Hallo allemaal, net als vele anderen hier ben ik op zoek naar ervaringen en advies. In vogelvlucht de tijdlijn:
- nov 2016 een EM en een week antibiotica gehad via huisarts
- dec 2016 steeds vermoeider en wisselende klachten; bloedonderzoek positief Borrelia (index 1.485), blot negatief
- volgens huisarts geen lyme mogelijk; doorverwijzing naar internist
- jan 2017 bloedonderzoek erasmus, geen lyme, IgG zelfs te laag; diagnose: psychische overbelasting
- maart 2017 zware vermoeidheid en weer griep? na weken tobben een verwijsbrief voor second opinion.
Nu zelf het heft in eigen hand genomen (mede op basis van de verhalen hier) en ga heel gericht op onderzoek uit. Voordat ik me in een burn-out laat praten, wil ik Lyme en andere co-infecties uitgesloten hebben. Niet raar toch?
Ik heb nu formulieren en verwijzingen voor verschillende onderzoeken en tests. Willen jullie aub met mij meedenken?
Welke test is het beste/meest betrouwbaar/genuanceerd?
1. Melisa ltt (via Weert)
2. Elispot (via Augsburg)
Naar aanleiding van een telefonische intake wordt er bij beiden ook onderzoek gedaan naar CD57, Ehrlichia, Chlamydia Pneumoniae en Coxsackie.
Ik hoop dat jullie je ervaringen met me willen delen en mij wat meer inzicht kunnen geven. Kort gezegd: voor welke test zouden jullie gaan?
Hartelijke groet,
Margreet
Melisa ltt of Elispot inzetten?
Re: Melisa ltt of Elispot inzetten?
Hoi Margreet,
De meningen zullen verschillen wat betreft waar je de ltt het beste kunt laten doen.
De keuze zal bij jezelf liggen.
Op het forum staat er ook het e.e.a. over geschreven, je kunt de zoekfunctie gebruiken.
Of anders http://www.lymenet.nl
Zelf heb ik alleen ervaring bij het IMD Berlijn en Armin labs, Augsburg
De uitslagen waren beide positief bij mij.
Maar Arminlabs vond ik prettiger, omdat er ook een duidelijke beschrijving bij alle onderzoeken stond.
Wel zo gemakkelijk, dan hoef je zelf niet meer alles op te zoeken.
Misschien heb je er wat aan.
Groetjes
De meningen zullen verschillen wat betreft waar je de ltt het beste kunt laten doen.
De keuze zal bij jezelf liggen.
Op het forum staat er ook het e.e.a. over geschreven, je kunt de zoekfunctie gebruiken.
Of anders http://www.lymenet.nl
Zelf heb ik alleen ervaring bij het IMD Berlijn en Armin labs, Augsburg
De uitslagen waren beide positief bij mij.
Maar Arminlabs vond ik prettiger, omdat er ook een duidelijke beschrijving bij alle onderzoeken stond.
Wel zo gemakkelijk, dan hoef je zelf niet meer alles op te zoeken.
Misschien heb je er wat aan.
Groetjes
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”