Misschien ook een nadenkertje voor mensen die veel op internet in het openbaar vertellen en zich niet realiseren dat het gevolgen voor de behandelende artsen kan hebben..
Roxy, het speelt hier niet want hier geldt de regel dat artsen niet bij naam worden genoemd. (zie spelregels) De kwakvereniging en de anderen die je noemt hebben nog nooit direct naar een specifiek bericht van hier gelinkt. Ze kunnen linken wat ze willen maar zullen berichten hier niet kunnen misbruiken omdat wij al zorgvuldig omgaan met namen van artsen.
Het noemen van de term 'internetfora' helpt ze het te verhullen als ze bijv. in facebookgroepen opgenomen zijn. En natuurlijk kunnen ze op het oude lymenet forum de openbare berichten lezen, daar staan ook namen tussen.
Het is goed mensen te waarschuwen voor de desastreuze gevolgen van het publiekelijk noemen van namen van behandelend artsen.
Tegelijkertijd vind ik persoonlijk dat je af en toe te veel kritiek hebt op lymepatiënten in het algemeen. (ook
hier) Als je een probleem hebt met iemands blog, (facebook-)bericht of site kan je de auteur daar toch een berichtje over sturen? Dat werkt doorgaans efficiënter dan ergens anders zoals hier je beklag doen, waarvan je ook niet weet of de personen waarvoor je boodschap bedoelt is het lezen.
Ik zag overigens dat de site/link waarvan de kwakvereniging zegt dat ze de lijst met artsen vonden al offline is. Zij zullen zich ook wel doodgeschrokken zijn...
Mensen die oprecht voor hun behandeling op zoek zijn naar een arts kunnen terecht bij de telefoondienst van de lymevereniging, of rechtstreeks privé een andere patiënt vragen om tips. Dat heeft voor mij tot nu toe heel goed gewerkt.
Josie