Er zijn AVIG Lyme artsen/behandelaars die Ilads werken en of met een combinatie van reguliere antibiotica en of natuurlijke middelen die naast bloedonderzoeken in Duitsland, VS, België werken met meetapparatuur. Een Lyme arts in het zuiden van Nederland werkt samen met een Duitse collega die werkt met meetapparatuur. Uitslagen van de bloedonderzoeken en uitslagen van de meetapparatuur worden samen gevoegd.Sproetje schreef:Zo'n vegatest en/of bicom en/of aysra enz apparaat kan niet zien of je lyme hebt, het is een lachertje
Ik heb zelf aan zo'n ding gezeten omdat het verplicht bij de behandeling inzat.
Alles wat daar mij is gezegd klopt totaal niet.
Ook heeft de behandeling die ik kreeg meer kwaad dan goed gedaan.
Er zijn zeker onkundige behandelaars in Nederland. Maar je kunt niet alle Lyme artsen/behandelaars over een kam scheren en als onkundig, kwakzalvers, prutsers wegzetten.
Je hebt er alle vertrouwen in gehad viewtopic.php?f=24&t=1105&p=10855&hilit=homeopaat#p10855 , viewtopic.php?f=21&t=844&hilit=homeopaat Zijn er verkeerde diagnoses gesteld voor Borrelia, Bartonella, Toxoplasma en Clostridium Botilinum? Het is spijtig en ernstig als dat niet goed is gegaan. Dat je boos en teleurgesteld bent is te begrijpen.
Ik hoop dat de foutieve behandelingen en middelen geen gezondheidsschade hebben veroorzaakt.
Hebben de behandelaar en de homeopaat medische fouten gemaakt? Een klacht indienen bij de IGZ bij de aangesloten Beroepsvereniging(en) van de behandelaar en de homeopaat of bij het Medisch Tuchtcollege is mogelijk.
Dat een latere LTT test en een LBA een positieve uitslag voor Borrelia hebben gegeven heeft duidelijkheid gegeven. Of de behandelingen niet goed zijn geweest of onvoldoende zijn aangeslagen is lastig te achterhalen en te bewijzen. Herinfectie(s) met de Borrelia bacterie als gevolg van een -niet opgemerkte- nieuwe teken-/nimfen beet kan ook een mogelijkheid zijn geweest.
Ook bij een Duitse LTT test moet je kritisch blijven. Ik heb positieve uitslagen van bloedonderzoek gedaan bij BCA http://www.bca-clinic.de/ Het zijn gevoeligere testen maar kunnen geen 100% betrouwbaarheid geven. Om het een echte test of de Duitse test te noemen is niet helemaal juist.Sproetje schreef:Misschien wordt het eens tijd dat je een echte test laat doen.
bron https://on-lyme.org/nl/lijders/lyme-ver ... tient-zijn Ik heb ook gemerkt dat artsen "Duitse lab resultaten" ronduit verwerpen, maar er zijn helemaal geen "Duitse labs" in het algemeen. De reguliere laboratoria maken gebruik van dezelfde methodes als hun Nederlandse collega's. De labs in Augsburg, Neuss en Berlijn onderzoeken allemaal een ander deel van het immuunsysteem, ieder met behulp van verschillende methoden. Deze verschillende testen zijn daarom niet goed vergelijkbaar. Het ene lab bekijkt antilichamen, terwijl het andere celgroei onderzoekt.
Informatie Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/de-diagnose/
Ik hoop dat de huidige antibiotica behandelingen je verdere verbetering gaan geven. Sterkte gewenst.LTT
De LTT (Lymphocyte Transformation Test) is net als de standaard serologische testen een indirecte test die gebaseerd is op de afweerreactie van ons lichaam tegen de Borrelia bacterie. Testen zoals Elisa en Western blot meten de reactie van de humorale afweer (antilichamen) op blootstelling aan Borrelia, terwijl de LTT test baseert op de cellulaire afweer, de reactie van bepaalde afweercellen (T-lymfocyten) uit het bloed van de patiënt op blootstelling aan Borrelia antigenen. Deze testen zijn nuttig omdat het een ander – maar niet helemaal onafhankelijk – deel van de afweer betreft dan bij de standaard serologie. De LTT zou kunnen aangeven of er sprake is van recente blootstelling van de afweercellen aan Borrelia, d.w.z. een actieve infectie. De test is geschikt als aanvullende test in geval van seronegativiteit met verdachte symptomen, om een indicatie te krijgen of bij chronische ziekte is sprake is van actieve infectie en om het verloop van een behandeling te volgen.
Er zijn diverse varianten van de LTT test met verschillende eigenschappen; de meeste LTT versies zijn onvoldoende bewezen en relatief onbekend. De testresultaten zullen door medici en verzekeraars daarom vaak genegeerd worden. De LTT-MELISA test kan inmiddels als behoorlijk betrouwbaar aangemerkt worden. De Elispot (LTT) is een eenvoudiger test die geen verschil kan maken tussen actieve en doorgemaakte infectie maar desondanks nuttig kan zijn als aanvullende test. Een nieuwe versie van de Elispot, LymeSpot genaamd, zou wél actieve infectie kunnen aantonen maar hierover zijn nog geen onafhankelijke publicaties te vinden. Net als bij gewone serologie kan een LTT testresultaat ten onrechte negatief zijn.