Of er financiele belangen meespelen met het tot stand komen van de ILADS richtlijnen (die een antwoord zijn op de bekrompen IDSA richtlijnen) is nog maar zeer de vraag.
Ik dacht juist dat vele artsen die lid zijn v.d. ILADS juist vele boetes opgelegd kregen/krijgen waardoor ze niet meer in goed fatsoen lymepatiënten kunnen behandelen.
Een voorbeeld (en de lijst is een stuk langer dan deze ene):
https://www.facebook.com/notes/under-ou ... 321923548/In the end, Dr. Jemsek’s license was suspended but “stayed” for a year, meaning he could continue to practice medicine under tight restrictions. However, Blue Cross Blue Shield of North Carolina seized the opportunity to follow up on the medical board’s judgment with a $20 million lawsuit, for Dr. Jemsek’s alleged “unnecessary” antibiotic treatments. (For more details, read the article, “Struggles Continuing Amidst Lyme Wars.”)
Dan is het juist precies andersom, dan kun je stellen dat artsen die buiten de vaststaande kaders om willen behandelen omdat ze zien dat een kort kuurtje faalt, juist financieel worden uitgebuit
Over het gebrekkige onderzoek waar STZ het over heeft mbt de ILADS behandelingen stoor ik me ook, er zijn voldoende goede onderzoeken die aantonen dat langere antibioticum zin heeft, hier een greep, maar er zijn er nog veel meer:
viewtopic.php?f=6&t=1533Verder kan ik nergens vinden dat er een ILADS arts zichzelf een expert noemt, deze titel is hun toebedeelt door wie?
Op de site van STZ wordt nergens uitgelegd hoe dat dan precies zit.
Ze moeten het óf van de site halen, of beter uitleg geven, want nu blijft het allemaal erg vaagjes.
Er is een mogelijkheid dat STZ doelt op een oud ILADS "president" Dr. Stricker die ook bij het CDC werkt.
Maar dan nog is het een omstreden uitlating dat de ILADS geld verdient aan langdurige behandeling antibioticum.