Twijfels graag jullie mening.

Dada187

Twijfels graag jullie mening.

Berichtdoor Dada187 » Wo 03 Jan 2018, 02:55

Beste mensen van dit forum,
De laatste tijd maak ik mij nogal zorgen aangezien ik ongeveer 3 maanden geleden gebeten ben door een teek.

Misschien maak ik mijzelf enkel gek? Ik zal ook even uitleggen waarom zo enorm twijffel.

Een zeer goede kennis van mijn ouders woonachtig in België heeft ongeveer een jaar geleden een einde aan haar leven gemaakt,
Dit medische wijze door een zeer lange en slopende weg met veels te laat gediagnosticeerde lyme, ze had al jaren de bekende klachten maar geen dokter die ooit aan lyme heeft gedacht.
Haar levenskwaliteit was zo laag dat zij er voor heeft gekozen uit het leven te stappen.

Nu mijn verhaal.

Woonachtig in Zuid Holland en natuurliefhebber vind ik het eigenlijk een wonder dat ik tot 3 maanden geleden nog nooit een tekenbeet heb gehad.
Dit is dus wel gebeurte zo'n 3 maanden geleden en de teek heeft er ook nog eens aardig lang gezeten (oksel) ik schat ergens tussen de 48 -72 uur.
Nu komt het domste, ik stond te douchen toen ik opeens de teek opmerkte uit shock was het eerste wat ik deed de teek met mijn vingers eruit trekken.
Achteraf heel dom natuurlijk want er bleef een zwart stipje achter maar ik handelde uit pure paniek.
De dag erna ben ik dan toch gelijk naar de huisarts gaan, hij heeft nog even gekeken en volgens mij was de teek redelijk goed verwijderd en was het zwarte stipje hoogstwaarschijnlijk een pootje.
Al gelijk merkte ik dat teken totaal niet serieus worden genomen en de huisarts was ook niet van plan om een AB-kuur voor te schrijven.
Op aandringen kreeg ik toch AB voor 2 dagen.

Mij werd vertelt goed op uit te kijken voor de welbekende rode ring, echter met wat minimale research kom je er al snel achter dat deze niet altijd optreed, huisarts vertelde mij geen kring geen paniek!

Ondertussen zijn we ongeveer 3 maanden verder.
Ik heb altijd al een slecht slaapritme gehad iniedergelijke een ritme wat makkelijk verstoord of omgedraaid word.
Maar de laatste tijd voel ik mij erg vermoeid en kom ik moeilijk inslaap.
Maar ook als ik prima slaap word ik vaak totaal niet uitgerust wakker.
Echt het gevoel hebben uitgeput te zijn.
Als 2e klacht heb ik last van lichtgevoeligheid, iets waar ik nooit last van gehad heb.

Aangezien de testen in Nederland nauwelijks vertrouwbaar zijn twijfel ik dus om me te laten testen via een lab in Duitsland, hier zijn echter kosten aan verbonden en dat is niet erg alleen zou ik graag jullie mening horen of dit nodig is.

De twijfel is bij mij enorm want alle klachten kunnen ook door iets anders verklaard worden en soms denk ik gewoon dat door het verhaal van de kennis ik gewoon extra bang ben voor lyme.

Mvg

Daisy

Re: Twijfels graag jullie mening.

Berichtdoor Daisy » Wo 03 Jan 2018, 10:19

Hallo Dada

Mijn mening is jou gevoel serieus nemen en verder onderzoek doen.

PS
Ik heb je een privé bericht gestuurd.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Dada187

Re: Twijfels graag jullie mening.

Berichtdoor Dada187 » Wo 03 Jan 2018, 11:14

Beste daisy bedankt voor de snelle reactie, ik zie alleen geen pb in mijn inbox?
Ik heb mezelf voorgenomen het nog een week aan te kijken, doormiddel van proberen in een normaal slaapritme te komen en dan kijken watvoor verschil dat maakt.
Ik geef te snel toe aan dutjes waardoor ik snachts moeilijk slaap.
Mocht ik geen verschil merken ga ik nog 1x langs de huisarts als ik merk dat hij me niet serieus neemt ga ik gelijk stappen nemen om me te laten testen door een lab in duitsland.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”