21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Leia
Moderator

Re: 21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Berichtdoor Leia » Di 03 Jul 2018, 16:54

Beste Roxy,

We zijn blij met je kritische blik en informatie. Tegelijkertijd begint de manier waarop je er hier in dit topic uiting aan geeft helaas steeds meer in de richting te komen van een persoonlijke aanval op Fred Verdult.

We willen op het lymeforum de sfeer graag prettig houden, en vooral een vruchtbaar platform bieden waar mensen onderling met elkaar kunnen uitwisselen en hulp en steun kunnen vinden. Ook elkaar de ruimte geven en respectvol blijven, dragen hier aan bij.

Zou je hier rekening mee willen houden?

Je deelt in je laatste bericht info uit een besloten facebook-bericht uit het privéleven van Fred Verdult. Wij beoordelen dit als ongepast, het is daarom verwijderd.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je bij het forumteam terecht via pb of mail. (contactpagina)

Leia, moderator

Roxy

Re: 21 april 2018 (verzet naar 9 juni) Algemene Leden Vergadering Lymevereniging (Driebergen)

Berichtdoor Roxy » Di 03 Jul 2018, 18:26

Beste Leia,

Ik begrijp dat het bericht door het beheer als ongepast is aangemerkt en is verwijderd.

Een aanvulling enkel ter informatie over de werkwijze op een Facebook pagina. De eigenaar van een Facebook pagina beslist zelf of geplaatste berichten *openbaar voor iedereen; of *vrienden; of *specifieke vrienden; of *vrienden, behalve..; of *alleen voor eigenaar; op de pagina komen te staan.
In het specifieke geval worden de berichten *openbaar voor iedereen; geplaatst. Iedereen die een account op Facebook heeft kan de berichten lezen. In dat geval zijn de geplaatste berichten en het betreffende bericht niet privé en geen besloten berichten.
Voor de inhoud van berichten, oproepen, acties, foto's en of filmpjes die worden geplaatst is de persoon in kwestie verantwoordelijk.
Bij de keuze voor *openbaar voor iedereen; kan het door veel mensen worden gelezen en worden gedeeld. Het grote bereik en het delen is vaak het doel. De mensen die geen account op Facebook hebben kunnen de berichten niet lezen.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 04 Jul 2018, 15:52

Interessant en een goede ontwikkeling? Er is vandaag door het nieuwe bestuur van de Lymevereniging een goed kennismakingsgesprek met de partners van het Lymeziekte expertisecentrum: AMC, Radboudumc en RIVM gevoerd; Bron openbare fb pagina van de Lymevereniging https://www.facebook.com/lymevereniging/

Zal er water bij de wijn worden gedaan?
Of kan de ontvangen brief van de Arag; Bron viewtopic.php?f=5&p=21063#p21063 een reden zijn om te gaan matigen en zich in te gaan zetten voor continuering van de samenwerking in het NLe; Bron https://www.expertisecentrumlyme.nl/over-nle en het eisen en wensen pakket en de beëindiging van de samenwerking met het NLe misschien te gaan laten vallen?
Het nieuwe perspectief en de koers aan te passen?: Bron https://lymevereniging.nl/2018/06/10/nieuw-perspectief/
Expertisecentrum
De leden van de Lymevereniging hebben tijdens de vergadering op 9 juni voor het eerst inhoudelijk gesproken over het Lyme expertisecentrum. Het bestuur van de Lymevereniging heeft de opdracht gekregen van de leden om met de samenwerkings-partners (RIVM, AMC en Radboudumc) in gesprek te gaan en het beleidsplan aan te passen.

Het voornemen is om dit op 8 december tijdens de volgende ledenvergadering aan de leden voor te leggen voor akkoord. De conclusie bij de vergadering luidde als volgt: het huidige beleidsplan voor het Nederlands Lymeziekte-expertisecentrum geeft onvoldoende invulling aan de acht petitiepunten die op 6 mei 2010 door de Lymevereniging zijn ingediend. Dit was naar aanleiding van het burgerinitiatief dat door 71.556 mensen is ondersteund. Op verzoek van de Tweede Kamer heeft de minister in 2014 besloten het burgerinitiatief te honoreren en een Lyme onderzoeks- en behandelcentrum te bekostigen.

Een ander interessant juridisch aspect is dat er blijkt dat de besluiten die op 9 juni 2018 door de ALV zijn genomen vernietigbaar zijn.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Wo 04 Jul 2018, 22:43

Op de bres voor Lymepatiënten; De huidige voorzitter van de NVLP 4 januari 2017, Lees het hele betoog deel II

http://moezijniszooo.blogspot.com/2017/ ... res-1.html

Henriëtte

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 05 Jul 2018, 02:23

@Henriëtte,
Henriëtte schreef:Op de bres voor Lymepatiënten; De huidige voorzitter van de NVLP 4 januari 2017, Lees het hele betoog deel II
http://moezijniszooo.blogspot.com/2017/ ... res-1.html
17 juni 2017 De (kandidaat) voorzitter heeft na een gesprek(ken) bij het UWV in 2017 moeten constateren dat hij geen enkel verschil heeft weten te maken en geen verandering en geen resultaat heeft bereikt; Bron https://www.facebook.com/fred.verdult/p ... 0694258944
Ik heb de proef nascholing Lyme voor UWV-verzekeringsartsen bijgewoond. Vooraf kon ik lachen, achteraf helaas niet.

Na afloop van de pilot nascholing heb ik me de vraag gesteld: gaat deze nascholing verschil maken voor die Lymepatienten die nu ten onrechte geen UWV-uitkering krijgen? Mijn antwoord is: helaas niet.
5 juli 2018.. de situatie met het UWV voor mensen met Lyme- of chronische Lyme is nog steeds onveranderd en even dramatisch. De meeste mensen komen niet in aanmerking voor afkeuring en krijgen geen uitkering/WIA.
De situatie is vaak van werken met goed inkomen naar --> Ziektewet- en of WW uitkering, naar --> of WIA of Bijstand of 0 inkomen (bij partner) met groot inkomensverlies tot gevolg. De nieuwe voorzitter zal daar geen verandering in gaan brengen voor de nieuwe Lyme- en chronische Lyme patiënten in Nederland.

Ook van toepassing bij Lyme, vul Lyme in.. 'Sociale ongelijkheid groeit door arbeidsongeschiktheidsbeleid'; Bron Sociale ongelijkheid groeit door arbeidsongeschiktheidsbeleid; Bron https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... eidsbeleid

'Weer solliciteren na ernstig hartinfarct: ‘Ik zeg het niet tegen mijn nieuwe baas'; Bron https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... ieuwe-baas

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 05 Jul 2018, 08:17

Roxy schrijft;
De (kandidaat) voorzitter heeft na een gesprek(ken) bij het UWV in 2017 moeten constateren dat hij geen enkel verschil heeft weten te maken en geen verandering en geen resultaat heeft bereikt

Nee helaas maar het toont wel zijn betrokkenheid, inzet en het opkomen voor de belangen van Lymepatiënten aan.

Henriëtte

I980808

Berichtdoor I980808 » Do 05 Jul 2018, 09:20

Henriëtte schreef:Roxy schrijft;
De (kandidaat) voorzitter heeft na een gesprek(ken) bij het UWV in 2017 moeten constateren dat hij geen enkel verschil heeft weten te maken en geen verandering en geen resultaat heeft bereikt

Nee helaas maar het toont wel zijn betrokkenheid, inzet en het opkomen voor de belangen van Lymepatiënten aan.

Henriëtte

Je impliceert dat oude bestuur dat niet was echt stuitend om te lezen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 05 Jul 2018, 11:58

@Henriëtte,
I980808 schreef:

De nieuwe voorzitter wordt als soort een held gezien..? dat is naïviteit van mensen en geloven in sprookjes.

Nieuw perspectief; Bron https://lymevereniging.nl/2018/06/10/nieuw-perspectief/
Merkbaar verschil m.b.t. de gang van zaken bij UWV
Alle mensen met Lyme en of chronische Lyme een uitkering? Een utopie.

Verandering in de situaties waarbij mensen met Lyme en of chronische Lyme door het UWV worden verplicht, op straffe van een boete of het verlies van een uitkering, om Solk trajecten te gaan volgen zal evenmin worden bereikt. Dat komt ook voor bij de mensen met Lyme en of chronische Lyme die in de Bijstand terecht zijn gekomen.
Mensen komen met de rug tegen de muur te staan en de stress en het leed wat mensen moeten doorstaan is enorm.

Ik spreek uit ervaring wat betreft het UWV. En daarnaast juridisch moeten vechten met een advocaat bij bezwaar- en beroepsprocedures zijn als je erg ziek bent erg zwaar en een extra stress volle belasting.
Veel mensen hebben geen geld om een advocaat of een rechtsbijstandverzekering te kunnen betalen.

De taken van het UWV; lees meer; Bron https://www.uwv.nl/overuwv/wat-is-uwv/o ... ssie-visie
UWV zorgt voor landelijke uitvoering van de werknemersverzekeringen en voor arbeidsmarkt- en gegevensdienstverlening. Dat doen we als zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. We voeren wettelijke en aanvullende taken uit en richten ons op 4 kerntaken. Onze visie en missie zijn hierbij leidend.

Indicatiestelling
We beoordelen volgens vastgestelde criteria ziekte en arbeidsongeschiktheid, als grondslag voor re-integratie en het benutten van participatiemogelijkheden.
Het UWV voert enkel de wet en regelgeving uit. De Politiek en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) zijn de partijen die verantwoordelijk zijn voor de opgestelde en geldende wet en regelgeving.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 05 Jul 2018, 13:02

Roxy schrijft;

Roxy, ik impliceer helemaal niets richting het voormalige NVLP bestuur!
In dit topic heb ik geen enkele uitspraak m.b.t. het voormalige bestuur gedaan.
Door jouw negatieve attitude probeer jij er deze draai aan te geven.
Je gaat nu echt te ver Roxy want ik laat me door jou geen woorden in de mond leggen die ik helemaal niet geopperd heb!
Ik zal vanaf nu ook geen energie meer in dit topic steken.

Henriëtte

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 05 Jul 2018, 13:04

@Henriëtte,

Roxy, ik impliceer helemaal niets richting het voormalige NVLP bestuur!
In dit topic heb ik geen enkele uitspraak m.b.t. het voormalige bestuur gedaan.
Door jouw negatieve attitude probeer jij er deze draai aan te geven.
Je gaat nu echt te ver Roxy want ik laat me door jou geen woorden in de mond leggen die ik helemaal niet geopperd heb!
Ik zal vanaf nu ook geen energie meer in dit topic steken.
Dat zijn de woorden van @I980808. Je citeert verkeerd, beter lezen. Jouw bozige reactie mag ik als een vergissing aannemen?

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”