Cesar schreef::!:
Ik weet het niet meer...
Heeft iemand nog een neutraal advies...
Stel de hele boel loopt in de soep wat had je dan het beste kunnen stemmen
Cesar, goede vraag.
Het geroddel van Roxy en Eus over Fred Verdult is mijns inziens grotendeels misplaatst. Fred Verdult heeft o.a. met de Something inside so strong evenementen bewezen een zeer empathische, doortastende en verbindende rol in de lyme-community te kunnen vervullen.
En ook bijv. Lidewij Boeken heeft ijzersterk opgetreden in de media.
De lymevereniging heeft de laatste tijd de chronische lymepatiënten veel minder ondersteund dan ik graag zou zien. Door een tekort aan mensen, actieve strijdlust en volhardendheid?
Een combinatie van een Annemarie Bevers en een Fred Verdult is naar mijn mening het beste voor de chronische lymepatiënten. Maar die 2 liggen elkaar volgens mij niet, en daar zijn wij dan de dupe van. Het komt op mij over dat Fred Verdult geen contact heeft opgenomen om zich in overleg met hen kandidaat te stellen, wat ik persoonlijk ook niet goed begrijp van hem als dit klopt.
Het bestuur wordt sowieso anders. Er worden door de lymevereniging zelf ook nieuwe kandidaten voorgedragen.
Het is dus ofwel stemmen voor deze kandidaten die zich dan bij Annemarie Bevers en Johan Bongers (het huidige bestuur) aansluiten, óf daarvoor in de plaats stemmen voor een overname door Fred Verdult en zijn team (Lidewij Boeken, Amber Davis, Angela Drenth, Erica Vrijmoet).
Er zijn wat misverstanden en er wordt onhandig gecommuniceerd, wat zorgt voor een onnodige tweedeling.
Zo willen Fred Verdult en zijn team in principe natuurlijk helemaal niet stoppen met de samenwerking met het lyme expertisecentrum, maar gaat het om de acties die zij in de samenwerking willen bereiken met als onhandig dreigement anders de samenwerking maar te stoppen.
Doordat de emoties hoog zijn opgelopen worden nuances en intenties gemist.
Nog een actiepunt van Fred en zijn team is doorvoeren dat artsen bij een lymetest vertellen dat een negatieve uitslag de ziekte niet uitsluit. Dit lijkt mij een zeer noodzakelijk actiepunt en vanzelfsprekend.
Er zijn meerdere punten uit de petitie van jaren geleden die toen in de 2de kamer behandeld is waar tigduizend mensen voor getekend hebben en hard voor gestreden is, die nu ondergeschoven zijn en weliswaar ergens bij de lymevereniging op de stapel liggen als nog uit te voeren actiepunt (zoals ook een lymefonds), maar die bij hen alsmaar niet van de grond komen.
Omdat de urgentie van de ziekte nog steeds hoog is en groeit, moet er dringend meer actie komen. Sommige punten zullen behoedzaam en strategisch aangepakt moeten worden, andere punten moeten zo activistisch mogelijk onder de aandacht worden gebracht.
Ik wens het nieuwe bestuur alvast heel veel goede moed, energie en strijdlust toe!
Wat er ook besloten wordt ik blijf de lymevereniging steunen.
Mochten Fred Verdult en zijn team niet in het bestuur van de lymevereniging komen dan hoop ik dat zij (bijv. via de stichting tekenbeetziekten?) zich alsnog blijven inzetten en veel kunnen blijven betekenen en bereiken voor de lyme-community. Hetzelfde voor de kandidaten die door de lymevereniging zelf worden voorgedragen.
We hebben alle hulp nodig, er is nog zo ongelofelijk veel werk te doen! Samen staan we sterker!
Maar Cesar ik heb dus eigenlijk ook geen antwoord op je vraag.

Josie