kun je bij lyme ook goede periodes hebben?
Re: kun je bij lyme ook goede periodes hebben?
Ik herken bij mezelf het grillige karakter en de wisselende intensiteit van de klachten. Of dit betekent dat je lyme hebt is natuurlijk een lastige. Als je de rode kring kunt koppelen aan de tekenbeet dan heb je wel een hele belangrijke aanwijzing. Een EM betekent besmetting, 100% kans.
- VerlorengezondheidM
Eus schreef:Maar ik heb soms ook weer goede periodes en ga gemiddeld de laatste maanden wel vooruit omdat ik heel strikt rust neem en zorg dat ik niet overbelast (gaat soms wel mis natuurlijk).
Ik ben nog nooit vooruit gegaan met strikte rust....
Ik ook niet.
Hoi Lizzy62,
Welkom op het Lymeforum.
Bij mij is het ook met chronische vermoeidheid begonnen, en bij deze meneer ook.
Groetjes vgm
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Eus schreef:Voor het onderzoeken van vermoeidheidsklachten worden mensen meestal doorverwezen naar een internist. En voor infectieziektes mogelijk zelfs naar een internist-infectioloog. Dus wellicht is dat een optie; onderzoek door internist? Zij kijken breder dan een huisarts en kunnen ook meer onderzoeken aanvragen. En hoe is je burn-out behandeld?
Hoi Eus, dat is misschien een idee inderdaad, ik weet niet echt waarom mijn huisarts me niet heeft doorverwezen. Ik moet zeggen dat ik zelf wel moe wordt van telkens maar weer terug om weer aan te geven dat er iets anders is en evt een doorverwijzing want ik heb het gevoel dar ze me steeds minder serieus nemen haha..
Mijn burn-out is indertijd behandeld met veeeeeel rust en psychologische hulp. Ik heb zelf heel veel andere dingen erbij geprobeerd zoals supplementen, mindfulness, etc.
ik ben er dus ook echt van overtuigd dat ik sinds een jaar veel beter het doe qua stress etc. Maar tijdens mijn burnout kon ik nog wel sporten, lang wandelen, lezen. Sinds een jaar geleden, toen de burn out minder leek te worden, is het dus opeens weer hard achteruit gegaan, zowel fysiek als cognitief.
Toen ik een gekke beet had en de cirkelvormige vlek eromheen kreeg zei de huisarts heel bot dat het geen lyme kon zijn. Een bevriende kennis van mij ziet in de praktijk van haar man (homeopaat) veel lyme patienten en zei kort geleden na het zien van foto's dat ze wel dacht dat het een EM was. Ik heb alleen geen teek gezien... de uitslag zat er wel lang, ging weg na een week of twee en kwam toen opeens weer terug. Ik ben toen ook ziek geweest met koorts en hoofdpijn. Maar ook dat kan weer toeval zijn natuurlijk... dit is wel waarom ik toen heb aangedrongen op antibiotica want ik had al veel gehoord over lyme. Maar ik vroeg me destijds al af of het genoeg was als het echt Lyme was.
Ik heb daarna het idee van Lyme weer laten vallen maar ben er nu toch weer mee bezig vanwege die opmerking. Ik ging er al die tijd vanuit dat het nog steeds de burnout was.
Sorry ik ben niet zo goed in beknopte antwoorden! Of in 1 keer alle belangrijke details bedenken. Wel superfijn dat jullie meedenken!
De Youtube link die VGM hier plaatst is een hele interessante. Vooral voor mensen die met (toenemende) vage klachten rondlopen, maar geen 'typische' lyme uitingen hebben zoals huidtintelingen of gewrichtspijnen. En daarom in eerste instantie niet aan Lyme denken.
Ik reageer even omdat het juist deze video was, die mij zelf destijds op het spoor van Lyme bracht.
Excuses dat dit even off-topic is, maar deze video is zeer het bekijken waard!
@VGM, dank voor het plaatsen.
Ik reageer even omdat het juist deze video was, die mij zelf destijds op het spoor van Lyme bracht.
Excuses dat dit even off-topic is, maar deze video is zeer het bekijken waard!
@VGM, dank voor het plaatsen.
johnvz schreef:Ik herken bij mezelf het grillige karakter en de wisselende intensiteit van de klachten. Of dit betekent dat je lyme hebt is natuurlijk een lastige. Als je de rode kring kunt koppelen aan de tekenbeet dan heb je wel een hele belangrijke aanwijzing. Een EM betekent besmetting, 100% kans.
Bedankt voor je reactie johnvz

ik vind het zelf nu zo lastig beoordelen of het past bij de klachten van Lyme, vooral door dat grillige karakter inderdaad! Als ik een paar goede dagen achter elkaar heb ga ik vaak weer twijfelen of er wel echt iets is

Haha die twijfel is heel herkenbaar. Juist omdat je soms best nog wel wat kunt.
Omdat het uiteindelijk echt niet meer ging, ben ik naar een lyme arts gegaan. Hij heeft mij getest in de VS en ja hoor: positief. Het kan dus echt: Lyme hebben terwijl je jezelf geen 'typische' Lymepatient voelt.
En over persisterende Lyme na een AB behandeling heb je vast ook al wel gelezen.
Omdat het uiteindelijk echt niet meer ging, ben ik naar een lyme arts gegaan. Hij heeft mij getest in de VS en ja hoor: positief. Het kan dus echt: Lyme hebben terwijl je jezelf geen 'typische' Lymepatient voelt.
En over persisterende Lyme na een AB behandeling heb je vast ook al wel gelezen.
Ik heb de video gekeken (of nouja geluisterd haha). Bedankt @VerlorengezondheidM voor het plaatsen van de link!
Ik denk dat ik toch maar een goede Lyme test moet laten doen. In elk geval om het uit te sluiten..
Ik denk dat ik toch maar een goede Lyme test moet laten doen. In elk geval om het uit te sluiten..
- VerlorengezondheidM
lizzy62 schreef:Ik heb de video gekeken (of nouja geluisterd haha). Bedankt @VerlorengezondheidM voor het plaatsen van de link!
Hoi Lizzy62,
Soms moet je weleens het heft in eigen handen nemen als het om je gezondheid gaat, er zijn er hier meer die dat doen.
Hoe gaat het nu met je?
Heb je al meer duidelijkheid omtrent de Lyme?
Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
VerlorengezondheidM schreef:lizzy62 schreef:Ik heb de video gekeken (of nouja geluisterd haha). Bedankt @VerlorengezondheidM voor het plaatsen van de link!
Hoi Lizzy62,
Soms moet je weleens het heft in eigen handen nemen als het om je gezondheid gaat, er zijn er hier meer die dat doen.
Hoe gaat het nu met je?
Heb je al meer duidelijkheid omtrent de Lyme?
Groetjes VGM
Hey VGM,
Met mij gaat het nog redelijk hetzelfde, af en toe goede periodes en dan weer slechte..
Mijn behandelend arts en ik zijn het er nu wel over uit dat het Lyme is en ik wordt hier nu ook voor behandeld

Ik ben nu zelf op zoek naar manieren om mijn immuunsysteem sterker te maken. Vooral grenzen respecteren is belangrijk maar dat is best lastig

Hoe gaat het met jou? Ben je alweer verder in je behandeling?
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”