euro als paperback of 13 euro als ebook.
Richard Horowitz is o.a. bekend van de Ballad of a deer tick https://www.youtube.com/watch?v=dvOSDTSM-Vw

Het is een vervolg op zijn eerdere boek:
Why can't I get better?
Solving the mystery of Lyme & chronic disease

Wat ik een erg goed boek vond en waar ik veel aan gehad heb!

Josie

Eus

Re: Nieuw boek van Dr. Richard Horowitz! How can I get better

Berichtdoor Eus » Wo 08 Mar 2017, 19:06

Ik heb ook alleen maar de paperback kunnen ontdekken, terwijl ik van het eerste boek een hard-cover kon kopen. Ik houd niet zo van paperbacks....

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 27 Mar 2017, 18:14

Ik vind het een heel goed boek, vol met de nieuwste inzichten, behandel-inspiratie en steun! Ik kan het boek iedereen aanraden. Vooral bij lyme is het van levensbelang om jezelf te (blijven) informeren in de strijdende weg naar verbetering/genezing!

En als engels te moeilijk is, gebruik er een woordenboek naast en als de brainfog te erg is, lees kleine stukjes per keer, het boek is overzichtelijk ingedeeld dus het is goed mogelijk om gericht op onderwerpen van interesse te zoeken.

Het is voor een groot deel herhaling van zijn vorige boek, maar is compleet geupdatet met de vele laatste essentiële ontwikkelingen op lymegebied en zijn uitgebreide klinische ervaring.

Er wordt ingegaan op testmogelijkheden, waaronder de LTT, PCR testen, IFA en de Blot van IGENEX.
Ook de Nederlandse studie van ANG et al. over de slecht presterende antistoffentests wordt genoemd in aanvulling op de vele al eerder gepubliceerde studies over de slecht presterende antistoffentests. Het is ongelofelijk, crimineel en onmenselijk dat in de reguliere sector behandeling nog steeds in de meeste gevallen uitsluitend wordt gegeven als er sprake is van een positieve antistoffentest! :o

Ook de slechte PLEASE studie (blz 97); 3 maanden antibiotica is te kort om helemaal te genezen, daar kan niet uit worden geconcludeerd dat zoals in de media wordt verdraaid 'langdurige antibiotica niet werkt', en de behandeling dan maar gestaakt moet worden! :o :twisted:
(Er zijn meer dan 200 gepubliceerde studies over persisterende lyme na antibiotica.)

Ook wordt het belangrijke feit genoemd dat op dit moment (sinds eind 2015) de ILADS richtlijn de enige richtlijn m.b.t. lyme is die in de USA een officiële status heeft! (National Clearinghouse) (De IDSA richtlijn wordt herzien, dat ook moet gebeuren voor de daar op gebaseerde CBO-richtlijn voor Nederland en Vlaanderen!)
Hierdoor staan we op dit moment sterker in de strijd voor erkenning, maar die informatie moeten we wel zelf aandragen! :shock: :!:
Zoals ik ook hier al schreef: viewtopic.php?f=38&t=1456&start=10#p14487

Er staan tussen de hoofdstukken door veel succesverhalen, net zoals in zijn vorige boek.
Naast veel verschillende antibiotica, de doseringen en combinaties worden ook supplementen besproken en natuurlijk veel bijkomende problemen die bij/naast/door lyme kunnen ontstaan en vaak mee aangepakt moeten worden volgens zijn MSIDS-map. Die ik 2 jaar geleden hier vertaalde: viewtopic.php?f=38&t=349&hilit=msids

Ik ben dol op succesverhalen en behandel-inspiratie, ondanks dat ik een aantal dingen al wist/deed/nam die hij in dit boek beschrijft o.a. doordat het al in zijn vorige boek stond. De aanvullingen van de nieuwste inzichten zijn essentieel.

Lezen en ten strijde!

Josie

@Eus, optimistisch blijven! Hij ligt heerlijk licht in de hand en het gaat om de inhoud. :)

wombat

Berichtdoor wombat » Do 13 Apr 2017, 22:36

Hallo Josie,

Wij zijn doe-het-zelvers en informeren is belangrijk. Af en toe moet je het loslaten, maar als je weer zo een vette opstoot hebt, lukt het niet.
Ik ga het zeker lezen. Ik vond zijn eerste boek niet goed: het was chaotisch geschreven en er werd steeds hetzelfde geschreven. Hopelijk is dit nu wat beter.
Ik lees momenteel La vérité sur la maladie de lyme door chr. Perronne. Het is goed gestructureerd, geeft een overzichtelijke geschiedenis. Hij geeft soms zware vegen uit de pan naar A. Steere en het idsa. Hij klaagt ook de psychiatrisering van lymepatiënten aan. Het is helaas alleen in het Frans te verkrijgen. Ik denk dat het voor lymepatiênten in Frankrijk nog erger is dan bij ons. Soms wordt het zeer grappig geformuleerd: de biofilm wordt uitgelegd als een smurfenhuisje voor microben :lol:
Ik denk dat in het IDSA bastion wel wat barsten aan het komen zijn :roll:

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 17 Apr 2017, 18:50

@Josie en anderen,

Lijkt me persoonlijk een erg interessant boek; erg bedankt voor de tip!

VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”