Beste lezers,
Ik heb me zojuist aangemeld op deze site omdat ik wel wat hulp kan gebruiken.
Afgelopen september ben ik gebeten door een teek. Pas 2 dagen later heb ik de teek ontdekt en hem zelf verwijderd.
Na een paar dagen zag ik dat op de plek van de teek een blauw/paarsige vlek zat.
Ik dacht dat gaat wel weer over, vast te hard geknepen toen ik de teek eruit haalde.
Rond december kreeg ik wat last van mijn ogen, had het gevoel dat ik steeds scherp moest stellen, en soms een tinteling in mijn ogen.
Aangezien ik vaker hier last van heb in combinatie met vitamine b12 tekort, dacht ik dat het hier aan lag. Na bloedafname bleek mijn vitamine b12 waarde prima te zijn.
De weken daarna was ik was ik wat sneller moe en ook wat emotioneler. Ik dacht dat komt vast doordat mijn man voor een langere periode naar het buitenland moet.
Zo had ik overal wel een wel een excuus voor.
Tot op het moment dat ik mijn knie niet meer kon buigen. Er bleek vocht in mijn knie holte te zitten.
Toen pas dacht ik weer aan de teekbeet van zo’n 4 maanden geleden.
Ik heb een afspraak bij de arts gemaakt en kreeg meteen een antibiotica kuur mee voor 4 weken.
Bloed is afgenomen, de uitslag van zowel de chronische en de acute lyme was negatief.
Inmiddels is de kuur afgelopen en voel ik me nog steeds precies het zelfde, of eigenlijk met meer klachten. De meeste klachten die ik nu heb is:
• Het niet scherp kunnen zien
• Mij n knie niet kunnen buigen i.v.m. vocht in de knie holte
• Krakende nek
• Snel moe / hoge hartslag
• Op bed last van onrustige benen
• De vlek is nog altijd zichtbaar
Ik heb echt geen idee hoe nu verder.
Groeten Lucy
Bloed test negatief, toch ziekte van Lyme ?
Re: Bloed test negatief, toch ziekte van Lyme ?
Je huisarts zou je nogmaals mogen behandelen maar ik zou zelf vragen om een doorverwijzing naar een dermatoloog, zodat die de vlek kan beoordelen. Als je behoefte hebt om met iemand te praten, kun je contact opnemen met de telefoondienst van de Lymevereniging. En online zit je hier op het goede adres.
Bedankt voor de reactie.
En inderdaad een bezoek aan de dermatoloog ga ik zeker aanvragen.
Aangezien het lastig is om aan te tonen of het ziekte van lyme is, ben ik samen met de huisarts bezig om
andere "ziekte" ui te sluiten.
Zijn er ook nog andere testen om aan een diagnose vast te kunnen stellen ?
Heeft iemand ervaring met een VEGAtest ? Het is een elektronisch apparaat dat in staat zou zijn om bijvoorbeeld vitaminetekorten, ontstekingen, schimmels en bacteriën te meten. Op de site van een Vegatest-aanbieder is te lezen dat ‘via een sterk vertakte zenuwbaan in één van uw vingers een signaal het lichaam wordt ingestuurd. Dit signaal wordt gemanipuleerd met de frequentie van een bepaalde stof, zoals de Borrelia-bacterie.’ Een andere aanbieder spreekt van ‘testampullen, ofwel glazen buisjes, die gevuld zijn met een vloeistof. Die vloeistoffen variëren van vitamines, mineralen tot hormonen, toxische stoffen en enzymen.’ Hiermee wordt gemeten of iemand bepaalde afwijkingen heeft, of bijvoorbeeld de ziekte van Lyme.
En inderdaad een bezoek aan de dermatoloog ga ik zeker aanvragen.
Aangezien het lastig is om aan te tonen of het ziekte van lyme is, ben ik samen met de huisarts bezig om
Zijn er ook nog andere testen om aan een diagnose vast te kunnen stellen ?
Heeft iemand ervaring met een VEGAtest ? Het is een elektronisch apparaat dat in staat zou zijn om bijvoorbeeld vitaminetekorten, ontstekingen, schimmels en bacteriën te meten. Op de site van een Vegatest-aanbieder is te lezen dat ‘via een sterk vertakte zenuwbaan in één van uw vingers een signaal het lichaam wordt ingestuurd. Dit signaal wordt gemanipuleerd met de frequentie van een bepaalde stof, zoals de Borrelia-bacterie.’ Een andere aanbieder spreekt van ‘testampullen, ofwel glazen buisjes, die gevuld zijn met een vloeistof. Die vloeistoffen variëren van vitamines, mineralen tot hormonen, toxische stoffen en enzymen.’ Hiermee wordt gemeten of iemand bepaalde afwijkingen heeft, of bijvoorbeeld de ziekte van Lyme.
Als je nog steeds een vlek hebt, kan de dermatoloog een biopt nemen en daar een PCR en/of kweek op doen. Ook hier is de betrouwbaarheid geen 100 % van maar het kan zeker wel nuttige informatie opleveren.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”