Can Ticks Lay Eggs on Humans?

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
VerlorengezondheidM

Can Ticks Lay Eggs on Humans?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 12 Feb 2018, 10:13

Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Eus

Re: Can Ticks Lay Eggs on Humans?

Berichtdoor Eus » Ma 12 Feb 2018, 11:56

Schermafbeelding 2018-02-12 om 11.49.38.png
Schermafbeelding 2018-02-12 om 11.49.38.png (342.92 KiB) 3402 keer bekeken

Moeder teek is aan het bevallen. Onder het glas waarin ze zit, ligt een een Euro-muntstuk.
Tick Eggs and Humans
The good news is that ticks don’t lay eggs on humans or on any other animals. Adult female ticks only lay their eggs after they have filled up on blood and detached from the host.

The bad news is that tick eggs can still be a serious problem. If they detach from you or your pet inside your home, ticks lay eggs in your carpet or on your furniture. A single mother tick can lay thousands of eggs. When they hatch, thousands of tick larvae are all looking for hosts.

Wat een ontzettend slecht artikel! Een teek legt niet onmiddellijk nadat zij volgezogen is eitjes. Om sowieso in leven te kunnen blijven, heeft een teek vocht nodig en de luchtvochtigheid in woningen is in het algemeen daarvoor veel te laag. Ik heb meerdere keren teken in huis gehad (voor voorlichting), het kost heel wat moeite om ze in leven te houden. Eenmaal had ik een teek die eitjes ging leggen maar voordat zij al haar eitjes afgezet had, ging ze al dood....

Schermafbeelding 2018-02-12 om 11.49.38.png
Schermafbeelding 2018-02-12 om 11.49.38.png (342.92 KiB) 3402 keer bekeken
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-02-12 om 11.49.28.png
Schermafbeelding 2018-02-12 om 11.49.28.png (225.22 KiB) 3402 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eus op Ma 12 Feb 2018, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 12 Feb 2018, 14:32

RIVM
25 april 2014
Tekenweetjes
Als een teek binnen van mijn hond afvalt op de vloer, kunnen er dan (net als bij vlooien) larven komen? Kan er dan een tekenplaag in mijn huis ontstaan?
Iedere volgezogen vrouwtjesteek zal na een paar dagen tot een paar weken eitjes gaan leggen. Gelukkig kunnen de Nederlandse teken niet tegen droogte. Een teek die in een gemiddeld huis terecht kom zal na een dag of 5 sterven omdat de lucht te droog is. Dat geldt ook voor de eitjes. Het tekenvrij houden van huisdieren is wel heel nuttig. Daarmee wordt voorkomen dat teken via een huisdier op plekken in de tuin komen waar ze wel kunnen overleven.
Lees meer; Bron http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... kenweetjes
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Cesar

Berichtdoor Cesar » Za 19 Mei 2018, 18:02

Onderstaande citaat van de link verklaart voor mij een hoop, ik heb dit niet geweten!!

Ik woon sinds korte tijd in een woning met tuin waar ik recentelijk de tekenbeet heb opgelopen. Tijdens het bladeren vegen met slippers aan denk ik, hoe stom kon ik zijn...

Deze tuin heeft heel veel blad van de dikke bomen voor en achter, ligt een prachtige laag mos etc. Er lopen veel verschillende katten rond,
zitten vogels in de bomen, moet regematig een veldmuisje begraven... Dus dieren zat.

Lees meer; Bron http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... kenweetjes

Teken leven in ‘strooisel’. Dat is een laag dode, verterende bladeren die het hele jaar door (dus niet alleen in de herfst) aanwezig is. Ook een dikke moslaag vinden ze fijn. Dit zie je meestal in het bos, maar soms ook in tuinen. Zonder die strooisel- of moslaag overleven teken niet, dus in de tuin zitten er géén teken in planten die op een kale (zandige) bodem groeien.

In tuinen met een strooisel en/of moslaag kunnen teken zitten, maar dat kan alleen als er ook dieren komen die teken kunnen meebrengen. Vanuit de strooisellaag kruipen teken tot maximaal 1,5 meter omhoog in planten. Ze kruipen het liefst recht omhoog, en zullen zelden verder dan 1 meter over de bodem kruipen.

Dit was hetgeen mij o.a. aan de woning aantrok, zucht. Ook het tuinieren vond ik leuk, ga het tuinieren
nu echter uitbesteden aan een tuinman. Dit aangezien ik zo enorm gevoelig voor o.a. teken maar ook muggenbulten en noem maar op welk insect... (soort zoekt soort zeg maar) :mrgreen:
Ze zijn gek op mijn bloedgeur (dat komt door de bacteriën die hun "roepen", die er al in zitten zeg maar), zo van kom er bij het is hier leuk :roll:

Terug naar “Artikelen en Linkjes”