Combinatie AB

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Sadamski

Combinatie AB

Berichtdoor Sadamski » Vr 12 Jan 2018, 19:24

Lang geleden was ik actief op dit forum. Na mijn laatste kuren is het eigenlijk heel goed gegaan en ben ik nooit naar het Radboud geweest.
Helaas medio 2017 merkte ik weer een verslechtering met lopen en moeheid. Eerst gestart met met fotonen therapie waar met name mijn portemonnee niet vrolijk van werd..

Daarom ben ik eind november naar de HA gegaan en vandaag weer bij de haar geweest omdat er nu alweer 8 weken voorbij zijn dat ik 300mg Doxy per dag slik.
Het gaat nog niet optimaal; het oorsuizen is wel verdwenen en de verspringende rugpijn lijkt ook weg te zijn maar de uitval in mijn been en de continue spierpijnen en nachtelijke -krampen zijn er nog. Ook vermoeid zijn en nachten van soms 11 uur slaap zijn meer regel dan uitzondering ☹️

Voorstel HA is nu, om direct te stoppen met statinen. In ieder geval voor 4 weken.(Ik ben diabeet en slik die zooi al jaren) Wel doorgaan met 300 mg Doxy per dag deze 4 weken.

Over 4 weken kijken hoe het gaat. Blijkt het nog niet ok, dan volgt zij stap 2: ten minste twee maanden 300 mg Doxy gecombineerd met 600 mg Azitromycine per dag.

Als blijkt dat ook daar te weinig voortgang in zit, dan wordt het de Lymepoli en wellicht Ceftriaxon iv.

Het liefst wil ze dat ik daar direct heen ga maar ik zie enorm op tegen de afstand daar naartoe en mijn onmogelijkheid om een lang stuk te lopen na een lange autorit..

Iemand hier bekend met de combi Doxy en Azitromycine?

Sproetje

Re: Combinatie AB

Berichtdoor Sproetje » Zo 14 Jan 2018, 16:47

Heb geen ervaring met deze combi, maar:

Azitromycine gaat intracellulair:

A New Model Examining Intracellular and Extracellular Activity of Amoxicillin, Azithromycin, and Clarithromycin in Infected Cells
Scaglione F. · Demartini G. · Dugnani S. · Fraschini F.

https://www.karger.com/Article/Abstract/238987

Amoxicillin was found almost exclusively in extracellular fluid, where it was active; intracellularly, it was ineffective. Azithromycin, in contrast, was primarily concentrated and active intracellularly, with little activity in extracellular fluid. Clarithromycin was present in both compartments and possessed significant activity both intracellularly and extracellularly.

http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 7901004101

Ik dacht dat doxy slecht intracellulair ging:

https://www.sciencedirect.com/topics/ag ... oxycycline

Doxycycline is a tetracycline antibiotic with a potent antibacterial activity against a wide variety of bacteria. However, poor cellular penetration limits its use for the treatment of infectious disease caused by intracellular pathogens.

Josie

Re: Combinatie AB

Berichtdoor Josie » Za 03 Mar 2018, 08:21

Sadamski, goed weer een berichtje van je te lezen. Vervelend dat het slechter gaat.
Hoe gaat het inmiddels?
Combinaties van antibiotica zijn vaak beter dan maar 1 soort tegelijk, vooral bij al langdurig ziek zijn.
Ik heb goede ervaring met de combinatie doxycycline met azitromycine.
Ook goede (betere) ervaring met de combinatie ceftriaxon IV met azitromycine.

Had je al overwogen een rolstoel te lenen (dat is gratis), zodat het vervoer naar de lymepoli wel mogelijk is?
Als je daar naar verwezen wordt is dat geen garantie dat ze je ook als patiënt aannemen en ze je ook gaan behandelen, hou dit in de gaten en dan misschien beter eerst aannemen wat de huisarts je aanbiedt...

Had je al magnesium geprobeerd tegen de nachtelijke krampen? Heb je daarbij ook rusteloze benen?

Josie

Terug naar “Reguliere Behandeling”