Hallo,
In 1999 ben ik door een teek gebeten in de belgische Ardennen. Heb er toen niets op uit gedaan, maar zag wel de rode vlek die zich om mijn been vormde. Na een tijd kreeg ik steeds meer last van gewrichten en kon op een gegeven moment de trap niet meer opkomen. De huisarts kon niets vinden, de ziekte van Lyme kwam toen hier nog bijna niet voor. Een klein jaar later las ik een artikel over insectenbeten en ontdekte dus dat ik zeer waarschijnlijk de ziekte van lyme had opgelopen. Met het artikel naar de dokter gegaan en toen 20 dagen lang antibiotica voorgeschreven gekregen. (Biclar forte 500)
Tot op de dag van vandaag heb ik problemen met knieën en heupen, maar kan wel normaal functioneren.
Een maand geleden kreeg ik vreselijk jeuk op mijn rug en dacht aan een allergische reactie, de plek was ook rood. Tegelijkertijd deed mijn rug erg pijn, ik dacht dat het mijn spieren waren omdat ik veel onkruid gewied had de dagen ervoor. De "spierpijn" is nog steeds niet minder geworden en de jeuk ook niet. Vanmorgen ontdekte ik een rode rand aan de zijkant van mijn lijf die erg veel op de rand van een tekenbeet leek. Morgen ga ik naar de dokter, maar ik weet wel bijna zeker dat ik weer een tekenbeet van een besmette teek heb gehad een maand geleden.
Ik vraag mij af of ik ooit weer van die ziekte afkom.
Klachten na +20 jaar
Re: Klachten na +20 jaar
Beste Tessandy,
Welkom op het lymeforum! Dank voor je bijdrage.
Ik heb hier een nieuw onderwerp voor je aangemaakt. Zo kunnen de reacties volledig op jouw bericht en situatie gericht zijn en blijft in het onderwerp waar je je bericht had neergezet het openingsbericht van diegene aldaar centraal staan.
Desgewenst kan je de titel van het onderwerp nog zelf aanpassen met het knopje wijzig rechtsboven in het bericht.
Welkom op het lymeforum! Dank voor je bijdrage.
Ik heb hier een nieuw onderwerp voor je aangemaakt. Zo kunnen de reacties volledig op jouw bericht en situatie gericht zijn en blijft in het onderwerp waar je je bericht had neergezet het openingsbericht van diegene aldaar centraal staan.
Desgewenst kan je de titel van het onderwerp nog zelf aanpassen met het knopje wijzig rechtsboven in het bericht.
Leia, moderator
- VerlorengezondheidM
Re: Klachten na +20 jaar
Hoi Tessandy,
Hoe is het bij de dokter gegaan als ik vragen mag?
Groetjes VGM
Hoe is het bij de dokter gegaan als ik vragen mag?
Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”