Hallo forumleden,
Mijn naam is Roel, ik ben 46 jaar oud en nieuw op dit forum.
Vorig jaar februari ben ik gediagnostiseerd met de ziekte van Parkinson. Ik heb echter naast typische Parkinson klachten (trillende, langzaam bewegende linkerarm, pijnlijke en slecht aanstuurbare linkervoet) ook veel klachten die passen bij lyme. Onlangs zelf een testkit aangevraagd in Augsburg, met als resultaat een licht positieve verdenking op de ziekte van Lyme.
De volgende waarden zijn verhoogd: MCV en MCH, THROMBOCYTES en BASOPH. GRANULOCYTES. Kan iemand mij vertellen wat dit inhoud en vooral, welke stappen moet ik ondernemen?
Alvast dank voor de reacties! Roel
Lyme uitslag Augsburg
Re: Lyme uitslag Augsburg
Welkom naamsgenoot!
Kun je aangeven welke testen je in Augburg hebt laten doen?
De verhoogde bloedtesten die je opnoemt zijn totaal niet specifiek voor Lyme diagnose, en ik verwacht ook niet dat je deze in Augsburg hebt laten uitvoeren? Dit omdat het gewoon standaard bloedtesten zijn die iedere huisarts eenvoudig kan aanvragen bij vrijwel ieder Nederlands medisch lab. Het zijn bloedbeeld testen die iets zeggen over het formaat en kwaliteit van je rode bloedcellen, je bloedplaatjes (zorgen voor stolling van het bloed) en een specifiek type witte bloedcel (onderdeel van je immuunsysteem). Leuk om te weten maar voor een diagnose lyme kun je hier niet veel mee.
Kun je aangeven welke testen je in Augburg hebt laten doen?
De verhoogde bloedtesten die je opnoemt zijn totaal niet specifiek voor Lyme diagnose, en ik verwacht ook niet dat je deze in Augsburg hebt laten uitvoeren? Dit omdat het gewoon standaard bloedtesten zijn die iedere huisarts eenvoudig kan aanvragen bij vrijwel ieder Nederlands medisch lab. Het zijn bloedbeeld testen die iets zeggen over het formaat en kwaliteit van je rode bloedcellen, je bloedplaatjes (zorgen voor stolling van het bloed) en een specifiek type witte bloedcel (onderdeel van je immuunsysteem). Leuk om te weten maar voor een diagnose lyme kun je hier niet veel mee.
Hoi Roel,
Deze waarden komen uit de Borrelia Elispot en behoren bij de OSP- mix lees ik. Dit is wel degelijk getest in Augsburg, ik kan de uitslagen wel naar je toe sturen?
Maar jij ziet geen verband met Lyme? Volgens het lab is dit voldoende om behandelt te worden.
Ik hoor graag van je.
Roel
Deze waarden komen uit de Borrelia Elispot en behoren bij de OSP- mix lees ik. Dit is wel degelijk getest in Augsburg, ik kan de uitslagen wel naar je toe sturen?
Maar jij ziet geen verband met Lyme? Volgens het lab is dit voldoende om behandelt te worden.
Ik hoor graag van je.
Roel
Hoi,
Lees eens deze van Thomas Grier:
https://www.lymeneteurope.org/info/the- ... me-disease
En deze:
Interaction of the Lyme Disease Spirochete Borrelia burgdorferi with Brain Parenchyma Elicits Inflammatory Mediators from Glial Cells as Well as Glial and Neuronal Apoptosis
Geeta Ramesh et al
2008
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2570132/
Onder:" Discussion"
Lees eens deze van Thomas Grier:
https://www.lymeneteurope.org/info/the- ... me-disease
.....
When the human brain becomes inflamed, cells called macrophages respond by releasing a neuro-toxin called quinolinic acid. This toxin is also elevated in Parkinson's Disease, MS, ALS, and is responsible for the dementia that occurs in AIDS patients. What quinolinic acid does is stimulate neurons to repeatedly depolarize. This eventually causes the neurons to demyelinate and die. People with elevated quinolinic acid have short-term memory problems. (27,29-37,40-42,74,75, 82-84,87-90)
.....
En deze:
Interaction of the Lyme Disease Spirochete Borrelia burgdorferi with Brain Parenchyma Elicits Inflammatory Mediators from Glial Cells as Well as Glial and Neuronal Apoptosis
Geeta Ramesh et al
2008
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2570132/
Onder:" Discussion"
.....
Cytokines, chemokines, other immune mediators, as well as glial and neuronal apoptosis have been documented to play a major role in inflammatory neurodegenerative diseases such as Alzheimer’s disease, AIDS dementia,65 and Parkinson’s disease66
.....
Roel schreef:Hoi Roel,
Ik hoor graag van je.
Roel
De bloedtesten die je in je eerste post noemt zijn zeker niet specifiek voor Lyme nee. Het is natuurlijk goed mogelijk dat Augsburg deze testen naast de Elispot uitvoert ter extra controle van het bloedbeeld. De verhoogde waarden kunnen door zoveel dingen veroorzaakt worden, dus een diagnose lyme kun je hieruit niet opmaken.
Interessanter is natuurlijk de uitslag van je Elispot. Kun je deze waarden ook geven?
De peptidemix hoort ook bij de testen van de Elispot:
-Borrelia burgdorferi peptide mix: OspA von Borrelia b sensu strico, Borrelia b. afzelli, Borrelia b. garinii + OspC
nativ + DbpA rekombinant
viewtopic.php?t=1371
Bij mij was die net niet positief, maar bij een positieve uitslag neem ik aan dat je lichaam niet voor niets hierop reageert
-Borrelia burgdorferi peptide mix: OspA von Borrelia b sensu strico, Borrelia b. afzelli, Borrelia b. garinii + OspC
nativ + DbpA rekombinant
viewtopic.php?t=1371
Bij mij was die net niet positief, maar bij een positieve uitslag neem ik aan dat je lichaam niet voor niets hierop reageert
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”