Herxheimer al 7 jaar.

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
Roxy

Re: Herxheimer al 7 jaar.

Berichtdoor Roxy » Vr 08 Sep 2017, 15:55

Hallo Fee,
Fee schreef:Ja vraag maar raak hoor. ;) Ik ben niet meer bij een dokter onder behandeling en ben die burbur onder eigen initatief gestart. Je zult me wel gestoord vinden maar de eerste keer ben ik begonnen met een heel flesje. En dat hielp meteen!! Ik was zooo ziek dat ik zware medicijnen gebruikte zoals antidepressiva en ik denk wel 15 oxazepam per dag. Niet normaal,ik weet het.

Hoe dan ook,na die burbur verbeterden al mijn klachten. Na een paar maanden een flesje zat ik nog maar op 4 oxazepam per dag!! En toen heb ik dus pasgeleden teveel genomen en nu zit ik -hoera- weer af en toe aan de 10 oxazepam per dag en soms 5.

Ik ben dus bij een alternatief arts geweest die ervoor heeft gezorgd dat ik me zo ontzettend kut voel. Dat was in 2011. Van de een op de andere dag zat ik op weet ik hoeveel oxazepam per dag nadat ik 9 maanden antibiotica had gebruikt. Doxy was dat en metronidazol en ook andere dingen zoals cat's claw.
Lieve Fee, ik schrik zeker van het feit dat je de eerste keer bent begonnen met een heel flesje Burbur te nemen en dat een aantal maanden hebt genomen. Burbur moet worden opgebouwd met druppel(s) per keer over een bepaalde of een langere periode.

Natuurlijke medicatie mag je niet/nooit onderschatten. Dat geldt voor Burber en ook voor Cat's Claw (Samento).
Natuurlijke middelen kunnen net als reguliere medicatie bijwerkingen geven en of een behoorlijke reactie geven. Als het lichaam erg ziek en verzwakt is moet daar goed rekening mee worden gehouden.
Bij een ernstig ziek en verzwakt lichaam kan het gebruik van een veel te hoge dosering je heel erg ziek maken.
De kuur moet altijd met een lage dosis worden gestart. Hoe ernstiger de symptomen/klachten hoe lager de startdosering. Dit is om te voorkomen dat er in één keer erg veel afvalstoffen vrijkomen waarvan je erg ziek kunt worden.

Een vergelijk met mijn situatie: de doseringen van natuurlijke medicatie/middelen moeten vaak worden worden gehalveerd of nog meer naar beneden worden aangepast.

Van het gebruik van Oxazepam en zware medicijnen als antidepressiva daar schrik ik ook wel van. Deze middelen kunnen ernstige bijwerkingen en klachten geven waarvan je erg ziek en beroerd (ook psychische klachten) kunt worden. In de bijsluiters, Oxazepam https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h55582.pdf kun je er meer informatie over lezen.

Als je veel verschillende reguliere- en natuurlijke medicatie en hoge doseringen samen hebt genomen en of nog neemt kan dat, als het lichaam erg ziek en verzwakt is geworden door de ziekte van Lyme, reacties en klachten geven waardoor je nog zieker(doodziek) kunt raken.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 08 Sep 2017, 16:48

Hallo Fee,
Fee schreef:Bijna alle klachten van neuroboleriosa komen bij mij voor. Maar ik denk dat de Lyme zelf echt al dood is maar ik dus zoals jij zegt met gifstoffen zit. Maar is die gifstoffen iets anders als een herxheimer? Dat zou ik heel graag willen weten.
Het is niet gezegd dat de Borrelia bacterie dood is het kan nog steeds actief zijn en of heb je misschien een nieuwe herinfectie (nieuwe teken- of nimfen beet) gekregen? viewtopic.php?f=32&t=998&start=10
Fee schreef:Misschien dat ik zelf nog een detox protocol kan volgen maar ik heb echt geen flauw idee hoe dit werkt. Hete baden of drupjes citroensap doen echt niets af. Ik ben veels te ziek.
Met detoxen moet je als als je erg ziek erg voorzichtig zijn en blijven omdat het heftige reacties kan geven. Begin anders met water te drinken voor het afvoeren van afvalstoffen.
Lyme en ontgiften http://moezijniszooo.blogspot.nl/2015/0 ... iften.html
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Fee

Berichtdoor Fee » Vr 08 Sep 2017, 18:43

Hoi Roxy,

Ja en ik ben dus zo slim geweest met een heel flesje te beginnen. :( Ik dacht dat een paar druppels toch geen effect zou hebben en wist niet dat ik moest opbouwen. In eerste instantie hielp de burbur heel goed en heb twee vrij goede jaren gehad totdat ik dus die overdosering had. Ik weet ook niet waarom ik zo begonnen ben met een heel flesje. Ja,omdat ik zo graag beter wilde worden en zo wanhopig was dat ik dacht dat ik zo sneller beter zou worden...

Antidepressiva en oxazepam is idd echt rotzooi en ik haat het om te gebruiken. Hoe minder hoe beter. Maar als ik het niet gebruik kunnen ze me vastbinden in de isoleer omdat ik gil van de angst denk ik. :( Ik heb wel eens gewoo niet gebruikt hoor tijdens die aanvallen,afgelopen zaterdag nog. Ik heb er nog steeds een trauma van.

Zover ik weet geen nieuwe infectie gelukkig. Ik snap alleen niet waarom mijn lyme arts me ook zo hoge doseringen gaf van antibiotica en daarbij nog cats claw en andere dingen. Ik ga in elk geval je linkjes bekijken. Heel erg bedankt dat je met me praat. Ik ben soms zo wanhopig pff. Ben zo bang nooit meer beter te worden! Ik kan zelfs geen kinderen meer krijgen. Sorry als ik in herhaling val,ik vergeet alles gewoon.

Liefs Fee

Eus

Berichtdoor Eus » Za 09 Sep 2017, 13:53

Antidepressiva en oxazepam is idd echt rotzooi en ik haat het om te gebruiken. Hoe minder hoe beter. Maar als ik het niet gebruik kunnen ze me vastbinden in de isoleer omdat ik gil van de angst denk ik. :( Ik heb wel eens gewoo niet gebruikt hoor tijdens die aanvallen,afgelopen zaterdag nog. Ik heb er nog steeds een trauma van.

Je kunt beter niet zomaar opeens stoppen met dit soort middelen, dan heb je grote kans op het krijgen van "rebound" ( https://www.kenniscentrum-kjp.nl/Profes ... fenidaat-1 ) voor zover het oxazepam betreft en onttrekkingsverschijnselen voor wat betreft de anti-dpressiva http://hulpgids.nl/informatie/medicijne ... ssiva.html

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 09 Sep 2017, 17:28

Hoi Fee,
Belangrijke informatie die @Eus geeft ga het zeker lezen!

Nog een paar vragen.. jouw onderschrift is mij opgevallen en geeft aan dat Lyme (neuroborreliose) en autisme geen goede combinatie zijn. Over autisme een paar vragen: is de diagnose gesteld naar aanleiding van psychische klachten en of gedrag? En is de diagnose gesteld op basis van goed onderzoek en door professionals? http://www.autismewegwijzer.nl/autisme/ ... se-stellen en http://www.autisme.nl/over-autisme/diagnostiek.aspx
Is het een diagnose of als een label gegeven? Autisme kan een verkeerde diagnose zijn.

Informatie Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/kinderen-en-jongeren/ Ben je jong of een jong volwassene?
Neuropsychiatrische problemen bij kinderen
Net als bij volwassenen is Lyme, wanneer het tijdig en adequaat wordt behandeld, veel minder een probleem, maar wanneer een infectie onderbehandeld wordt of over het hoofd wordt gezien, kunnen de verschijnselen neuropsychiatrisch worden en de herhaalde antibiotica-behandelingen zullen minder snel aanslaan.

Uit twee verschillende studies (VS) blijkt dat kinderen met Lyme audiovisuele problemen ontwikkelen. De kinderen kunnen een misdiagnose van gedragsproblematiek krijgen. Problemen die kunnen voorkomen, zijn niet verklaarbare angsten, bijv. angst voor het donker, scheidingsangst. Verder autisme, depressie, slecht luisteren en irriterend gedrag, opstandig gedrag, obsessief gedrag en Tourette-achtige klachten (tics).
En ik zet dit bericht met informatie over 'Chronische neuroborreliose' er nog een keertje voor je bij viewtopic.php?f=20&t=1734#p16573

Fee

Berichtdoor Fee » Za 09 Sep 2017, 21:05

Eus schreef:

Je kunt beter niet zomaar opeens stoppen met dit soort middelen, dan heb je grote kans op het krijgen van "rebound" ( https://www.kenniscentrum-kjp.nl/Profes ... fenidaat-1 ) voor zover het oxazepam betreft en onttrekkingsverschijnselen voor wat betreft de anti-dpressiva http://hulpgids.nl/informatie/medicijne ... ssiva.html
Oeps van antidepressiva wist ik het wel maar ik ga van oxazepam soms wel eens van 10 naar 5 in 1 dag. Oh wat erg zoveel. Maar ze werken nauwelijks meer.

Fee

Berichtdoor Fee » Za 09 Sep 2017, 21:07

Roxy schreef:Hoi Fee,
Belangrijke informatie die @Eus geeft ga het zeker lezen!

Nog een paar vragen.. jouw onderschrift is mij opgevallen en geeft aan dat Lyme (neuroborreliose) en autisme geen goede combinatie zijn. Over autisme een paar vragen: is de diagnose gesteld naar aanleiding van psychische klachten en of gedrag? En is de diagnose gesteld op basis van goed onderzoek en door professionals? http://www.autismewegwijzer.nl/autisme/ ... se-stellen en http://www.autisme.nl/over-autisme/diagnostiek.aspx
Is het een diagnose of als een label gegeven? Autisme kan een verkeerde diagnose zijn.

Informatie Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/kinderen-en-jongeren/ Ben je jong of een jong volwassene?
Neuropsychiatrische problemen bij kinderen
Net als bij volwassenen is Lyme, wanneer het tijdig en adequaat wordt behandeld, veel minder een probleem, maar wanneer een infectie onderbehandeld wordt of over het hoofd wordt gezien, kunnen de verschijnselen neuropsychiatrisch worden en de herhaalde antibiotica-behandelingen zullen minder snel aanslaan.

Uit twee verschillende studies (VS) blijkt dat kinderen met Lyme audiovisuele problemen ontwikkelen. De kinderen kunnen een misdiagnose van gedragsproblematiek krijgen. Problemen die kunnen voorkomen, zijn niet verklaarbare angsten, bijv. angst voor het donker, scheidingsangst. Verder autisme, depressie, slecht luisteren en irriterend gedrag, opstandig gedrag, obsessief gedrag en Tourette-achtige klachten (tics).
En ik zet dit bericht met informatie over 'Chronische neuroborreliose' er nog een keertje voor je bij viewtopic.php?f=20&t=1734#p16573
Hoi Roxy,ik ga je link zo lezen. Ik heb echt autisme helaas en dat is er na jarenlang aanmodderen uitgekomen. Maar ik kwam er eigenlijk zelf ook achter toen ik in 2014 opgenomen werd. Ik ben doorgewezen naar een autismecentrum en krijg sinds een jaar nu hulp. Ik zal wel als een jongere klinken en zie er zo uit maar ik ben helaas een oude dame van 40. :lol: Het komt trouwens ook in de familie voor. Maar mijn lyme maakt mijn autismeklachten dus wel erger! Vrijwel alles wat ik aan klachten had van Lyme heeft verband met mijn autisme heb ik het idee. Woedeaanvallen,paniekaanvallen,droefheid en nog veel meer.

Eus

Berichtdoor Eus » Za 09 Sep 2017, 21:16

Oeps van antidepressiva wist ik het wel maar ik ga van oxazepam soms wel eens van 10 naar 5 in 1 dag. Oh wat erg zoveel. Maar ze werken nauwelijks meer.

Dan zijn jouw klachten waarschijnlijk ook daar (grotendeels of deels?) aan te wijten.

Advies; laat je begeleiden met het gebruik van antidepressiva en rustgevende middelen. Er is iemand die dat voorgeschreven heeft, zoek daar zorg, kan ook eventueel via de GGZ. Het is ook opmerkelijk dat je er 10 voorgeschreven krijgt. Mensen met zulke hoge doseringen krijgen tabletten van 50 mg. ipv 10 mg. Of slik je 10 tabletten van 50 mg?

Zorg dat je een gestructureerde behandeling gaat volgen en ga niet zelf experimenteren met reguliere en alternatieve middelen. Daar knap je niet van op en dat is uiteindelijk je doel.

Om dit soort middelen af te bouwen, bestaan er zgn. "taperingstrips" http://www.cinderella-tx.org/nl/taperin ... bestellen/ Ook dat dient onder begeleiding van een arts te gebeuren. Afkicken van dit soort verslavende middelen is heftig.

Fee

Berichtdoor Fee » Za 09 Sep 2017, 21:33

Eus schreef:

Dan zijn jouw klachten waarschijnlijk ook daar (grotendeels of deels?) aan te wijten.

Advies; laat je begeleiden met het gebruik van antidepressiva en rustgevende middelen. Er is iemand die dat voorgeschreven heeft, zoek daar zorg, kan ook eventueel via de GGZ. Het is ook opmerkelijk dat je er 10 voorgeschreven krijgt. Mensen met zulke hoge doseringen krijgen tabletten van 50 mg. ipv 10 mg. Of slik je 10 tabletten van 50 mg?

Zorg dat je een gestructureerde behandeling gaat volgen en ga niet zelf experimenteren met reguliere en alternatieve middelen. Daar knap je niet van op en dat is uiteindelijk je doel.

Om dit soort middelen af te bouwen, bestaan er zgn. "taperingstrips" http://www.cinderella-tx.org/nl/taperin ... bestellen/ Ook dat dient onder begeleiding van een arts te gebeuren. Afkicken van dit soort verslavende middelen is heftig.
Eus,afkicken gaat helaas niet. Ik heb te heftige paniekaanvallen om af te kicken. Ik krijg er geen 10 voorgeschreven maar 6 per dag van 10 mg. Soms gebruik ik er maar 4 of 5 en spaar de rest van de maand op. Het is 10 mg per pil. Ik ben wel eerder gestopt in het ziekenhuis,cold turkey van 20 pillen tot 4. Totaal geen problemen mee gehad,maar doordat ik dus die Lyme klachten heb kan ik nooit helemaal stoppen omdat ze me dan moeten vastbinden omdat ik ga gillen van paniek,in m'n broek pies etc. Elke dag om 10 uur in de ochtend gebeurd dit, het is een vreemd soort ritme. Eerst ging het met een soort maandelijkse cyclussen en was ik 2 dagen van de week ziek in bed een paar maanden achter elkaar. Daarna kwamen de aanvallen weer rond de 4 weken heel heftig terug en zwakten weer af. Nu is het zo dat er nauwelijks een ritme in zit,alleen ochtends als ik wakker word begint de paniek en ik weet dat die om 10 uur het ergste is en pak dan 5 oxazepam. Dat is al jaren zo. Maar het is wel hoe zieker ik ben,dat ik avond's die aanvallen ook ga krijgen en ochtends krijg ik ze dan ook vroeger. Het ergste is als ik ochtends het ziekste ben,dan al om 6 uur wakker word van de paniek en 30 keer per dag moet poepen. Dit was het ergste in 2011. Toen heb ik wat goede jaren gehad in 2015-2016 en 2017 is helaas weer een klotejaar maar dit door mezelf en teveel burbur. Maar je snapt wel dat ik wil minderen met oxazepam en antidepressiva maar als ik ZO in paniek ben door de lyme,gaat dit voorlopig niet gebeuren. Kun je je voorstellen hoe wanhopig ik me voel om afhankelijk te zijn van pillen? :( :(

Eus

Berichtdoor Eus » Za 09 Sep 2017, 21:44

Maar je snapt wel dat ik wil minderen met oxazepam en antidepressiva maar als ik ZO in paniek ben door de lyme,gaat dit voorlopig niet gebeuren. Kun je je voorstellen hoe wanhopig ik me voel om afhankelijk te zijn van pillen? :( :(

Ik snap je wanhoop maar wie weet komen je klachten wel door alle medicatie die jij slikt en niet door Lyme. Je zou kunnen vragen of er hiernaar gekeken kan worden, via genenonderzoek kun je erachter komen of je de medicatie wel goed af kunt breken. Dit kan je behandelaar aanvragen; http://www.farmacogenetica.nl/genen.html

Als je ze niet goed afbreekt, stapelen de gifstoffen dus in je lichaam en veroorzaakt dat klachten...

Terug naar “Lyme Café”