LYME CRYME - 'The lyme crime against humanity'

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
VerlorengezondheidM

Re: LYME CRYME - 'The lyme crime against humanity'

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 11 Nov 2016, 23:41

Sproetje schreef:Trouwens, hoe lang is dat geleden dat je bij het Balatonmeer in Hongarije bent geweest?

Ik was op vakantie op een camping welke direct was gelegen aan het Balatonmeer in Hongarije in 1996 was dat.

15 years ago we established the financially independent Center for Tick-borne Diseases. The milestones of this work at the Center for Tick-borne Diseases are the description of a new tick-borne rickettsial illness (tick-borne lymphadenopathy), development of a Lyme immunoblot kit and an automated immunoblot reader. We described a simple and reliable method for detection of intrathecal borrelia antibody synthesis which is necessary for the diagnosis of neuroborreliosis.

Opvallend dat zoiets WEL mogelijk is in een medisch gezien minder ontwikkeld land als Nederland.

Bron: https://www.researchgate.net/publicatio ... in_Hungary

Nog eentje, ditmaal van NCBI

Tick-borne encephalitis and Lyme disease in Hungary: the epidemiological situation between 1998 and 2008.

Uit nader onderzoek op de landskaart op ik meen Wikipedia blijkt de allerhoogste concentratie Lyme besmettingen precies rondom het Balatonmeer te liggen in Noord-West Hongarije waar die epidemie zich ook voordeed.

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23428090

Opeens bedenk ik mij nu dat ik heden ten dage precies de helft van mijn leven op deze aardbol chronisch ziek ben.

Ik ben toen ik chronisch ziek was geraakt, jaren later ook nog op vakantie geweest in Brazilie (Natal/Pipa/Cumbuco etc) waar ik door de warmte minder pijnen had waardoor ik beter en makkelijker kon bewegen.

In Brazilie; elke dag een agressief uitgebreid vers fruitontbijt en veel vis dat deed mij ook altijd goed (verse kokosnoten etc), mijn Lyme was niet weg maar werd toen wel beter naar de achtergrond gedrukt.

Van warmte en hoge temperaturen heb ik weinig tot geen last, de koud doet mij meer pijn (letterlijk en figuurlijk), maar misschien scheelt het omdat ik licht getint en een mengelmoes ben.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 12 Nov 2016, 17:42

Interessant stukje.
Het László instituut heeft de test ontwikkeld.

VerlorengezondheidM schreef:Opvallend dat zoiets WEL mogelijk is in een medisch gezien minder ontwikkeld land als Nederland.

Nederland wil zich wel graag voordoen alsof het de beste zorg in huis heeft.
Maar dat is een droom

VerlorengezondheidM schreef:Uit nader onderzoek op de landskaart op ik meen Wikipedia blijkt de allerhoogste concentratie Lyme
besmettingen precies rondom het Balatonmeer te liggen in Noord-West Hongarije waar die epidemie zich ook voordeed.

Ik las dat aan het Balaton meer enorme hoeveelheden soorten vogels zich ophouden, en ik vroeg me af hoe dat nu zit met de migratie van deze vogels.
Ik vond deze:

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1 ... 09.9674400

Hungarian wetlands are internationally important staging and wintering places for many Eurasian waterfowl. However, published data on migration are scarce or completely lacking for the majority of waterfowl species from the region

Het stikt daar van de watervogels.
In deze studie hebben ze de wilde eend gevolgd.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 12 Nov 2016, 18:07

Denk jij dat dit die 'aparte' co-infecties bij mij kan verklaren zoals Babesia Microti; ik las namelijk dat deze in o.a. Polen wel (vaker)voorkomt?

De afwijkende huidplek op mijn rug, die ik ook aan Balaton heb opgelopen, komt voor in de update versie van het RIVM, alleen was deze na een paar dagen wel weer verdwenen?

En waar kan ik die Borrelia Miyamotoi laten testen, die schijnt daar ook voor te komen namelijk?

Eco-epidemiology of Borrelia miyamotoi and Lyme borreliosis spirochetes in a popular hunting and recreational forest area in Hungary

Bron NCBI lees meer

Dokter S. vond/vindt het interessante materie over de lyme epidemie in Hongarije en wil zich ook gaan inlezen hierop, dit op mijn verzoek.

Wat ik begrepen heb houdt dokter S. zich ook bezig met wetenschap omtrent Lyme.
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 12 Nov 2016, 19:20

VerlorengezondheidM schreef:Denk jij dat dit die 'aparte' co-infecties bij mij kan verklaren zoals Babesia Microti; ik las namelijk dat deze in o.a. Polen wel (vaker)voorkomt?

Pers. denk ik dat zoiets goed mogelijk is, alleen is er nog erg weinig data hierover.

Wel vond ik nog een studie uit Amerika (ja, sorry) dat vogels dragers zijn van borrelia, In dit artikel staat meteen ook een link naar de
plos one publicatie:
http://www.natureworldnews.com/articles ... roblem.htm

En dan denk ik dat ze nog wel meer bij zich kunnen dragen, want ze zitten vaak ook vol met luizen en mijten die ook weer vreemde ziektes geven aan een vogel, dat pikt een teek makkelijk op als ie op zo'n vogel gaat zitten

Ik zal nog eens kijken of daar meer over te vinden is, ik heb ook hele rare co-infecties gehad,
Maar die co-infecties blijven altijd wat achter, men vindt borrelia al moeilijk, en dan nog co-infecties erbij dat wordt vaak te veel voor het establishment.

Borrelia Miyamotoi kan nog steeds niet goed getest worden hier in Nederland of eigenlijk in Europa.
In Amerika is iemand die een lab heeft die dat test, maar of je bloed op tijd daar kan aankomen?

VerlorengezondheidM schreef:Dokter S. vond/vindt het interessante materie over de lyme epidemie in Hongarije en wil zich ook gaan inlezen hierop, dit op mijn verzoek.

Gelukkig zijn er nog mensen die zich wel willen inzetten om een beter beeld te krijgen over de ziekte van lyme.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 13 Nov 2016, 02:01

Hoi Sproetje en anderen,

Nog even terugkomend op die clusteruitbraken:

Waarom denk jij dat uitgerekend in de 'Hudson Valley' (pal naast New-England!) een lyme-epidemie is uitgebroken?

Je weet wel die ene uitbraak waar notabene Amerikaans internist dr. R.H. zelf ter plekke is gegaan en uiteindelijk ook is gebleven, meen ik.

Dit om alles nog een beetje in goede banen te leiden met al die Lyme patienten aldaar.

Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hudson_Valley

'Lyme disease in the Hudson Valley'

Bron: http://moriartypt.com/2016/05/04/lyme-d ... on-valley/

More pockets

That same pattern of spread to adjacent areas is seen elsewhere, said Joseph Piesman, chief of tick-borne disease activity for the CDC. Lyme disease has spread up the Hudson River Valley and since the 1980s has even reached into the area of Albany. Birds and deer are the two major ways by which ticks move, he said, and wherever they drop off it's like sparks and tinder; at some point there may be enough to start a fire.

Bron: http://m.journaltimes.com/lifestyles/ti ... 96e52.html
Lyme Test Negative?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 13 Nov 2016, 19:32

VerlorengezondheidM schreef:Waarom denk jij dat uitgerekend in de 'Hudson Valley' (pal naast New-England!) een lyme-epidemie is uitgebroken?

Vaak is het al aanwezig maar weet men bij bepaalde ziektes niet goed wat het is.
In het begin kon men niet de link leggen tussen de ziekteverschijnselen en de oorzaak.

Men vond "vreemdsoortige ziektes" in die buurt en Allan Steere vroeg aan Burgdorfer om het bloed te onderzoeken.
Pas in 1982 kon de link gelegd worden met de ziektes en de spirocheet die deze ziektes veroorzaakte.

Het is jammer dat Amerika zo lang heeft geroepen dat deze ziekte alleen in die area van New York voorkwam, nu pas vele jaren later moet men toegeven dat het eigenlijk door heel Amerika speelt.
Men wilde er niet aan.
Dat borrelia door vogels wordt overgedragen is ook lange tijd geprobeerd te ontkennen, men zocht allerlei redenen om deze manier van overdracht vooral geen doorgang te laten krijgen.

Stel jezelf de vraag waarom niet. (en denk dan een ander antwoord te zoeken dan de mainstream)

Amerika leeft nog in de gedachte van de 2e W.O. terwijl ze er zelf nooit in hebben gezeten, ook hebben ze Europa (Duitsland) Niet bevrijd, (daarover bestaat een goede duitse film, misschien heb je die gezien, dan kun je goed zien welk land dat wel was - Der Untergang )
Ze willen de koude oorlog vooral door laten gaan.
Daar hebben ze baat bij.

Het zou een prachtig verhaal zijn, maar aangezien de hele wereld besmet is gaat dat verhaaltje niet meer op.

De franse docu laat het ook goed duidelijk zien, vooral vanaf 12:00

https://vimeo.com/95647143

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 13 Nov 2016, 20:53

Sproetje en anderen,

Denk jij dat de Hudson River een (prominente) rol heeft gespeeld bij het verder doen verspreiden van Lyme en co's?

Wat ik begrepen heb is/was met name 'the lower hudson valley', het episch centrum van de Lyme epidemie aldaar.

De ontkenning van vogels alszijnde verspreiders van teken en Lyme lijkt hand in hand te gaan met het in stand houden van en standariseren van achterhaalde/antieke Lyme testen (=Elisa/Western Blot)
* Remember Birds carry infected ticks and therefore infected ticks can be found in any area where birds fly as they do carry ticks.

Bron: http://www.lyme-symptoms.com/CoInfections.html

In notabene 1986 werd al gewaarschuwd voor Lyme in de Hudson Valley door de New-York Times.

Huh; watervogels als verspreiders van teken, zie deze weerzinwekkende foto van de onderkant van de poten van een watervogel, STZ.

Bron: https://m.facebook.com/Tekenbeetziekten ... ale2=de_DE

Bron: http://www.nytimes.com/1986/09/02/nyreg ... sease.html

Oh ja en dan nog wat; waarom moet er eerst een Lyme epidemie aan te pas komen, voordat dit gezondheidsprobleem politiek gezien serieus op de agenda komt?

De verontwaardiging over Zika versus Lyme is er niet alleen bij mij en vele andere Lymies, maar dus ook bij Amerikaans internist dokter R.H., die uiteraard geld nodig heeft voor gedegen wetenschappelijk broodnodig onderzoek naar Lyme en co's.

Als het kalf verdronken is dempt men de put, althans zo lijkt het erop.

"We are not getting the monies we need for research," Horwitz said. "The NIH is giving about $25 million for Lyme whereas Zika virus got almost a billion even though Lyme is the number one spreading epidemic in the United States at this point."

Lyme disease cases are so prevalent in the Hudson Valley that it has become a campaign issue.

Wel grof geldelijk investeren in een buitenlands virus, maar de binnenlandse gezondheidsproblemen weinig tot geen budget verstrekken (symboolpolitiek?), helemaal top!

Bron: http://www.fox5ny.com/news/193059788-story

Mogelijke oorzaken van de toename van het aantal Lyme besmettingen in de US?

Lyme disease expansion, and mice numbers aren't very convincing, either, said Richard Ostfeld, an ecologist at the Cary Institute of Ecosystem Studies in Millbrook, N.Y., who has done a lot of research on Lyme disease. He says a more sound theory is rising temperatures.

"Climate change is responsible for opening up areas that were just too harsh for ticks," Ostfeld said.

Wat wil de nieuwe president van de USA Donald Trump ook al weer wel/niet doen op het gebied van klimaatbeheersing?

Bron: https://www.washingtonpost.com/news/to- ... ort-shows/
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 27 Nov 2016, 16:32

Tick-borne encephalitis transmitted by unpasteurised cow milk in western Hungary, September to October 2011.

Abstract
In October 2011, a cluster of four tick-borne encephalitis (TBE) cases was identified in Hungary. Initial investigations revealed a possible link with consumption of unpasteurised cow milk sold by a farmer without authorisation. We performed a cohort study including all regular customers of the farmer. Overall, eleven cases (seven confirmed and four suspected) were identified. Customers who had consumed the farmer’s unpasteurised cow milk had more than a two-fold increased risk for being a TBE case, although not at statistically significant level.

Bron: NCBI lees meer
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 15 Okt 2017, 00:11

Sproetje schreef:Afbeelding

Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden.
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 18 Okt 2017, 14:42

Lyme Test Negative?

Terug naar “Artikelen en Linkjes”