Hallo iedereen,
Gisterenavond stond onze wagen geparkeerd onder bomen (weliswaar in de stad).
We schrokken ons rot toen onze wagen (vensters) na terugkeer vol met kleine 'beestjes' zat, waarbij we onmiddellijk aan teken dachten.
Hierbij enkele close-up foto's genomen met de GSM (van binnenuit de wagen, met tegenlicht dus).
In werkelijkheid waren ze 1 à 2 mm lang.
Zouden dit teken geweest zijn of eerder een ander insect?
De schrik zit er goed in, want meerdere malen in-en uitgestapt, zaken in de koffer geladen, ... dus de kans dat er ééntje op ons is gevallen, lijkt mij groot...
Hulp gevraagd: Zijn dit teken of niet?
Hulp gevraagd: Zijn dit teken of niet?
- Bijlagen
-
- foto2.jpg (114.15 KiB) 5095 keer bekeken
Re: Hulp gevraagd: Zijn dit teken of niet?
Teken hebben een snuit
Dat zijn ordinaire bladluizen. Geen paniek: ze lusten alleen frisgroene plantenscheutjes..
Bedankt voor de reacties!
Wonderbaarlijk hoe jullie het verschil kunnen zien...
Wat is er eigenlijk van aan (of net niet) dat teken uit bomen vallen?
Op Nederlandse sites lees ik dat ze NIET uit bomen vallen, maar op Belgische sites staat er wel dikwijls vermeld dat ze zich in bomen schuil houden...
Dan heb ik zoiets... als ze in bomen zitten, dan kunnen ze er ook uitvallen, niet?
Wonderbaarlijk hoe jullie het verschil kunnen zien...
Wat is er eigenlijk van aan (of net niet) dat teken uit bomen vallen?
Op Nederlandse sites lees ik dat ze NIET uit bomen vallen, maar op Belgische sites staat er wel dikwijls vermeld dat ze zich in bomen schuil houden...
Dan heb ik zoiets... als ze in bomen zitten, dan kunnen ze er ook uitvallen, niet?
Er zijn teken die in nesten van vogels en vleermuizen kunnen leven, dat zijn voornamelijk zachte teken zoals de Duiventeek.
De overbrenger van de ziekte van Lyme, Borrelia Burgdorferi bacterie, deze komt voor bij de Ixodes Ricinus oftewel de schapenteek. En deze teek leeft niet boven 150 cm. Dat komt omdat deze teek het beste floreert bij een hoge luchtvochtigheid.
De overbrenger van de ziekte van Lyme, Borrelia Burgdorferi bacterie, deze komt voor bij de Ixodes Ricinus oftewel de schapenteek. En deze teek leeft niet boven 150 cm. Dat komt omdat deze teek het beste floreert bij een hoge luchtvochtigheid.
- Onderwerp verplaatst naar Algemeen Lyme-Borreliose -
Leia, moderator
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”