Ik heb heel erg last van erge herxen, dwz. dat de lymeklachten die ik had in hoge mate verergeren.
Begin ook weer panisch te worden.
Krijg het rare loopje weer terug, til mijn voeten te hoog op, zo raar.
Vind het heel erg zwaar, gebruik 3 maal daags 50mg
Enorme druk in het hoofd, pijnlijke pezen (in de re hiel) pijn in de boven rug, zelfs pijn in de huid van mijn tenen.
Ik word ook ineens weer kortaf en niet erg omgangsvriendelijk voor mijn omgeving.
Nu las ik dat een eetlepel kokosolie in de avond helpt, en ik ben tussendoor a.h. ontgiften, maar het lijkt allemaal niet te helpen.
Ik weet niet of ik er doorheen moet of moet gaan stoppen voor eventjes.
Ik las op het lymenet dat je wel moet doorgaan en niet stoppen.
Heb vlgd. week pas weer consult.
minocycline en Herxen
Re: minocycline en Herxen
Oh Sproetje, dat klinkt niet fijn…
Misschien kan je zo nog met je arts contact krijgen via het telefonisch spreekuur? Of voicemail inspreken of mailen?
Ik heb wel eens savonds nog binnen een uur een reactie van dezelfde arts gehad met bruikbaar advies.
Ik denk dat je beter niet tot volgende week kan wachten...
Mijn arts raadde me in een vergelijkbare situatie aan om 1 innamemoment over te slaan. D.w.z. die avond geen AB nemen, dan de volgende ochtend, afhankelijk van hoe ik me voelde weer herstarten.
Een herx is iets waar je doorheen moet, maar je lichaam moet het wel bij kunnen houden...
Je neemt ook nog de claritromycine toch? En het ging goed toen je er nog maar 2x 50mg minocycline bij nam i.p.v. 3x 50mg? Misschien kan je met je arts overleggen om terug te gaan naar de vorige dosering.
Ik zou geen kokosolie nemen, het verzadigde vet kan op dit moment ook juist extra belasting zijn voor je lever. Ik begrijp de logica erachter niet dat het goed zou zijn voor detox.
Hou het maar even op wat lichtere voeding en extra water drinken, weinig prikkels en rust nemen.
Evt. wat dr. Horowitz aanraadt: uitgeperste citroen in een glas water drinken, extra glutathion en (buffered) vitamine C nemen. Voor zover je dat niet al deed.
Als het vanavond/vannacht niet verbeterd zou je nog evt. een binder kunnen nemen, zoals actieve kool, klei of cholestyramine.
Sterkte! Laat nog even weten of het straks of morgenochtend wat beter gaat…
Ze worden gekilled!
Josie

Misschien kan je zo nog met je arts contact krijgen via het telefonisch spreekuur? Of voicemail inspreken of mailen?
Ik heb wel eens savonds nog binnen een uur een reactie van dezelfde arts gehad met bruikbaar advies.
Ik denk dat je beter niet tot volgende week kan wachten...
Mijn arts raadde me in een vergelijkbare situatie aan om 1 innamemoment over te slaan. D.w.z. die avond geen AB nemen, dan de volgende ochtend, afhankelijk van hoe ik me voelde weer herstarten.
Een herx is iets waar je doorheen moet, maar je lichaam moet het wel bij kunnen houden...
Je neemt ook nog de claritromycine toch? En het ging goed toen je er nog maar 2x 50mg minocycline bij nam i.p.v. 3x 50mg? Misschien kan je met je arts overleggen om terug te gaan naar de vorige dosering.
Ik zou geen kokosolie nemen, het verzadigde vet kan op dit moment ook juist extra belasting zijn voor je lever. Ik begrijp de logica erachter niet dat het goed zou zijn voor detox.

Hou het maar even op wat lichtere voeding en extra water drinken, weinig prikkels en rust nemen.
Evt. wat dr. Horowitz aanraadt: uitgeperste citroen in een glas water drinken, extra glutathion en (buffered) vitamine C nemen. Voor zover je dat niet al deed.
Als het vanavond/vannacht niet verbeterd zou je nog evt. een binder kunnen nemen, zoals actieve kool, klei of cholestyramine.
Sterkte! Laat nog even weten of het straks of morgenochtend wat beter gaat…
Ze worden gekilled!

Josie
Ik weet niet beter dan dat je bij ernstige toename van klachten ten gevolge van de AB, deze in dosering terug brengt, zodat de klachten op een acceptabel niveau komen. Zou in ieder geval met je behandelaar overleggen! Sterkte!
Minocycline heeft overigens een lange halfwaardetijd...
Minocycline heeft overigens een lange halfwaardetijd...
Ja, het is 1 inname moment overslaan.
Of anders 2 als het te erg wordt.
Buiten de herxen om: eindelijk een ab die in en achter de ogen gaat.
Of anders 2 als het te erg wordt.
Buiten de herxen om: eindelijk een ab die in en achter de ogen gaat.

Vroeg me af hoe lang je minocycline het beste zou kunnen gebruiken, vond bv dit:
https://www.lymeneteurope.org/forum/vie ... f=5&t=6273
https://www.lymeneteurope.org/forum/vie ... f=5&t=6273
Dat gaat over MS, zegt toch niets over Lyme?!
Ik heb een aantal jaren Minocycline gebruikt, uiteindelijk gaan pulsen in combi met TInidazole en daarna kon ik stoppen met AB.
Ik heb een aantal jaren Minocycline gebruikt, uiteindelijk gaan pulsen in combi met TInidazole en daarna kon ik stoppen met AB.
Eus schreef:Dat gaat over MS, zegt toch niets over Lyme?!
Ja, MS
Ik kon niet veel vinden mbt duur behandelen met minocycline en lyme
Maar las ook deze
https://www.lymeneteurope.org/forum/vie ... f=5&t=6268
Eus schreef:Ik heb een aantal jaren Minocycline gebruikt, uiteindelijk gaan pulsen in combi met TInidazole en daarna kon ik stoppen met AB.
Een paar jaar is wel lang toch, ging je stoppen toen je klachten weg waren?
Een paar jaar is wel lang toch?
Ja, dat is best lang.... Maar soms heb je geen keuze

Ja, dat is waar.
Ik hoop alleen altijd dat het voor mij niet hoeft te gelden (een beetje wegkijken denk ik)
Maar als je leest dat alles langzaam gaat bij borrelia dan is een paar jaar miss. nog niet echt zo lang.
Ik hoop alleen altijd dat het voor mij niet hoeft te gelden (een beetje wegkijken denk ik)
Maar als je leest dat alles langzaam gaat bij borrelia dan is een paar jaar miss. nog niet echt zo lang.
Het ligt eraan hoe snel je vooruit gaat en waar je startpunt is. Ik lag uitsluitend nog maar op bed / bank, kon verder niet veel meer. Dus mijn startpunt was niveau belabberd..... Maar ik ben er (7 1/2 jaar na start behandeling) overtuigd van geraakt dat je er niet komt met uitsluitend AB. Er is meer nodig.
Dus moet je onder andere zoeken naar de onderhoudende factoren van je ziek-zijn, die zijn voor iedereen anders en dat maakt dat Lyme ook geen standaard-behandeling kent. Voor de een ligt het aan co-infecties, de ander heeft belasting met zware metalen, je kunt te maken hebben met gen-mutaties, B12 tekorten etc. etc. Met het zoeken naar de onderhoudende factoren ben ik de laatste twee jaar bezig en dat brengt me absoluut op een hoger niveau van functioneren. Alleen het gaat langzaam....heb mijn leeftijd vast tegen
Dus moet je onder andere zoeken naar de onderhoudende factoren van je ziek-zijn, die zijn voor iedereen anders en dat maakt dat Lyme ook geen standaard-behandeling kent. Voor de een ligt het aan co-infecties, de ander heeft belasting met zware metalen, je kunt te maken hebben met gen-mutaties, B12 tekorten etc. etc. Met het zoeken naar de onderhoudende factoren ben ik de laatste twee jaar bezig en dat brengt me absoluut op een hoger niveau van functioneren. Alleen het gaat langzaam....heb mijn leeftijd vast tegen

Terug naar “Reguliere Behandeling”