Beklemmend gevoel op de borst en branderige stralingen onder de borstkas

VerlorengezondheidM

Beklemmend gevoel op de borst en branderige stralingen onder de borstkas

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 11 Dec 2016, 04:42

Beste lotgenoten,

Ik heb er al langere tijd last van sinds ik Lyme heb, maar het ontwikkelt zich progressief bij mij.

Als ik 's-avonds / 's-nachts op mijn rug in bed lig krijg ik steeds vaker (haast dagelijks!) onverwachtse beangstigende stralingen onder mijn borstkas, deze stoppen uit zichzelf.

Ik schrik dan altijd en ga onmiddellijk rechtop zitten omdat ik bang ben dat ik een hartaanval krijg.

Er gaat bij mij dan tegelijkertijd ook een korte doch heftige spastische lichamelijke reactie aan vooraf.

Een soort primitief overlevingsmechanisme.

Een branderige/gloeiende nare prikkellende sensatie / straling onder mijn borstkas, zo noem ik het maar even gemakshalve.

Soms heb ik ook last van pijnlijke rib(ben) het lijkt wel of ze dan ontstoken zijn geraakt (inflammatie?).

Hoort dit 'gewoon' bij Lyme of kan het ook het syndroom van Tietze of Costochondritis zijn?

Bron: https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... chondritis

Ben hier niet gerust op; waar kan ik heen om dit te laten onderzoeken?

Alvast bedankt.

Groet VGM
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Zo 11 Dec 2016, 12:02, 4 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Karin

Re: Beklemmend gevoel op de borst en branderige straling onder de borstkas

Berichtdoor Karin » Zo 11 Dec 2016, 10:00

Ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van, maar in eerste instantie gewoon de huisarts, lijkt me.

Verder, zeker als je er al langere tijd last van hebt, en het lijkt erger te worden, en je vindt het blijkbaar eng en je bent bang voor iets ergs, dan zou het ook 'gewoon' stress kunnen zijn. Of iets wat erger wordt omdat je er stress van hebt. Denken dat je een hartaanval zou kunnen hebben is best heftig, en als je daar iedere keer bang voor bent, wordt het ervaren van die klacht ook heftiger en stressvoller, lijkt me.

Maar, ik ben geen arts of deskundige. Dus ga naar je huisarts en leg het hem/haar voor. Sterkte!

NickyC

Re: Beklemmend gevoel op de borst en branderige stralingen onder de borstkas

Berichtdoor NickyC » Zo 11 Dec 2016, 14:00

Het kan heel veel zijn , maar ik herken het wel .
Meestal is maagzuur de veroorzaker , omdat je zegt dat het komt als je gaat liggen .
Ik heb het , na een lange tijd niet gehad te hebben , ook weer gehad , alleen brak het zweet mij ook uit en kreeg ik hevige kramp in mijn arm spier ( die verdraaide helemaal ) . Er is toen een long/hart foto gemaakt en een hartfilmpje , niks gevonden . Mogelijk was het een prikkeling van het longvlies .( ik was net verkouden geweest ) .
Slokdarm ontsteking , maag of 12 vingerigedarm , longvlies , hartzakje ontsteking , geprikkelde nervus vages , kunnen deze klachten geven .
Ga daarom morgen meteen naar je huisarts alsjeblieft .

Groet Nicky

Moon

Berichtdoor Moon » Zo 11 Dec 2016, 17:02

Ha,

Nou, dit speelt mij ook vaker parten en kan dus moeilijk op links liggen.
Heb longvliesontsteking gehad, meerdere longontstekingen, linkerlong ingeklapt gehad, longembolie, ontsteking aanhechtingen borstbeen pfffffff.
Lang leve de lyme :?

Nu na herrinfecties dit jaar errrrug veel last hiervan.
Baal als een stekker!

Groetjes Moon.

Liko

Berichtdoor Liko » Vr 20 Jan 2017, 16:39

Hallo Verloren gezondheid,
Jouw klachten komen mij bekend voor. Alleen is het bij mij een uitstralende pijn van tussen mijn schouderbladen naar mijn borst en een beklemmend gevoel.

Ik ben natuurlijk ook geen dokter en het is verstandig om te laten onderzoeken.

Ik ben helemaal door de molen gegaan met de klacht dat als ik 10 min. plat op mijn rug lig, ik een beklemmende pijn op mijn borst krijg.
Zo erg dat je niet kunt blijven liggen. Zelfs in mijn slaap(als ik p.o. op mijn rug lig) ga ik rechtop zitten van de pijn. Ik dacht ook eerst aan mijn hart, maar als ik op mijn zij ga liggen zakt het af.
Eerst maagtabletten Oprimazol. Maar naar mijn idee werkten de andere medicijnen niet meer .
Daarna fysio. Deze constateerde een minuscule draaiing in mijn bovenste wervelkolom. En dacht ook aan het syndroom van Tietze.
Ik heb heel vaak zo'n erge pijn aan mijn ribben en nog erger aan mijn borstbeen en kan dan ook niet meer liggen. Lijkt of het dan breekt.
Komt aanvalsgewijs voor.

Maar.... dat zijn niet de klachten die ik voel als ik op mijn rug lig. Deze is altijd aanwezig. Ook heb ik vaak pijn onder het linker schouderblad.

Dus daarna een mri gehad en daar was een kleine hernia op deze plaats te zien, maar volgens orthopeed was het een toevalstreffer en kon deze niet de heftige pijn veroorzaken.
Daarna naar reumatoloog. Zij liet nog een echo van het borstbeen maken, omdat ze een verdikking voelde. Kwam ook niets uit.

Dus uiteindelijk ben ik er niets mee opgeschoten en aangezien ik te horen heb gekregen dat ik al artrose aan mijn heupen heb en er in de toekomst dus een operatie in het verschiet ligt, kan het me beangstigen. Want hoe kan ik na de operatie nu op mijn rug blijven liggen.

Dus ik zou in jouw geval toch eerst dingen laten uitsluiten.
Maag/slokdarm (proefmedicatie met maagzuurremmers); rug ; Tietze bij een reumatoloog of fysio(alhoewel borstbeen/ribben bij mij anders is dan het probleem van op de rug liggen)

Heel veel sterkte toegewenst!

Groet,
Liko

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 20 Jan 2017, 21:21

Hallo allemaal,

Pijnklachten aan ribben en borstbeen heb ook en dat sinds ruim een jaar.
De ene arts verklaart het als zijnde een kraakbeenontsteking en het syndroom van Tietze en weer een andere arts als ontstekingen aan de spieren tussen mijn ribben.
De meeste klachten ervaar ik aan de rechterkant van mijn ribben en borstbeen maar soms vlamt de pijn aan de linkerkant ook op en dan begint het inderdaad veel op een hartinfarct te lijken.
Vaak straalt de pijn ook uit naar de achterkant van de ribben.
Een ontstekingsremmer verlicht de klachten bij mij na een dag of twee wel maar er blijft constant een druk op de ribben.
Ik zou deze klachten in ieder geval aan de huisarts voorleggen, dat lijkt me het verstandigste en ook dat je door een reumatoog wordt gezien.

Groetjes Henriëtte

hope

Berichtdoor hope » Do 09 Mar 2017, 23:40

Hallo allemaal,
Ik heb maanden waarin ik veel pijn heb aan mijn linkerkant... Rib, schouder, arm, rug en volledige nek.
Ik neem dan oxycodin 15 mg om de ergste pijn eraf te halen.
Ik moet nu bijna 2 maanden wachten voor 2 mri's...
Gelukkig is de pijn inmiddels afgenomen en ben ik kunnen stoppen met de oxycodin.
Wie de uitslag wil lezen, leest beter de laatste pagina van mijn verhaal...
Want het wordt mij te vermoeiend om de hele site op te volgen.
Groetjes

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 23 Jul 2017, 07:12

Sinds anderhalf jaar heb ik regelmatig last van kraakbeenontstekingen tussen de ribben en het borstbeen.
Dat werd toen afgedaan als zijnde Tietze.
Vorig jaar ben ik geopereerd flinke ontstekingen in mijn rechteroorschelp.
Afgelopen donderdag werd ik wakker met doofheid aan mijn rechteroor wat in de loop van de dag plaats maakte voor een ruis en flinke pijn in mijn andere oor.
Sinds gistermorgen zijn beide oorschelpen gezwollen, purperrood, warm en zeer pijnlijk.
Ben gistermiddag naar de huisartsenpost in het ziekenhuis geweest en kreeg een recept mee: 7 dagen Amoxicilline 500mg 3 x daags.
Mocht er binnen enkele dagen geen verbetering optreden moet de a.b. verlengd worden.

Zoals gewoonlijk kijkt men weer niet naar het totaalplaatje; ontstekingen ribben, borstbeen en nu weer de oren.
Ik maak me wel zorgen want de ontstekingen zitten nu bij het hoofd.
Zelf kom ik telkens uit bij de diagnose relapsing polychondritis en lees dat zo'n ontsteking ook in het hart kan gaan zitten.
Omdat ik langere tijd last van mijn schildklier meen te hebben lees ik gisteren dat er ook schildklierkraakbeen bestaat en vrees dat dit eveneens ontstoken is.

Is iemand bekend met dit soort klachten en moet ik blijven afwachten wat de a.b. gaat doen?

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 24 Jul 2017, 15:39

Ik heb ook wel ontstekingen gehad die dan ineens oplaaiden.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar Amoxicilline heeft nooit ooit iets bij mij geholpen.
Doxy kreeg ik bv voor mijn longontsteking dat hielp wel iets beter, maar dat kreeg ik samen met prednison.

Tijdens de laatste ontsteking die in mijn wang zat, kreeg ik eerst amoxicilline, wat niet hielp, toen doxycycline , maar hielp ook niet.
Hup weer terug naar de huisarts, toen kreeg ik claritromycine 2 maal daags 500mg en daarmee ging het weg.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Di 25 Jul 2017, 07:20

Sproetjes heel erg bedankt voor jouw reactie.
Ik heb er nu 4 dagen Amoxi. opzitten en de brand in de oren is in ieder geval weg aan het trekken.
Ook het akelige gevoel in mijn keel (ik vermoed dat een en ander aan kraakbeen in de keel ook ontstoken is) wordt iets minder.
Vrijdag heb ik een afspraak bij mijn huisarts en ik denk ik dan ga pleiten voor andere a.b.

Bleven die ontstekingen bij jou op zeker moment uit?

Ik ben hier voorlopig nog niet vanaf en maak me nu al zorgen of dit aan de gang gaat blijven.

Henriëtte

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”