Hallo allemaal, ik heb hier al eerder gepost. Ik ben al jaren aan het tobben met vitamine B12 probleem met neurologische klachten. (zenuw en spierklachten). Nu ben ik dus door een teek gebeten en postitief getest. Zenuwklachten en spierklachten werden erger plus chronische hoofdpijn, dus ik vermoed dat dit een tweede besmetting is en dat de Lyme nu opgevlamd is ofzo. Eerst een kuur van 4 weken doxy, eigenlijk geen problemen bij gehad maar ook geen verbetering van de spiertrekkingen die ik dus al jaren heb. Nu via een internist naar een neuroloog gestuurd (pas in januari!) en weer een kuur doxy gekregen. Dit keer kreeg ik na een week al oorsuizingen en verergering van mijn tinnitus. Ik hoor nu (zachte) sirenes in mijn linkeroor. Omdat dit een bijwerking kan zijn van de doxy ben ik er mee gestopt. Nu krijg ik van de internist een kuur azytromicyne, en daarna een infuus ergens van ik neem aan Ceftriaxon. In beide bijsluiters staat dat het oorsuizen kan verergeren of gehoorproblemen kan geven. Ik durf dus niet meer, ik heb de azytromicyne inmiddels gehaald maar nog niet in durven nemen.
Ook omdat er niet een echte diagnose is (is het lyme? Is het B12? (wat na een jaar frequent injecteren niet zou moeten kunnen), is het een spier of zenuwziekte zoals MS?, durf ik niet meer aan de medicatie, omdat het misschien nutteloos is omdat het toch geen Lyme klachten zijn! Wie heeft raad?
Angst voor antibotica
Re: Angst voor antibotica
Susanne,
Ik kan het wel begrijpen dat je bang wordt voor antibioticum.
Eerlijk gezegd was ik zelf ook huiverig, maar ben er toch aan begonnen, het kon gewoon niet anders.
Ik was vooral angstig voor herxheimers die zouden kunnen komen, en die kwamen inderdaad.
Gelukkig kon ik als het te erg werd eventjes stoppen, of dat met iv ab ook kan weet ik niet.
Je zou aan je arts kunnen vragen of dat mogelijk is, en of je ieder uur v.d. dag contact kunt opnemen mocht het te zwaar worden.
Verder wordt de antibioticum aangepast aan hoeveel je aankunt, (zal ook met je gewicht te maken hebben) dat gaat in overleg met jou, en het wordt langzaam verhoogd.
Ik kan het wel begrijpen dat je bang wordt voor antibioticum.
Eerlijk gezegd was ik zelf ook huiverig, maar ben er toch aan begonnen, het kon gewoon niet anders.
Ik was vooral angstig voor herxheimers die zouden kunnen komen, en die kwamen inderdaad.
Gelukkig kon ik als het te erg werd eventjes stoppen, of dat met iv ab ook kan weet ik niet.
Je zou aan je arts kunnen vragen of dat mogelijk is, en of je ieder uur v.d. dag contact kunt opnemen mocht het te zwaar worden.
Verder wordt de antibioticum aangepast aan hoeveel je aankunt, (zal ook met je gewicht te maken hebben) dat gaat in overleg met jou, en het wordt langzaam verhoogd.
-
Hallo Sproetje,Bedankt voor je reactie en sorry dat ik het zo laat zag, maar ik krijg geen meldingen op 1 of andere manier.
Ik ben inmiddels toch maar begonnen met de azitromycine omdat ik naar de huisarts ben gegaan voor mijn oren en het bleek dat er vocht achter het trommelvlies zat dus ik heb neusspray gekregen waarmee het nu wat beter ging. Ik zit nu aan dag 6 en het begint weer te suizen, waardeloos. Maar ik wil nu door zetten, ook omdat de neusspray zes weken nodig heeft voordat het werkt. Dus ik ga er vanuit dat het daarvan komt en niet dat het een bijwerking is.
Dat de antibiotica aangepast wordt aan wat je aan kan, is nieuw voor mij. Ik kreeg een kuur voor een maand van 500 mg en daarna wordt ik nu gebeld door de arts, ik heb het infuus even uitgesteld, ik vind het ook zo vaag allemaal.
Ik vind het zo raar dat de internist bij de eerste kuur zei dat als ik geen verbetering merk van de antibiotica, dat het dan niet van de lyme komt. Terwijl het toch ook een herxheimer kan zijn dan toch? De eerste internist waar ik was zei juist dat niemand zich lekker voelt tijdens een kuur antibiotica. Waarom spreken artsen elkaar tegen?
Welke antibiotica heb jij gekregen en wat heb je gemerkt aan herxheimers?
Ik ben inmiddels toch maar begonnen met de azitromycine omdat ik naar de huisarts ben gegaan voor mijn oren en het bleek dat er vocht achter het trommelvlies zat dus ik heb neusspray gekregen waarmee het nu wat beter ging. Ik zit nu aan dag 6 en het begint weer te suizen, waardeloos. Maar ik wil nu door zetten, ook omdat de neusspray zes weken nodig heeft voordat het werkt. Dus ik ga er vanuit dat het daarvan komt en niet dat het een bijwerking is.
Dat de antibiotica aangepast wordt aan wat je aan kan, is nieuw voor mij. Ik kreeg een kuur voor een maand van 500 mg en daarna wordt ik nu gebeld door de arts, ik heb het infuus even uitgesteld, ik vind het ook zo vaag allemaal.
Ik vind het zo raar dat de internist bij de eerste kuur zei dat als ik geen verbetering merk van de antibiotica, dat het dan niet van de lyme komt. Terwijl het toch ook een herxheimer kan zijn dan toch? De eerste internist waar ik was zei juist dat niemand zich lekker voelt tijdens een kuur antibiotica. Waarom spreken artsen elkaar tegen?
Welke antibiotica heb jij gekregen en wat heb je gemerkt aan herxheimers?
-
Ben weer terug op dit forum helaas. Even een update, ik moest ook stoppen na twee weken azytromicine door hele heftige hartritmestoornissen. Ik dacht dat ik het aan mijn hart had, duurde wel twee weken na het stoppen voordat dit normaal was. Toen voelde ik me eigenlijk best goed na die twee weken azy. Geen vermoeide benen meer, begon weer met hardlopen. Oorsuizen was wel een dingetje, het is wel een paar dagen wat beter gegaan, tot afgelopen week. Ongelofelijk dat je in 1 week zo ziek kan worden, want ik heb weer alle klachten terug:
vermoeide benen (verzuurd), spiertrekkingen, krampen. Nu ook erbij: oorpijnen zonder ontsteking, pijn aan mijn holtes ofzo maar die zijn schoon. Boven mijn wenkbrauwen en slapen doet het zeer, hoofdpijn, rare duizelingen, heel moe en maar niet kunnen slapen, zere plekken achter mijn oor, hartkloppingen, rugpijn (is na 3 dagen weer weggegaan), en dat oorsuizen wordt ik echt GEK van.
Ik moet pas in maart bij de neuroloog komen en daarna misschien bij de internist. Maar ik ga geloven dat ik toch dat infuus moet gaan nemen maar ik durf niet! Wie kan me advies geven? Kan ik zelf al iets doen met zelfmedicatie of supplementen?
vermoeide benen (verzuurd), spiertrekkingen, krampen. Nu ook erbij: oorpijnen zonder ontsteking, pijn aan mijn holtes ofzo maar die zijn schoon. Boven mijn wenkbrauwen en slapen doet het zeer, hoofdpijn, rare duizelingen, heel moe en maar niet kunnen slapen, zere plekken achter mijn oor, hartkloppingen, rugpijn (is na 3 dagen weer weggegaan), en dat oorsuizen wordt ik echt GEK van.
Ik moet pas in maart bij de neuroloog komen en daarna misschien bij de internist. Maar ik ga geloven dat ik toch dat infuus moet gaan nemen maar ik durf niet! Wie kan me advies geven? Kan ik zelf al iets doen met zelfmedicatie of supplementen?
Hallo,
Je zegt dat je behandeld word ook voor b12?
Slik je hiernaast wel ook een b complex ( met zo min mogelijk b6)?
En kalium?
Het supleren van b12 ontrekt calium aan je lichaam, waardoor je oa dus ook hartritme stoornissen gaat ontwikkelen.
De angst voor ab ken ik, ik blijf er ook liever van af, bij mij legt het de darmen bijna compleet stil.
Heb ook beiden, lyme en b12 gebrek en injecteer al jaren zelf.
Groetjes Moon.
Je zegt dat je behandeld word ook voor b12?
Slik je hiernaast wel ook een b complex ( met zo min mogelijk b6)?
En kalium?
Het supleren van b12 ontrekt calium aan je lichaam, waardoor je oa dus ook hartritme stoornissen gaat ontwikkelen.
De angst voor ab ken ik, ik blijf er ook liever van af, bij mij legt het de darmen bijna compleet stil.
Heb ook beiden, lyme en b12 gebrek en injecteer al jaren zelf.
Groetjes Moon.
-
Hallo Moon,
Bedankt voor je reactie. Ik slik geen b complex, waarom zou dat moeten dan? Ik slik wel op de niet prikdagen methyl vitamine b12.
Kalium was geprikt en was goed. Volgens mij hoef je dat niet bij te slikken, hooguit een banaan eten, maar ik heb nooit last van de kaliumdip. Prik jij ook 2x per week?
Bedankt voor je reactie. Ik slik geen b complex, waarom zou dat moeten dan? Ik slik wel op de niet prikdagen methyl vitamine b12.
Kalium was geprikt en was goed. Volgens mij hoef je dat niet bij te slikken, hooguit een banaan eten, maar ik heb nooit last van de kaliumdip. Prik jij ook 2x per week?
Ik suppleer nooit met Kalium, heb zelfs 10 dagen dagelijks geprikt zonder enig probleem. Ik denk niet, dat het een standaard advies is om Kalium bij te gaan slikken. Een glas tomatensap of een banaan is een prima optie als je extra Kalium wilt gebruiken op een prikdag.Het supleren van b12 ontrekt calium aan je lichaam, waardoor je oa dus ook hartritme stoornissen gaat ontwikkelen.
Klopt!
Banaan eten kan ook prima
Banaan eten kan ook prima

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”