21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Josie

Re: 21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Berichtdoor Josie » Za 26 Mei 2018, 14:28

Cesar schreef::!: :?:

Ik weet het niet meer...
Heeft iemand nog een neutraal advies...
Stel de hele boel loopt in de soep wat had je dan het beste kunnen stemmen :mrgreen:

Cesar, goede vraag.

Het geroddel van Roxy en Eus over Fred Verdult is mijns inziens grotendeels misplaatst. Fred Verdult heeft o.a. met de Something inside so strong evenementen bewezen een zeer empathische, doortastende en verbindende rol in de lyme-community te kunnen vervullen.

En ook bijv. Lidewij Boeken heeft ijzersterk opgetreden in de media.

De lymevereniging heeft de laatste tijd de chronische lymepatiënten veel minder ondersteund dan ik graag zou zien. Door een tekort aan mensen, actieve strijdlust en volhardendheid?

Een combinatie van een Annemarie Bevers en een Fred Verdult is naar mijn mening het beste voor de chronische lymepatiënten. Maar die 2 liggen elkaar volgens mij niet, en daar zijn wij dan de dupe van. Het komt op mij over dat Fred Verdult geen contact heeft opgenomen om zich in overleg met hen kandidaat te stellen, wat ik persoonlijk ook niet goed begrijp van hem als dit klopt.

Het bestuur wordt sowieso anders. Er worden door de lymevereniging zelf ook nieuwe kandidaten voorgedragen.

Het is dus ofwel stemmen voor deze kandidaten die zich dan bij Annemarie Bevers en Johan Bongers (het huidige bestuur) aansluiten, óf daarvoor in de plaats stemmen voor een overname door Fred Verdult en zijn team (Lidewij Boeken, Amber Davis, Angela Drenth, Erica Vrijmoet).

Er zijn wat misverstanden en er wordt onhandig gecommuniceerd, wat zorgt voor een onnodige tweedeling.
Zo willen Fred Verdult en zijn team in principe natuurlijk helemaal niet stoppen met de samenwerking met het lyme expertisecentrum, maar gaat het om de acties die zij in de samenwerking willen bereiken met als onhandig dreigement anders de samenwerking maar te stoppen.

Doordat de emoties hoog zijn opgelopen worden nuances en intenties gemist.

Nog een actiepunt van Fred en zijn team is doorvoeren dat artsen bij een lymetest vertellen dat een negatieve uitslag de ziekte niet uitsluit. Dit lijkt mij een zeer noodzakelijk actiepunt en vanzelfsprekend.
Er zijn meerdere punten uit de petitie van jaren geleden die toen in de 2de kamer behandeld is waar tigduizend mensen voor getekend hebben en hard voor gestreden is, die nu ondergeschoven zijn en weliswaar ergens bij de lymevereniging op de stapel liggen als nog uit te voeren actiepunt (zoals ook een lymefonds), maar die bij hen alsmaar niet van de grond komen.

Omdat de urgentie van de ziekte nog steeds hoog is en groeit, moet er dringend meer actie komen. Sommige punten zullen behoedzaam en strategisch aangepakt moeten worden, andere punten moeten zo activistisch mogelijk onder de aandacht worden gebracht.

Ik wens het nieuwe bestuur alvast heel veel goede moed, energie en strijdlust toe!
Wat er ook besloten wordt ik blijf de lymevereniging steunen.

Mochten Fred Verdult en zijn team niet in het bestuur van de lymevereniging komen dan hoop ik dat zij (bijv. via de stichting tekenbeetziekten?) zich alsnog blijven inzetten en veel kunnen blijven betekenen en bereiken voor de lyme-community. Hetzelfde voor de kandidaten die door de lymevereniging zelf worden voorgedragen.
We hebben alle hulp nodig, er is nog zo ongelofelijk veel werk te doen! Samen staan we sterker!

Maar Cesar ik heb dus eigenlijk ook geen antwoord op je vraag. :mrgreen:

Josie
Laatst gewijzigd door Josie op Za 26 Mei 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Roxy

Re: 21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Berichtdoor Roxy » Za 26 Mei 2018, 14:40

@Josie,
Mag je als lid van de Lymevereniging in het openbaar gedeeltelijke informatie delen over de inhoud van de stukken? dient vertrouwelijk te blijven en wordt besproken op de ALV.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Josie

Berichtdoor Josie » Za 26 Mei 2018, 14:42

Oh, goede vraag Roxy ik ga dat even nakijken en zo nodig mijn bericht aanpassen!

Edit: ik heb een naam van een bestuurskandidaat verwijderd en een argument van de lymevereniging.

Eus

Berichtdoor Eus » Za 26 Mei 2018, 15:56

Het geroddel van Roxy en Eus over Fred Verdult is mijns inziens grotendeels misplaatst.

Wil je dit toelichten? Ik vind dit een kwalijke beschuldiging, zeker na het nalezen van mijn bijdragen aan dit topic!
@Eus, het ging me bij jou om deze opmerking die mij raakte:
viewtopic.php?f=5&t=1972&start=10#p19955
Eus schreef:
Ik vind dat een voorzitter vooral een verbindende rol moet hebben, dat zie ik bij deze kandidaat totaal niet!

Jouw mening is tegenovergesteld aan de indruk die ik zelf van Fred Verdult heb, aan zijn intenties en aan de Something inside so strong evenementen die hij heeft georganiseerd. Dergelijke opmerkingen heeft hij in mijn ogen niet verdiend. Vandaar dat ik het misplaatst geroddel noemde, je praat over hem, niet tegen hem.
Ik ben me er nu van bewust dat dat niet vriendelijk is om zo te zeggen, sorry daarvoor.

Ik vind mijn opmerking niet gelijk staan aan geroddel, het is een persoonlijke mening, er staat immers "ik vind". Ik ben daarmee dus niet bezig met het verspreiden van een gerucht. Na de zin van verbindende rol heb ik ook nog toegevoegd "In plaats van verbinden, polariseert deze kandidaat. " en dat is wat er openbaar op Facebook gebeurd. Kijk bijvoorbeeld naar zijn bericht van 6 april en zie een foto en een naam van een onderzoeker die aan de publieke schandpaal gehangen wordt, zonder dat er inzage gegeven wordt in het betreffende artikel, dit lijkt mij dan eerder richting roddel te gaan!
De kandidaat-voorzitter heeft volgens mij tot nu toe nog geen enkele bijdrage geleverd op nationaal niveau dan het organiseren van 2 congressen, wat zijn beroep is. Daarnaast schrijf je "het geroddel is grotendeels misplaatst" en het blijkt nu om een zin in een bijdrage van dit topic gaan? Hiermee doe je afbreuk aan de totale inhoud van dit topic.

Ik ben me er nu van bewust dat dat niet vriendelijk is om zo te zeggen, sorry daarvoor.
Het gaat er mij niet om dat het niet vriendelijk is maar de aantijging dient wel te kloppen met de inhoud hiervan en dat is hier volgens mij niet aan de orde.
Laatst gewijzigd door Eus op Za 26 Mei 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesar

Berichtdoor Cesar » Za 26 Mei 2018, 16:58

Maar ik heb dus eigenlijk ook geen antwoord op je vraag. :mrgreen:

Josie, in ieder geval bedankt voor de uiteenzetting! :D

Groet, Cesar

Cesar

Berichtdoor Cesar » Za 26 Mei 2018, 17:57

Roxy, ook jij bedankt voor alle info en links. Verder iedereen hier natuurlijk bedankt die een bijdrage heeft geleverd op dit forum aan het onderwerp ALV a.s. 9 juni.

Iedereen veel wijsheid gewenst!

Groet, Cesar

Josie

Berichtdoor Josie » Za 26 Mei 2018, 18:15

@Cesar, graag gedaan. Het beste lijkt mij om ter plekke te stemmen, mocht je lid zijn en er naartoe kunnen? Je kan dan de kant van de lymevereniging zelf aanhoren. En stemmen op een mix van beide partijen lijkt mij fijn maar dat kan dus waarschijnlijk niet door de starheid van sommigen. :?

Ik hoop van harte dat ze er met zijn allen toch op een positieve en constructieve manier uitkomen. En dat de vergadering niet een ongezellige voortzetting wordt van de reeds bij een aantal leden te hoog opgelopen emoties in de weg er naartoe. In principe hoef je mijns inziens niet te twijfelen aan de intenties van beide partijen.

Eus schreef:Ik vind dat een voorzitter vooral een verbindende rol moet hebben, dat zie ik bij deze kandidaat totaal niet!

Jouw mening is tegenovergesteld aan de indruk die ik zelf van Fred Verdult heb, aan zijn intenties en aan de Something inside so strong evenementen die hij heeft georganiseerd. Dergelijke opmerkingen heeft hij in mijn ogen niet verdiend. Vandaar dat ik het misplaatst geroddel noemde, je praat over hem, niet tegen hem.

Een verbindende rol is voor mij bij Annemarie Bevers nog niet merkbaar geweest. Maar dat kan nog komen want ze zit nog niet zo lang in het bestuur. En ik zit er zelf ook niet bovenop om alles in de gaten te houden dus misschien heb ik wat gemist.

Ik ben het met jullie eens dat de wijze van Fred Verdult en zijn team via facebook geen goede manier is om belangrijke stappen voorwaarts te zetten in de lymewereld. Wel om mensen actief en alert te krijgen. Het lijkt een beetje op een kat in het nauw maakt rare sprongen. Wat dan eigenlijk weer aangeeft hoe schrijnend en wanhopig de hele situatie in de lyme-community is. Daarbij voelen veel mensen zich machteloos en onvoldoende gesteund.

@Roxy, het is niet Fred's doel om uit het expertisecentrum te stappen. Zijn doel is dat patiënten meer worden betrokken bij de acties en beslissingen die de lymevereniging doet/neemt.
Jullie stoken elkaar op... ;) Als beide kanten de nuances en intenties van elkaar niet meer zien, dan komen we natuurlijk al helemaal geen stap verder. :?

De kandidaten die door de huidige 2 bestuursleden zelf worden voorgedragen ken ik nog niet. Ik ben benieuwd wat de plannen worden. Er moeten een aantal dingen anders dan hoe het nu de laatste tijd gegaan is. Wie daar het beste in is dat weet ik niet.

Ik deel jullie zorgen over of het toekomstige bestuur de capaciteiten zal hebben om zodanig voor de belangen van de patiënten op te komen dat we ook echt het gevoel hebben dat ze dit doen.

Josie

Cesar

Berichtdoor Cesar » Za 26 Mei 2018, 19:51

Josie schreef:@Cesar, graag gedaan. Het beste lijkt mij om ter plekke te stemmen, mocht je lid zijn en er naartoe kunnen? Je kan dan de kant van de lymevereniging zelf aanhoren. En stemmen op een mix van beide partijen lijkt mij fijn maar dat kan dus waarschijnlijk niet door de starheid van sommigen. :?

Ik hoop van harte dat ze er met zijn allen toch op een positieve en constructieve manier uitkomen. En dat de vergadering niet een ongezellige voortzetting wordt van de reeds bij een aantal leden te hoog opgelopen emoties in de weg er naartoe. In principe hoef je mijns inziens niet te twijfelen aan de intenties van beide partijen.

Josie schreef:Ik deel jullie zorgen over of het toekomstige bestuur de capaciteiten zal hebben om zodanig voor de belangen van de patiënten op te komen dat we ook echt het gevoel hebben dat ze dit doen.

Josie, had graag persoonlijk bij de ALV stemming aanwezig willen zijn, vanwege persoonlijke redenen kan dit niet. Maar dan nog zou mijn keuze niet gebaseerd zijn op wat daar dan gezegd wordt.

Hiernaast vind ik het geen "gestook" zoals je de meningen van mensen hierboven omschrijft, iedereen heeft recht op een eigen interpretatie.

Een mix is niet mogelijk schijnbaar, dus weer net als in de politiek.
Iedereen wil het beste en iedereen denkt dat hij of zij het beter weet, hoe het beter kan etc.

We willen allemaal het beste voor de huidige en toekomstige lyme-patiënten neem ik aan?
Maar de manier waarop verschilt en hoe de successen behaald zullen worden zal de toekomst uitwijzen...

Gr. Cesar

Eus

Berichtdoor Eus » Za 26 Mei 2018, 21:21

Het geroddel van Roxy en Eus over Fred Verdult is mijns inziens grotendeels misplaatst.

Wil je dit toelichten? Ik vind dit een kwalijke beschuldiging, zeker na het nalezen van mijn bijdragen aan dit topic!
Eus schreef:
Ik vind dat een voorzitter vooral een verbindende rol moet hebben, dat zie ik bij deze kandidaat totaal niet!

Ik vind mijn opmerking niet gelijk staan aan geroddel, het is een persoonlijke mening, er staat immers "ik vind". Ik ben daarmee dus niet bezig met het verspreiden van een gerucht. Na de zin van verbindende rol heb ik ook nog toegevoegd "In plaats van verbinden, polariseert deze kandidaat. " en dat is wat er openbaar op Facebook gebeurd. Kijk bijvoorbeeld naar zijn bericht van 6 april en zie een foto en een naam van een onderzoeker die aan de publieke schandpaal gehangen wordt, zonder dat er inzage gegeven wordt in het betreffende artikel, dit lijkt mij dan eerder richting roddel te gaan!
De kandidaat-voorzitter heeft volgens mij tot nu toe nog geen enkele bijdrage geleverd op nationaal niveau dan het organiseren van 2 congressen, wat zijn beroep is. Daarnaast schrijf je "het geroddel is grotendeels misplaatst" en het blijkt nu om een zin in een bijdrage van dit topic gaan? Hiermee doe je afbreuk aan de totale inhoud van dit topic.

Het gaat er mij niet om dat het niet vriendelijk is maar de aantijging dient wel te kloppen met de inhoud hiervan en dat is hier volgens mij niet aan de orde.

Overigens wordt er om een neutraal advies gevraagd en breng jij dit als neutraal antwoord in?

Cesar schreef:
:!: :?:

Ik weet het niet meer...
Heeft iemand nog een neutraal advies...
Stel de hele boel loopt in de soep wat had je dan het beste kunnen stemmen :mrgreen:

Cesar, goede vraag.

Het geroddel van Roxy en Eus over Fred Verdult is mijns inziens grotendeels misplaatst. Fred Verdult heeft o.a. met de Something inside so strong evenementen bewezen een zeer empathische, doortastende en verbindende rol in de lyme-community te kunnen vervullen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 27 Mei 2018, 01:48

@Josie,
Josie schreef:Het geroddel van Roxy en Eus over Fred Verdult is mijns inziens grotendeels misplaatst.
Er is geen sprake van geroddel. De kandidaat bestuursleden hebben zelf met verschillende berichten via social media als twitter, fb, linkedin en youtube filmpje zie de links, aankondigingen, actieplan en eisen en wensen kenbaar gemaakt. Alles openbaar te lezen.
Er zal om bepaalde redenen voor die wijze van communiceren zijn gekozen. Als samenwerking en integriteit hoog in het vaandel zouden staan zou er voor een andere wijze van communicatie met de Lymevereniging zijn gekozen.

Daar is een net gespreksonderwerp over gestart.

Bij de kandidaat bestuursleden is geen bestuurderservaring aanwezig. Something Inside So Strong is een goed congres geweest. Als communicatie adviseur is op dat gebied ervaring aanwezig. Een vragenlijst laten invullen door Lyme patiënten op een congres maakt iemand echter nog geen onderzoeker daarbij was het eenzijdig belicht en zijn het geen representatieve cijfers van de doorsnee populatie -chronisch- Lyme patiënten in Nederland; Bron https://www.telegraaf.nl/nieuws/178229/ ... cijfer-1-9
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”