Goedemiddag,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen antwoord te vinden op mijn vragen,
door alles wat ik lees op internet zie ik door de bomen het bos niet meer.
Al jaren heb ik klachten...nekpijn, vaak heftige hoofdpijn, en pijn achterhoofd spierkrampen/verzuring, vermoeide armen en benen, krampen borst ( lijkt op een hartinfarct), trillen, wazig voelen /watten in hoofd, spastische darm, rode ronde vlek op voet, vermoeid, ook vermoeid wakker wakker, lage rug pijn....periode gaat het goed en dan weer slecht, lijkt op een cyclus. Ik ben pas 33 jaar, maar voel mij vaak 83.
Ik ben bij verschillende artsen geweest en uiteindelijk werd er gezegd dat ik Fibromyalgie heb. Mijn gevoel zei mij dat dat niet klopt en heb een second opinion aangevraagd en gezegd dat ik getest wil worden op Lyme.
Ik ben getest en dit is de uitslag:
Borrelia burgdorferi IgG (eia) : Negatief uitslag komt overeen met <4 E/ml
Borrelia burgdorferi IgM (eia): Grenswrd
Borrelia burgdorferi IgG (blot): Negatief
Borrelia burgdorferi IgM (blot) Positief
Antistoffen aangetoond: OspC,, VisE-Mix
Ik was 2 dagen gestopt met een antibioticakuur doxy voor een luchtweg infectie, kan dat de uitslag beïnvloeden?
Hoe moet ik deze uitslag interperteren?
De artsen twijfelen of ik lyme heb, omdat de test uitslag niet overeenkomt met mijn klachten die ik al jaren heb?
Ik ben door in arts van het Sint Maartenkliniek doorverwezen naar het UMC Radboud, maar daar zeggen ze weer dat ik gezien de lange wacht tijden en de twijfel of het lyme is, beter naar een ziekenhuis kan gaan in mijn woonplaats.
Bedankt voor het lezen, ik hoop dat er iemand is die mij meer duidelijkheid kan geven.
Test uitslag Lyme?
Re: Test uitslag Lyme?
Hallo Sun,
Naar mijn mening, gezien jouw positieve Igm en je klachten, heb je Lyme.
Soms blijft een Igg negatief, soms ook omgekeerd positieve igg en negatieve igm.
Artsen moeten naar het klachtenpatroon kijken, testen naar antistoffen is slechts een hulpmiddel.
Het is erg lastig een goede reguliere arts te vinden die verstand heeft van deze complexe materie.
Kan je je een tekenbeet in het verleden herinneren?
Moon.
Naar mijn mening, gezien jouw positieve Igm en je klachten, heb je Lyme.
Soms blijft een Igg negatief, soms ook omgekeerd positieve igg en negatieve igm.
Artsen moeten naar het klachtenpatroon kijken, testen naar antistoffen is slechts een hulpmiddel.
Het is erg lastig een goede reguliere arts te vinden die verstand heeft van deze complexe materie.
Kan je je een tekenbeet in het verleden herinneren?
Moon.
Hoi Moon, bedankt voor je reactie. In het verleden heb ik nooit een teken beet gemerkt/gezien.
Ik heb vroeger wel veel paard gereden in het bos en vaak naar festivals geweest en dan in het gras zitten.
Ik ben nog een aantal klachten die ik heb vergeten te vermelden: altijd een opgezette klier in mijn nek, ribben doen vaak pijn...kan dit ook bij Lyme horen?
Als ik een test in Keulen wil laten doen, hoe moet ik dat dan aanpakken? En heb je nog tips?
Sun
Ik heb vroeger wel veel paard gereden in het bos en vaak naar festivals geweest en dan in het gras zitten.
Ik ben nog een aantal klachten die ik heb vergeten te vermelden: altijd een opgezette klier in mijn nek, ribben doen vaak pijn...kan dit ook bij Lyme horen?
Als ik een test in Keulen wil laten doen, hoe moet ik dat dan aanpakken? En heb je nog tips?
Sun
Owja...wat betekent igm grenswaarden?
Hallo Sun,
De klachten kunnen idd bij lyme horen.
Grenswaardig betekent dat het niet positief en ook niet negatief geinntepeteerd kan worden, zit dus net op het randje.
Het best kan je via een complementaire arts je bloed laten testen, heb zelf in het verleden het bloed via P. v. M. laten testen.
Gewoon bellen en afspraak maken
Je huisarts moet hier wel voor tekenen.
Ik zou daarnaast je ook laten testen op b12, en pfeiffer...dit kan gewoon via je huisarts.
Moon.
- edit door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter voor- en achternaam volgens forumspelregels viewtopic.php?f=2&t=271. -
De klachten kunnen idd bij lyme horen.
Grenswaardig betekent dat het niet positief en ook niet negatief geinntepeteerd kan worden, zit dus net op het randje.
Het best kan je via een complementaire arts je bloed laten testen, heb zelf in het verleden het bloed via P. v. M. laten testen.
Gewoon bellen en afspraak maken

Je huisarts moet hier wel voor tekenen.
Ik zou daarnaast je ook laten testen op b12, en pfeiffer...dit kan gewoon via je huisarts.
Moon.
- edit door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter voor- en achternaam volgens forumspelregels viewtopic.php?f=2&t=271. -
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”