Nieuwe tekenbeet, wie heeft raad?
Re: Nieuwe tekenbeet, wie heeft raad?
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn mail! Fijn
Heeft iemand van jullie ook ervaring "te sterk ruiken" na een infectie met Lyme?
Ik vraag dit ivm met mijn moeder, zij heeft ook MCS Klachten, met de stichting van deze ben ik bekend.
Groet, Cesar

Heeft iemand van jullie ook ervaring "te sterk ruiken" na een infectie met Lyme?
Ik vraag dit ivm met mijn moeder, zij heeft ook MCS Klachten, met de stichting van deze ben ik bekend.
Groet, Cesar
John,
Bedankt voor je advies mbt probiotica, weet dat dit vaak goed werkt!
Zelf echter ook helaas met zoveel ander klachten, niet zo snel uit te leggen!
Wel weet ik dat pro-biotica bij mij ook een nadelig effect zou kunnen hebben.
Groet, Cesar
Bedankt voor je advies mbt probiotica, weet dat dit vaak goed werkt!
Zelf echter ook helaas met zoveel ander klachten, niet zo snel uit te leggen!
Wel weet ik dat pro-biotica bij mij ook een nadelig effect zou kunnen hebben.
Groet, Cesar
Hallo Eus,
Bedankt voor je bericht, dit is ook de reden dat ik voor de keuze van anti-biotica ben gegaan.
Had dit ook al gelezen op Rivm, begrijp dan ook niet dat de huisarts dit niet weet!?
Nou, ik vermoed dat de Huisarts zelf ook twijfelde... anders ga je toch geen kuur van
14 dagen Amoxicilline voorschrijven. Maar gelukkig staat het wel in de NHG 14 dg bij EM.
Groet, Cesar
Bedankt voor je bericht, dit is ook de reden dat ik voor de keuze van anti-biotica ben gegaan.
Had dit ook al gelezen op Rivm, begrijp dan ook niet dat de huisarts dit niet weet!?
Nou, ik vermoed dat de Huisarts zelf ook twijfelde... anders ga je toch geen kuur van
14 dagen Amoxicilline voorschrijven. Maar gelukkig staat het wel in de NHG 14 dg bij EM.
Groet, Cesar
Cesar schreef:Heeft iemand van jullie ook ervaring "te sterk ruiken" na een infectie met Lyme?
Cesar, versterkt ruiken kan inderdaad voorkomen bij lyme.
Misschien is het een onderdeel van sensorische overgevoeligheid (geuren, geluiden, smaak, licht, aanraking etc.) of beïnvloeding van de zenuwen waaronder de reukzenuw?
Ik heb zelf ook MCS, maar geen last van versterkt ruiken.
Josie
Josie,
Heb zelf net het boek van Geerteke de Haas (zie stichting MCS) gelezen,
Kan me gezien de overeenkomsten niet voorstellen dat het een en ander niet met
elkaar te maken heeft. Zij legt echter geen verband met de ziekte van Lyme...
Of een sluimerde variant van Lyme...
Dit verbaast me, maar aan de andere kant ook weer
niet aangezien er geen onderzoek naar gedaan wordt aangezien dit controversieel onderwerp is...
Oftewel een Milieu ziekte...
Milieu... De mensen die met een lyme-infectie een nieuwe schone omgeving, zie een omgeving zonder zo weinig mogelijk chemie (zie ook voedsel) , straling, op zoeken, al dan niet in het het buitenland, daar verminderen de klachten.
De Lyme-bacterie geeft toxische stoffen waardoor het ontgiftingsmechanisme wordt ontregeld naast
chemische verontreiniging zeg maar dmv voedsel, gassen, etc. Dus dubbel op zeg maar...
Maar als je een keer de ziekte van Lyme hebt is er geen weg terug, dat begrijp ik maar al te goed.
Ook al neem je maatregelen in dit opzicht... Wens iedereen dan ook veel sterkte.
Ben benieuwd of anderen op deze forum hier iets over te zeggen hebben.
Groet, Cesar
Heb zelf net het boek van Geerteke de Haas (zie stichting MCS) gelezen,
Kan me gezien de overeenkomsten niet voorstellen dat het een en ander niet met
elkaar te maken heeft. Zij legt echter geen verband met de ziekte van Lyme...
Of een sluimerde variant van Lyme...
Dit verbaast me, maar aan de andere kant ook weer
niet aangezien er geen onderzoek naar gedaan wordt aangezien dit controversieel onderwerp is...
Oftewel een Milieu ziekte...
Milieu... De mensen die met een lyme-infectie een nieuwe schone omgeving, zie een omgeving zonder zo weinig mogelijk chemie (zie ook voedsel) , straling, op zoeken, al dan niet in het het buitenland, daar verminderen de klachten.
De Lyme-bacterie geeft toxische stoffen waardoor het ontgiftingsmechanisme wordt ontregeld naast
chemische verontreiniging zeg maar dmv voedsel, gassen, etc. Dus dubbel op zeg maar...
Maar als je een keer de ziekte van Lyme hebt is er geen weg terug, dat begrijp ik maar al te goed.
Ook al neem je maatregelen in dit opzicht... Wens iedereen dan ook veel sterkte.
Ben benieuwd of anderen op deze forum hier iets over te zeggen hebben.
Groet, Cesar
Vervolg nieuwe tekenbeet.
Josie schreef:Cesar, zorg dat je de antibiotica minimaal zo lang gebruikt totdat de plek weer helemaal is weggetrokken.
14 dagen is kort, hou het goed in de gaten.
Hallo Josie,
n.a.v. bovenstaande citaat ben ik benieuwd of het feit dat de plek nu al sinds dinsdag start amoxicilline enorm afzwakt een teken
is dat er geen sprake is van Lyme? Of trek ik nu een verkeerde conclusie...
Weet jij of iemand anders dit, ben benieuwd naar een reactie.
Groet, Cesar
Cesar schreef:n.a.v. bovenstaande citaat ben ik benieuwd of het feit dat de plek nu al sinds dinsdag start amoxicilline enorm afzwakt een teken
is dat er geen sprake is van Lyme? Of trek ik nu een verkeerde conclusie...
Dan juist wel Lyme.
Het is een goed teken dat de plek minder wordt onder invloed van de amoxicilline.
Bij de 1 gaat dat sneller dan de ander.
Hallo Josie,
Bedankt voor je bericht.
Klinkt heel logisch wat je zegt een infectie wordt immers bestreden door anti-biotica...
Dus de infectie zal dan afnemen...
Ben blij dat dit een goed teken blijkt.
Toevallig heb ik op het oude lyme forum gekeken, deze kende ik voordat Eus mij erop attendeerde nog niet!
Maar hier staat heel veel goede info. op, ben wel benieuwd hoe lang deze site nog in de lucht blijft.
Anders wil ik even zaken gaan uitprinten.
Tevens een film "onder our skin" hier gevonden, deze was ook verhelderderd/bevestigend voor mij...
Gr. Cesar
Bedankt voor je bericht.
Klinkt heel logisch wat je zegt een infectie wordt immers bestreden door anti-biotica...
Dus de infectie zal dan afnemen...
Ben blij dat dit een goed teken blijkt.
Toevallig heb ik op het oude lyme forum gekeken, deze kende ik voordat Eus mij erop attendeerde nog niet!
Maar hier staat heel veel goede info. op, ben wel benieuwd hoe lang deze site nog in de lucht blijft.
Anders wil ik even zaken gaan uitprinten.
Tevens een film "onder our skin" hier gevonden, deze was ook verhelderderd/bevestigend voor mij...
Gr. Cesar
Josie,
Gezien jij ook last hebt van MCS, stuur ik je een recente link van 6 januari 2018
http://whatislyme.com/multiple-chemical-sensitivity/
Maar misschien is dit voor jou al bekend, ik ben nog maar sinds kort bezig om me te verdiepen...
Gezien jij ook last hebt van MCS, stuur ik je een recente link van 6 januari 2018
http://whatislyme.com/multiple-chemical-sensitivity/
Maar misschien is dit voor jou al bekend, ik ben nog maar sinds kort bezig om me te verdiepen...
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”