Tekenen van de petitie voor ME patienten is nog steeds mogelijk en heeeeeel hard nodig. Help alsjeblieft. Je kunt anoniem tekenen als je wilt, vergeet alleen niet op de bevestigingslink te klikken in je email nadat je tekent.
https://meisgeensolk.petities.nl/Nog 1793 handtekeningen voor het ultieme doel: 10,000 handtekeningen aanbieden aan de Gezondheidsraad. Om te zeggen, genoeg is genoeg. Hoeveel meer decennia moeten patienten het maar zelf uitzoeken, hoeveel meer jaren niet worden geloofd, geen kennis in de zorg, en je toekomst aan je voorbij zien trekken.
Anil van der Zee, ME patient, schreef gisteren een mooie blog (echt waard om te lezen).
http://anilvanderzee.com/dansers-cgtget-realheid/Anil was professioneel ballet danser voordat hij ME kreeg. Hij omschrijft hoe hij ziek werd en net als vele patienten geconfronteerd werd met onjuiste denkbeelden over de ziekte, en behandelingen onderging (CGT/GET, cognitieve gedragstherapie, graded exercise therapie) die zijn toestand alleen nog maar erger hebben gemaakt. Hoe deze denkbeelden over de ziekte uitgedragen door psychologen nu al decennialang iedere vooruitgang tegenhouden. ME is een chronische complexe multi-systeemziekte waarvoor heel hard biomedisch onderzoek nodig is om patienten hoop op een toekomst te geven en niet alleen te laten lijden in de beslotenheid van hun gezin (of alleen !) omdat er simpelweg geen zorg is die aansluit bij de aard en ernst van de aandoening
Ron Davis, professor bij Stanford University, wereldberoemd inmiddels om zijn pogingen om de ziekte te doorgronden en op te lossen, mede voor zijn ernstig zieke zoon Whitney, schreef het volgende onder de blog van Anil
"These "doctors" that continue to believe in CBT/GET for ME/CFS call themselves scientists. However, the job of a scientist is to make observations, propose a hypothesis, and then attempt to disprove it. In the case of GET, it’s rather easy to disprove it. Failure to look at the data and continuing to hang on the their original hypothesis disqualifies them from being called scientists."
Kom op mensen, alsjeblieft, we hebben jullie hulp nodig, op naar 10,000 handtekenignen.