Atovaquone plus cholestyramine in patients coinfected with Babesia microti and Borrelia burgdorferi

Wetenschappelijke onderwerpen over Lyme-Borreliose, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties. Bij twijfel kies 'Artikelen en Linkjes'.
Josie

Atovaquone plus cholestyramine in patients coinfected with Babesia microti and Borrelia burgdorferi

Berichtdoor Josie » Ma 29 Jan 2018, 22:19

Al een wat oudere studie, maar wekte mijn interesse. Ik was zelf niet eerder een dergelijke studie tegengekomen over colestyramine én antibiotica én co-infecties én het bewijs van positief effect van langer doorbehandelen, en dat samen in 1 in vivo onderzoek. :)

Adv Ther. 2006 Jan-Feb;23(1):1-11.
Atovaquone plus cholestyramine in patients coinfected with Babesia microti and Borrelia burgdorferi refractory to other treatment.
Shoemaker RC1, Hudnell HK, House DE, Van Kempen A, Pakes GE; COL40155 Study Team.
Author information
1 Center for Research on Biotoxin-Associated Illnesses Pocomoke City, Maryland 21851, USA.

Abstract

Ten percent of US patients with Lyme disease are coinfected with Babesia microti. A double-blind, placebo-controlled, crossover trial enrolled 25 patients with confirmed Borrelia burgdorferi/B microti coinfection, abnormal visual contrast sensitivity (VCS), and persistent symptoms despite prior treatment with atovaquone and azithromycin. Patients were randomly assigned to atovaquone suspension or placebo plus cholestyramine for 3 weeks, were crossed over for 3 weeks, and then received open-label atovaquone and cholestyramine for 6 weeks. Symptoms and VCS scores were recorded at baseline and after weeks 3, 6, 9, and 12. Improvements in symptoms and VCS deficits were observed only after at least 9 weeks of treatment. At week 12, 5 patients were asymptomatic, and 16 had a notable reduction in the number of symptoms. The entire cohort demonstrated significant increases in VCS scores. Adverse effects were rare. Patients coinfected with B burgdorferi and B microti derive measurable clinical benefit from prolonged treatment with atovaquone and cholestyramine. Longer-term combination therapy may be indicated.

PMID: 16644602

caro002

Re: Atovaquone plus cholestyramine in patients coinfected with Babesia microti and Borrelia burgdorferi

Berichtdoor caro002 » Vr 02 Mar 2018, 11:52

Al ruim 4 jaar ben ik geïnfecteerd met lyme.
Op eigen rekening heb ik mij laten behandelen met atuvaquone suspensie ivm acetromycine.

Voor mij waren de resultaten verbluffend. Na 1 week, voelde ik mij als herboren.
Mijn voornaamste klachten (uitputting, dagelijkse migraine, gewrichtspijn en concentratie stoornis) waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik was letterlijk klachtenvrij!
Ik had een kuur van 10 dgn atuvaquone ivm 30 dgn acetrmycine. Na 1 maand kwamen de klachten helaas terug. Ben nu opnieuw begonnen met de atuvaquone.

Josie

Re: Atovaquone plus cholestyramine in patients coinfected with Babesia microti and Borrelia burgdorferi

Berichtdoor Josie » Za 03 Mar 2018, 08:09

Bedankt voor het delen Caro002!
Atovaquon heb ik zelf nog niet gebruikt, maar heb er meerdere goede ervaringen van lymepatiënten over gelezen.
Ik hoop dat het bij jou opnieuw voor veel verbetering zorgt! In de studie wordt ook langer behandeld dan je eerste kuur.

Josie

caro002

Berichtdoor caro002 » Zo 04 Mar 2018, 18:11

Vandaag dag 4 autovaquone. Ben de eerste dagen erg moe geweest. Sinds vandaag voel ik mij weer goed! Zo blij.

Mijn klachten leken erg veel op babesia.

Ik kan het iedereen aanraden!!!

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 04 Mar 2018, 19:20

@Caro002,

Kun je dat middel combineren met antibiotica?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 04 Mar 2018, 19:41

VerlorengezondheidM, Atovaquon wordt meestal gecombineerd met Azitromycine. Met Claritromycine kan ook.
Meer info over Atovaquon kan je ook vinden als je zoekt op Mepron.
Of op Malarone, dat is een combinatie van Atovaquon met Proguanil.

Een beruchte bijwerking bij het behandelen van Babesia met Atovaquon is de "Mepron-blues". Dit verdwijnt weer!

Caro002, ik heb je een pb gestuurd.

Josie

caro002

Berichtdoor caro002 » Do 15 Mar 2018, 09:03

Eindelijk weer tijd om te reageren.
De atuvaquone slik ik in combinatie met acetromicyne. Of het ook gecombineerd kan worden met andere antibiotica is mij niet bekend.

Wat betreft de huisarts. De eerst kuur hebben wij zelf betaald. De huisarts was niet bereid het medicijn voor te schrijven. Het flesje is helaas behoorlijk prijzig.

Helaas kwamen mijn klachten na de kuur wel terug. Opnieuw naar de huisarts. ;-) nu wilde het wel eenmalig voorschrijven, maar volledig op eigen risico. De acetromicyne hebben we er zelf bij geregeld. De arts gaf wel aan dat dit eenmalige was, ze doet dit niet nog eens, maar wilde mij ook het middel wat de vorige keer goed hielp ontzeggen.

Ditmaal knap ik niet zo goed op als de vorige keer helaas. Mijn klachten zijn wel veel minder, maar zeker nog niet over.

Ik hoop dat ik de vragen hiermee beantwoord heb. Mocht je extra info willen, hoor ik het graag!

Terug naar “Wetenschap”